Над 100 жертви на катастрофи на "Тракия" за три години

Кои са най-рисковите пътни участъци в страната?
Обновена: 28 юни 2021 21:18 | 28 юни 2021 21:15, Веселина Йорданова
49

Над 100 души са загинали само през последните 3 години при пътни инциденти на автомагистрала "Тракия". Това я превръща в магистралата с най-висок брой жертви на катастрофи у нас, сочи изследване на Института за пътна безопасност.

Сред най-проблемните и рискови пътни участъци в страната са и отсечката Русе-Бяла и участъкът между Български Извор и Микре.

На фаталния 13 април през 2018 година автобус по линията Бургас-София е ударен от лек автомобил. Един от най-тежките инциденти на магистрала "Тракия" отне 6 човешки живота, а над 20 души бяха ранени. Проблемни участъци като този има в цялата страна, предаде Bulgaria ON AIR.

"Магистрала "Тракия" се превръща в кошмар за българските шофьори. Микре - Бели Извор - тази отсечка в прословута. Русе-   Бяла, Созопол - Бургас – тази отсечка също дава проблеми въпреки ремонтите", каза инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

В началото на месеца участъкът край ловешкото село Микре взе пет жертви при катастрофа между два автомобила. Иво Мукански е един от очевидците на инцидента, спасил се като по чудо от трагедията.

"Започнах да карам още по-внимателно, да спазвам знаци, маркировка, защото пред очите ми си заминаха пет човека, които можеше да не си отидат, ако спазваха правилата", посочи той.

На челни места по инциденти и загинали на пътя са и участъците Силистра – Шумен, Пловдив – Асеновград, както и Карлово – Пловдив. Пътят от Кулата до Видин също е проблемен, като най-рисковият участък е от Ботевград до Дунав мост 2. Основният проблем се оказва непригодността на трасето за товарния трафик към Румъния. За да се обърне негативната тенденция, експертите настояват да бъде извършен независим международен одит.  

"Тези, които управляват пътната система, трябва да си отидат. Не може с проекти от 2006 година, да ги реализираме през 2020. Те са били актуални към онази дата, когато се е правила преценка на натовареност и развитие", допълни инж. Милчев.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


49
Още по темата: АМ Тракия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ами Боко трябва да сегордее сигурно сме първи
24
7
 
6
 
! Отговори
Изтекъл мозък преди 2 години
Сега нашия Слави ще оправи магистралите за 800 дена.А Кауня ще му носи лопатата.Венсеремос!
23
9
 
10
 
! Отговори
Радослав преди 2 години
Стига сте наричали тази двулентова пътека "магистрала". Тя не отговаря на стандартите дори за второкласен път в нормалните държави! Некадърно управление, липса на контрол, корупция на всички равнища са причините за ПТП-тата. Само в България 99.9% от ПТП-тата са по документи заради участниците в движението и никога не е заради некадърността на АПИ, КАТ или други институции. И само в България пътеките са в перманентен ремонт още преди да са завършени!
22
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
до: Факт --- Ти да не си личния адвокат на бате ти бойко бре! По Живково време повечето товари се превозваха в и през България чрез ЖП превозите, а сега всичко се превозва с тирове, и те са виновни за повечето катастрофи, ама твоя доверител за 12 години управления съсипа още повече ЖП превозите, господин адвокате
21
4
 
7
 
! Отговори
бай шиле преди 2 години
с толко много бегачки в България , направо е учудващо че жертвите са толко малко .
20
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ФактВ такива случаи се казва " Да не позволяваме на фактите да развалят хубавата статия"
19
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най-много срещу българските магистрали скимтят руските и турските запъртъци,а пък в тези държави е направо ужас на пътя.
18
2
 
10
 
! Отговори
Факт преди 2 години
Пропуснал съм и Полша.
17
7
 
13
 
! Отговори
Факт преди 2 години
В Европа Русия,Украйна,Хърватия,Турция,Албания,Румъния,Молдова,Унгария и Гърция имат повече жертви от България на 100 хиляди.https://worldlifeexpectancy/cause-of-death/road-traffic-accidents/by-country/Ето ви линк за статистиката.
16
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Затваряйте Тракия, въвеждайте вноска в мототехника за лада.
15
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ФактТака е.Направо да се чуди човек в САЩ при 65мили ограничение как се блъскат толкова при тия хубави пътища.
14
6
 
15
 
! Отговори
Факт преди 2 години
България в момента е на 145 място в Света по жертви на пътя на 100 хиляди човека.Има 144 държави с повече погубени хора.Дори в САЩ смътността е двойна на 100 хиляди.
13
1
 
12
 
! Отговори
Световна статистика преди 2 години
120UNITED STATES10.92121BELARUS10.65122SAINT VINCENT10.47123AZERBAIJAN10.35124CHILE10.23125UZBEKISTAN9.67126BAHAMAS9.15127UKRAINE8.87128LATVIA8.35129BAHRAIN8.17130TURKEY8.17131JAMAICA8.15132MOLDOVA8.07133SOUTH KOREA7.98134ROMANIA7.86135POLAND7.84136MONTENEGRO7.80137BARBADOS7.77138BRUNEI7.68139GRENADA7.42140GREECE7.35141LITHUANIA7.08142SEYCHELLES7.07143FIJI6.79144CROATIA6.73145BULGARIA
12
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Вчера ги гледам, под всяка трънка дреме двойка рушветчийстващи лалугери. Дремят като тиквата на конференция в Осло,драпат си макарите и пазят камерата. Голям стрес, голямо чудо, първа категория труд. После излиза най-умния ушев и разправя че имало глоби за хиляди, милиони, милиарди левове, а събрани половин бойково чекмедженце. Затова пенсия на 35 и по двеста заплати накуп. Че то не се издържа в тез тесни опели.
11
5
 
23
 
! Отговори
Факт преди 2 години
Това е типичен пример за манипулация на хората.Статистиката полазва,че в момента жертвите са 3-4 пъти по-малко в цялата държава, отколкото преди да я има тази магистрала.Сега е модерно да се плюе,а фактите кучета ги ялиКато се завърши и тази за Варна,резултатите ще са още по-добри.
10
14
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На първо място сме в Европа по смърт на пътя и какво? Държават не е интересува
9
5
 
18
 
! Отговори
Факт преди 2 години
Преди 20 години имаше по 1000 жертви на година по пътя към морето.
8
7
 
2
 
! Отговори
Българ преди 2 години
Няма жесток контрол по пътищата! И затовор си трябва!!!
7
10
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Приоритет на ГЕПИ беше моста видин калафат. Направиха половин мост а взеха мангизи като за цял. Другата половина го направиха румънците но там не гепиха пари за цял мост. Да направят мост а да няма път до него. Това може да го направят само от ГЕПИ. Монтана Видин практически няма път. Ако бай Тошо не беше направил този двулентов път който е в момента още щяха да се движат по каруцарски път. А ония с ръцете в джобовете дето играе жобен тенис праи магистрали без основи.Сега са на дунавски вълни.
6
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За половин милиард км магистрали това е нищожно!