АПИ: Мантинелата не е причина за катастрофата на "Тракия"

Нека да не се правят внушения по темата, категорични са от агенцията
14 юли 2020 13:10, Павел Гълъбов
28
АПИ: Мантинелата не е причина за катастрофата на "Тракия"
Снимка: БГНЕС

Мантинелата не е причина за катастрофата на АМ „Тракия“ в неделя, при която тежкотоварен камион навлезе в насрещното платно на магистралата и се преобърна върху леки автомобили. Тази позиция изразиха председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски и инж. Иван Досев – член на УС на агенцията, пред медии тази сутрин.

Още по темата


Нека да не се правят внушения
, че по-високият клас ограда там в случая би довел до различни щети, заяви Иван Досев.

Досегашната мантинела в участъка е била поставена през 1993 г.
и към този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи, категорични бяха двамата. В момента там се поставя стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус. Тази ограничителна система за пътища е най-разпространена по магистралите и тя се полага навсякъде, където няма опасности като надлези, бензиностанции или възможност за засягане на трети лица, пътуващи по друго направление. За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч., съобщиха от Агнеция "Пътна инфраструктура".

87% от магистралите са с подменени ограничителни системи.
Това се прави предимно там, където се извършват ремонти или се възстановяват в следствие на удари от пътнотранспортни произшествия. Новите мантинели отговарят на последните нормативни изисквания, но участъците, които не отговарят на тях, не означава, че са опасни или че мантинелите не са отговаряли на последните нормативни изисквания при поставянето им.
 


28
Още от Общество
Грешка на властта би било да обедини всички опозиционери
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
0
 
! Отговори
Умрелия преди 4 седмици
Как като шофьора е починал се знае че е заспал и е виновен
25
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Асфалта там в какво състояние е? В трагично! Показват ни версии за заспал водач, прилошаване, блокирало предно ляво колело, а защо тогава има спирачен път над 20 метра?! Защото просто е навлязъл в неравностите и е започнал да губи контрол и е ударил рязко спирачки. Това са 90% от пътищата в България, ама на кой му пука!
24
0
 
1
 
! Отговори
Ти да видиш.. преди 4 седмици
Шофьора турчин няма никаква вина.Мантинелата е виновна.
23
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
мантинелата не е приччина за катастрофата, тя е причина, катастрофата да е толкова тежка!
22
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Да ходят АПИ да видят останалите държави от ЕС какви мантинели имат по ЕДИН метър широки!!!! Сигурно в Германия са глупави, затова са сложили толко големи мантинели за да не могат да се заслепяват!
21
1
 
17
 
! Отговори
Ужасът преди 4 седмици
Мантинелата е слагана 1993г. и отговаряла на днешните изисквания за безопасност. АПИ *** ВА ЛИ СЕ С НАС. АМА НАИСТИНА СИ МИСЛЯТ ЧЕ СМЕ ПРОСТИ.
20
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Причената е в шофьора на тира, но че е можела да задържи камиона в неговото платно е друг въпрос. Бе, няма виновни бе...
19
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
На Бойко Борисов магистралите са с ДВЕ платна и аварийна лента, а в Западна Европа са ТРИ ПЛАТНА и аварийна лента! Така тировете щяха да карат в най дясна от трите ленти, а у бойковата кочинна се бутаме ВСИЧКИ в лявата лента , щото дясната е на вълни от тировете и не става за каране! Така става предпоставка за катастрофа, всички опитвайки се да се мушкат в лявата лента, ама това генияя мозъка, архитект и магистрало-инженер разБойко го знае но ме дремме на уяя
18
1
 
3
 
! Отговори
Ивайло преди 4 седмици
Няма как да се съглася повече с коментар Номер 16! Точно казано
17
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
И тия са на сладка службица държавна хранилка и пазят Борисов .
Значи 50 км вълнист път не е проблем. Било магисрала...
16
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Никой не твърди, че мантинелата е ПРИЧИНИЛА катастрофата. Хората твърдят, че не я е ПРЕДОТВРАТИЛА. Мантинела на 27 години, отговаряла на модерните изисквания ? Нима не са се променили за почти 30 години ?!

"Нека да не се правят внушения, че по-високият клас ограда там в случая би довел до различни щети"

Защо да не се правят такива "внушения", нима няма да бъдат верни ? Да, поведението е винаги едно и също, проблеми няма, жертви има, всичко си остава по старо му. Безлочливи гадини.
15
3
 
6
 
! Отговори
Highway to hell преди 4 седмици
Точно така, причината не е мантинелата, а некадърните мърлячи от АПИ. Пригответе обезщетенията на загиналите, поне по 500 000, ще ви ги удържат от заплатите.
14
3
 
15
 
! Отговори
пери преди 4 седмици
От БДЖ имаха идея да предоставят транзитен коридор за платформи за тирове, които да прекосяват страната по железопътната мрежа. Така шофьорите ще си почиват, ще се спестява време, безопасността по пътищата ще е по-голяма и няма да се товари трафика, настилката по магистралите ще се щади. Но пък собствениците на бензиностанциите ще да загубят доста. Явно техните интереси са много по-важни, щом това предложение изобщо не стигна до обсъждане. Но това е нормално, тук не е важен обществения интерес.
13
1
 
16
 
! Отговори
Аз ще ви кажа преди 4 седмици
ВИНОВНО Е МВР!ВСИЧКИ ВИЖДАМЕ И ЗНАЕМ КАК КАРАТ ПРЕЗ БЪЛГАРИЯ ТЕЗ НЕГРАМОТНИ,МУСТАКАТИ И КОСМЯСАЛИ АНАДОЛЦИ!ЗА ТЯХ ЗНАЦИ,ПРАВИЛА И ЗАКОНИ НЕ ВАЖАТ ЗАЩОТО НИТО КАТ..НИТО ДРУГИТЕ ОТ АПИ ГИ ЗАКАЧАТ!КАРАТ ПИЯНИ,ЗАСПАЛИ,ПРЕЗ НАСЕЛЕНО МЯСТО СЪС 100 ВМЕСТО С 50 И НАТИЙ ОТГРЕ СЕ НАТИСКА ДА ТЕ СМАЧКА НА ПЪТЯ..ПЪК ИЗВЪН НАСЕЛЕНО ХВЪРЧАТ СЪС 160 !АМА НИКОЙ НЕ ГИ ГЛОБЯВА И СПИРА ОТ ДВИЖЕНИЕ!
12
3
 
21
 
! Отговори
пери преди 4 седмици
Баце строил магистрали, ама мантинелите не са му важни. Те и магистралите му с много кратък срок на годност. Мине не мине и пак ремонти, ама щом е за хвалба...
11
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч., съобщиха от Агнеция "Пътна инфраструктура".

За такива места трябват стоманобетонни огради в разделителната ивица, както в белите държави. Но ние бавно и полека трябва да открием сами колелото и топлата вода.
10
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Анонимен 8

40 тонен камион не може да бъде спрян от мантинела. Не и от този вид.
9
1
 
18
 
! Отговори
Ивайло преди 4 седмици
Много ясно, че няма да поемат отговорност тези смешници от АПИ. Защо не покажат основата на тази отговаряща на изискванията мантинела?
8
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Тази мантинела се разпадаше от ръжда, много ясно се видя в ТВ репортажа.

Борисов преди седмица заяви, че нарочно не ремонтира този участък.

А при катастрофа човешкият живот зависи от 2-3 сантиметра повече или по-малко смачкани ламарини.
7
1
 
10
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 4 седмици
Добре че навремето Чингиз Хан сложи тези мантинели - за да може Ордата му да не обърка пътя на Нашествието си