Петър Витанов: Аргументите срещу пакета "Мобилност" са политически

В съда ли е надеждата ни, че нещо ще се промени?
Обновена: 14 юни 2020 13:23 | 13 юни 2020 22:37, Веселина Йорданова
40

На 8 юли в пленарната зала на ЕП е насрочено гласуването на пакета "Мобилност". Тази седмица Транспортната комисия на ЕП гласува пакета без българските предложения. Мнозинството беше 2 към 1 в ущърб на нашите предложения, подкрепени от евродепутатите от още 8 държави.

Сега надеждата ни, по думите на евродепутата Петър Витанов, е в оценката за въздействие, която изготвя ЕК и която трябва да излезе през септември. Ако тя не е добра за нас - в Съда на ЕС.

В съда ли е единствената ни надежда, след като съотношението на силите не може да се промени. А и самото гласуване в комисията показва много голямо мнозинство.

"Два пъти повече са тези, които в комисията желаят това законодателство да мине и аз, екстраполирайки тези резултати, не очаквам кой знае каква промяна", категорично заяви евродепутатът от БСП Петър Витанов в предаването "Брюксел 1".

"Много е трудно да убедиш своите колеги, дори тези, които не са запознати детайлно с темата "Мобилност", защото те получават инструкции от своите правителства. Аргументите, на които стъпват колегите ни с противоположно мнение, са чисто политически. Правни аргументи те нямат, морални - също", добави Петър Витанов.

Надежда все пак има, тъй като новият комисар по транспорта обяви преди няколко месеца, че настоява да има адекватна, истинска оценка на въздействие от приемането на текстовете, особено с връщането на камионите. Очаква се през септември да бъде готова оценката на въздействие.

"И ако се потвърдят нашите опасения и съмнения, че така приетите текстове ще доведат до масови фалити на компании на превозвачи от Източна Европа, комисарят има основание отново да предложи за промяна пакета "Мобилност", коментира Петър Витанов. Евродепутатите ще бъдат същите, само че това показва нова философия, ново мислене от страна на комисията, нови допълнителни аргументи. "Смятам, че имаме шансове да променим нещо", допълни Витанов.

Цялото интервю с Петър Витанов можете да видите в предаването „Брюксел 1“, от 13.6.2020.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още по темата: Петър Витанов
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
1
 
1
 
! Отговори
Пепи преди 3 години
Бедна България няма да изгуби нищо от това че собствениците ще фалират и ще следната от бентлитата и мерцедесите и ще върнат апартаментите.
31
1
 
4
 
! Отговори
Перо преди 3 години
Аргументите са и икономически - транспортните ни фирми ще бъдат принудени да се регистрират и плащат данъци в държавите, в които работят. Там ще внасят социални и здравни осигуровки. Бедна България ще изгуби не десетки, а стотици милиони евро. И няма да е сефте - на Запад заминават печалбите (минус ДДС и 10% корпоративен данък) на търговските вериги, банките, телефонните и енергийни оператори.... Дават ни 1,5-2 милиарда евросубсидии, вземат 10-15 пъти повече.
30
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Важното е ,че европредседателството беше успешно и ги тупахме по гърбовете,гушкахме и целувахме.Ама накрая ни натаковаха с 200
29
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Както "партньорската проверка" за Козлодуй за 3-ти и 4-ти блок преди време - баламосват ни
28
3
 
4
 
! Отговори
Браво! преди 3 години
Към недоволните: стига сте плакали! Искахте капитализъм - ето ви го! Искахте Европа - ето ви я! Сега сте длъжни само да слушкате и ще станете хора.
27
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До tc Ако знаеш само колко си зле по темата
26
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всеки български бизнес търси роби, а не работници!Доказателство за което е, че ако някой е склонен да работи на пълен работен ден за 500 лева месечно, ще го затрупат с оферти за работа.Ако обаче поиска 1500 лева, което отново си е робство, офертите ще намалеят до степен на изчезване.
25
2
 
10
 
! Отговори
tc преди 3 години
1 път в месвца камионите трябвало да се върнат в България и това е било проблем. Все 1 път може да намерят курс за България и пак да спечелят. Проблемът им е,че работникът като се върне ще иска да се види със семейството и да си починр за 2-3 дена. Тогава фирмата няма да печели пари от него за тези 3 дена.
24
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пакета защитава интересите на наемните работници, естествено нашите мошеници работодатели са против. Щели да фалират, някои ще фалират а други не, добрите фирми ще останат 100%
23
4
 
17
 
! Отговори
Хихи преди 3 години
Българският превозвач иска да има роби, а не нормални шофьори. Да ги забие в кабината за два месеца и завалиите да я карат некъпани и непрани. Аборигенска работа... А най-големия защитник на тираджийската мафия е продажния Джамбазин.
22
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пепи прав си за всичко. Във всички български "бизнеси" са така нещата. Алчни необразовани крадци иззеха всички бизнеси в нашата мила Родина. Но накрая ще се наядат!
21
2
 
18
 
! Отговори
Пепи преди 3 години
Да така е.Ама шофьора ще взима по голям дял от заработката и ще бъде осигурен на висока сума.Съответно банката ще му даде лесно заем за къща и нова кола.А не собственика да кара бентли.Има разлика нали.Отделно по високи заплати означават повече данъци и по добри пътища.
20
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Българския чорбаджия който извършва транспортни дейности не е някой който генерира работа. Той просто използва условията които са генерирани от друг. Ако не е той, работата няма да изчезне. Ще дойде друг на неговото място който ще дава достойна заплата и условия.
19
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Значи, работата няма да се загуби, тя си остава. Само се сменят дрехите и фирмите откъдето ще идва заплатата. Демек ще фалират мошениците българските чорбаджии които подбиват цените с ниски заплати. Това че българския чорбаджия ще фалира не означава че ще се извършват по малко превози с камоиони в ЕС.
18
2
 
17
 
! Отговори
Пепи преди 3 години
Лека мека все тая - пълно е с негативни мнения в българските форуми за българските собственици на транспортни фирми.Свиквайте.Или ще си плащате на работниците и чак накрая квото остане за вас,или няма да ви дават да въртите из Европа.
17
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пепи, отговорих ти. Или не четеш, или не разбирак. Глупостта ме уморява. Да е к.. да го вкарам, но акъл...Както и да е, лека.
16
2
 
12
 
! Отговори
Пепи преди 3 години
Почти 99% от трудовите договори в България са на минимална заплата. Колегите са свикнали толкова с тая цифра, че са я приели за константа. Само че не е невъзможно в трудовия договор да пише реалната сума, която се заплаща и това се случва. Сивото в бранша не е бетонна стена, а е като Берлинската, рано или късно пада и на дневен ред идва светлото от сивотата в бранша, коментира Бриги.
15
1
 
10
 
! Отговори
Пепи преди 3 години
Това произтича най-често от наложени запори. Проблемът е там, че икономията от осигуровки отива при работодателя, а не при работника и последния пак е ощетен, смята той. Мнение от един форум
14
1
 
14
 
! Отговори
Пепи преди 3 години
Не ми отговори на най важния въпрос - на колко осигуряват работниците.Отговори на въпроса.Защото всички шофьори са на минимална заплата и другото са пари под масата.
13
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пепи, международните шофьори получават около 2300 евро, минимална заплата + командировъчни. Прибави и плащането, когато са в България. На работодателя един шофьор струва около 2600 евро на месец. Дискордия плаща на тези, които са по 5 месеца и повече в камиона 2500 евро!!! Знам, какво говоря за разлика от теб.