Да не стъпиш на твърда земя с месеци - ужасът на хиляди моряци

Наш механик разказа за трудните времена пред Bulgaria ON AIR
27 апр 2020 09:31, Красимир Ангелов
20

Мерките и ограниченията заради коронавируса постави в капан и обърка плановете и на хиляди моряци. ЕК разпространи препоръки за подкрепа на моряците и свързаните с глобалната пандемия проблеми, с които се сблъска морската индустрия. Много от моряците обаче не са стъпвали с месеци на твърда земя.

Сред почти бедстващите е и сънародникът ни Любомир Стефанов, който е главен механик на кораб. В момента плавателният съд се намира във Ванкувър.

"Последният път, когато се разходих на бряг, беше на 4 януари в Южна Африка, понеже не ни позволяват заради коронавируса. Животът на кораба е тежък, труден, но се стараем поне веднъж на месец да слизаме на бряг, да се разходим, да си купим нещо. Сега е сложно, забранено е.

Повече ме интересуват смените на екипажите, които не се случват заради рестрикции, въведени от държавите. Зависи каква е ситуацията в Русия, Украйна, тъй като работя с техни служители. В Украйна дадоха само 3 дни на украинците да се приберат и в последния момент не успяха колегите да ме сменят", разказа той за "България сутрин".

По думите му на борда на плавателния съд няма лекар, а ситуацията е тежка. Лекарствата, с които разполагат, не биха ги спасили от COVID-19, подчерта сънародникът ни.

"Малка утеха е, че от Сингапур успяха да ни снабдят с лекарства. Може би сме единствените, които ги имаме, но вие бихте ли се лекували сам, дори да ги имате?", попита Стефанов.

По думите му моряците живеят в омагьосан кръг. "Всеки колега, който е преуморен, е опасен за себе си, за другите. Молбата ми към правителствата - отворете "зелените коридори", за да могат хората да се приберат", посочи той.

Стефанов допълни пред Bulgaria ON AIR, че е посетил Китай на 6 февруари, тогава той и колегите му са се пазили от китайците, а сега е обратното.

"Много хора са решили, че ние сме носители на зараза. Във всяка държава реагират по различен начин. В Китай са много дисциплинирани и екипирани. Не виждам светлина в тунела. За да се осъществи една смяна, тя се планира рано", каза механикът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
3
 
! Отговори
Petyo Maslinkov преди 3 години
До Ф.С.В. - "едно време" баба ти нямаше GSM ... нали така? Сега е друго време, работата на кораба е много по- интензивна, а изискванията въобще не могат да се мерят с "едно време" ... Ти като си голям пич защо слезе? Ако имаш да избиваш комплекси на голям моряк - тука е мястото. Наистина е кошмарно човек да не знае кога ще се завърне у дома и каква е точно ситуацията в родното му място и у дома му. Трябва много здрава психика! Стискам им палци на всички колеги на море в тези тежки времена!
18
2
 
0
 
! Отговори
кирЕто - моряко преди 3 години
едно време, като се качиме на карачи и цела година по "трюмовете с лепкав мрак" ... сеа, секи месец на "брега"!? бе, тва да не е круизен кораб бе! и кво лекарство за "короната", то нема "няма открито" - както казва поета!
17
6
 
2
 
! Отговори
Веско преди 3 години
Чак пък ужас, много се изнежи обществото. И не е като да няма полети. Когато реши, може да слезе и да се прибере със съответните карантини по пътя.
16
6
 
5
 
! Отговори
ЛЕШОЯД преди 3 години
Едно позитивно нещо в тази криза... TIRаджии и моряци не мога да се завърнат.А както всички знаем, жените не обичат да чакат дълго
15
10
 
4
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 3 години
Навремето когато работих на кораби контрактите бяха 7 месеца плюс 2 месеца за удобна на фирмата (пристанище) държава за смяна на моряците- с цел по евтини самолетни разходи -Но всъщност повечето компании ни държаха по 12 месеца с обяснението че не било изгодно за компанията- Така че -Този колега да не "реве" много -Или си моряк или си печалбар- явно повечето са от второто !!
14
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен "Да , аз бих те сменил . Ще се кача на кораба , по добре там отколкото тука безработен и да слушам глупостите на тиквите". Пич, май-не си наясно, че само за да можеш да се КАЧИШ на кораб, трябва да изкараш доста курсове на обучение, сертификати и документи, позволяващи ти да пребиваваш на желязото! Това съвсем грубо ще ти струва поне 4-5 хиляди лева. Отделно, никой няма да ти плаща затова, че си се КАЧИЛ, трябва да имаш някаква квалификация, или още няколко хиляди и курсове!Късмет!
13
0
 
9
 
! Отговори
Nev преди 3 години
До Морска болест Ядене има, не е задължително да е такова, каквото можеш да ядеш, пиене в повечето компании е забранено, а ако все пак е разрешено си го плащаш, Нет-а също е платен, а скоростта е изключително ниска! Не са толкова розови условията на работа, колкото повечето си мислят!
12
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Моряците винаги са го отнасяли , така и сега.
11
13
 
1
 
! Отговори
Морска болест преди 3 години
Нали имат ядене, пиене и интернет, за какво се оплакват. Всички, които спазват правилата на ЩАБа и живеят на по-висок етаж, също рядко стъпват на твърда земя, само по мокета.
10
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да , аз бих те сменил . Ще се кача на кораба , по добре там отколкото тука безработен и да слушам глупостите на тиквите
9
8
 
3
 
! Отговори
Колумб преди 3 години
Горките моряци принуждават ги да работят на кораби и ги държат с месеци там! Това е ужасяващо никога не съм чувал за такова нещо, преди корабите не правеха така!
8
4
 
21
 
! Отговори
Nev преди 3 години
До всички изказали се "компетентно" по темата, Вие осъзнавате ли, че до 90% от световния стокообмен се извършва по вода, морски и речен транспорт?Ако тази индустрия спре, например джинджифилът по 23 лв/кг ще Ви се види направо ефтин! А колкото до разбирковците цитиращи "големите" заплати на моряците, ами защо не станете и Вие такива да си оправите финансовото здраве, вместо "благородно" да завиждате и злобеете по форумите? Може би само защото за това Ви бива?
7
14
 
6
 
! Отговори
Наблюдател преди 3 години
Айде без ревове, моля! На кораба са живи и здрави и им тече хубава заплата. Много хора, които са вкъщи без пари биха искали да са на мястото на моряците на кораба. Едно време имаше рейсове по 9 месеца, да не говорим, че има филипинци, които по 1 година не слизат, за да спестят повече пари.
6
1
 
19
 
! Отговори
БТК преди 3 години
Хора виждали кораб само на картинка и на хоризонта, моля да не коментират.
5
4
 
13
 
! Отговори
Еее преди 3 години
Това е риска на професията .
4
0
 
13
 
! Отговори
до 2 преди 3 години
Туй са търговски кораби е мой. Колко мислиш ,че е екипажа 20 до 25 човека. Те не им дават да слизат ,къде ще пренесат заразата.
3
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Във разни платформи например линкедин все пускат екипажите снимки(така са ги накарали от компанията) ,как видиш ли те работели за нас ,а пък ние да си стоим у дома.Дайте да не се лъжем хората си имат договори доста често 4 + 1 или 2 зависи ,и изтекът ли никой не може да ги задържи на борда, освен рестрикции от държавите. И това ,че те стоят на кораба за да ни доставят стока е пълна гавра, те стоят заради семействата си. Не обвинявам в никакъв случай моряците ,а компаниите.
2
12
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На въпросните нали им е ясно, че веднъж сменени, после чак след една година най-рано да се качат пак. Доставките са ограничени. Много ясно, че няма да ги пускат на суша- корабите са инкубатори на заразата. Един да пипне- всички ще са болни. Екипажите не са толкова големи, че да си позволят лукса масова изолация.
1
22
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ама на сила ли са го качили на кораба?