Защо отново сме на челните места по пътни инциденти?

Диана Русинова: Жертвите ще се увеличават, маркировката е негодна
Обновена: 23 авг 2021 22:41 | 23 авг 2021 22:40, Веселина Йорданова
34

Защо отново сме на челните места по пътни инциденти?

"Голямото предизвикателство през 2021 г. беше,  ако коронавирусът намалее, да запазим нивата на пътния травматизъм, какъвто беше през 2020 г. Уви, до този момент не се справяме", заяви в "Денят ON AIR" по Bulgaria ON AIR Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

"Изпаднем ли в ситуация на временен кабинет, няма кой да има да поеме отговорността. Някой да поеме ангажимент за пътната безопасност. На морето е безобразие, те не могат да спазят мерки да не се заразят, ще спазват мерки по пътищата", подчерта Русинова.

И разказа за един случай, докато пътувала по АМ "Тракия"

"Обадих на 122 за един гастарбайтер, който кара агресивно, обадих се 3 или 4 пъти, и познайте дали за 100 км някой му каза нещо. И дойдат ли тук гастарбайтерите, знаят, че могат да си правят всичко. МРРБ прикрива факта, че маркировката трябва да бъде наистина такава, каквато трябва да бъде. Похарчили 50 000 лв. на км, а шефът на АПИ казва: Аз нищо не знам. Ние плащаме много скъпа маркировка, но не се вижда нищо през нощта, некачествена е. Утре може да сме ние, но може да са и техните деца, а декларират там някакви глупости", категорична е тя.

Русинова още веднъж изтъкна, че маркировката е негодна.

"Те ми обясняват, че това не било шумна маркировка, ама като стъпиш на нея и шуми. И проверката казва - ок е. Къде са контролните органи? Скоростта не е единственият проблем, държавата отсъства. Ние даваме предложения, а някои наши колеги само критикуват", каза още тя.

Според нея големият проблем е, че ние нямаме анализ на риска.

"Хората по Северна България продължават да умират. Общо взето, има желание да се прикриват едни политически кръгове и държавните институции са впрегнати да ги прикриват. Едни хора са откраднали, забогатели са, но хората загиват по пътищата. Предвиждам, че жертвите ще се увеличават, но на българските политици не им пука за гражданите", настоя Диана Русинова.

Гледайте целия разговор във видеото.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още по темата: катастрофи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
2
 
! Отговори
Реалист преди 2 години
В България катастрофите и жертвите са на първо място заради КАТ, а всичко останало е в пъти по-малко значимо - лоши пътища, безумна организация на движението и паркирането и т.н.
26
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Защото на катаджията не му пука че бачкаш на 3 моста гледаш дете, грижиш се за възрастни родители и си забравил да си пуснеш фаровете в 2 часа на обед през юли, пише ти акта и ти казва че си гледа работата, нищо че ти му плащаш и заплатата освен всичко друго, а като мине *** го пуска щото знае, че той нито ще плати, нито книжка е изкарал. Или ще напусна тая държава или другия път и аз съм на площада.
25
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тия джигити, освен себе си, убиват и други хора, не един и два са случаите на общото по спирките. Стига с това мислене ,не е моя работа, за това стигнахме до тук.
24
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В България, умрелите на пътя са поне 2 пъти повече на глава от населението от втория след нас в ЕС. Няма цялостен контрол на трафика с камери както е в Австрия, Германия, Англия, няма контрол по раздаването на книжки, няма контрол в пунктовете за преглед, няма контрол в строителството и ремонтите и въобще в тая държава няма никакъв контрол никъде, какъв искате да е резултатът.
23
0
 
3
 
! Отговори
ДДРОнег преди 2 години
Зашото няма достатъчно контрол от полицията !!!
22
0
 
2
 
! Отговори
ля ля преди 2 години
да тия с БМВ са друго ниво - само те са на пътя! но проблема според мен е толерантността която води до съобразителност И до контрола от контролиращия орган! и тях ги мързи и не им се занимава!
21
0
 
10
 
! Отговори
Повечето с БМВ преди 2 години
карат както си искат, но и ги събират с лопатата по-често или пък чичко пожарникар им реже БМВ-то за да ги извади.....
20
0
 
8
 
! Отговори
до 21 преди 2 години
Те тия дето си карат както си искат нямат дълъг живот
19
2
 
2
 
! Отговори
Оффффф! преди 2 години
Тая па *** за какво св бори? И тя пари иска да цоца за наша сметка. Откъде се финансира НПО-то й?
18
14
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пфф аз ще си карам както си искам затова си имам бмв. За ускорение и за завои смешно е някои по телевизията да говори безмислици
17
3
 
15
 
! Отговори
Българ преди 2 години
Защото няма жесток контрол като на запад, където се стремим ;)
16
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Къв е тоя тиквен кит?
15
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 7/13 "И най-добрия и внимателен шофьор може да изгуби ориентация" Прав си. Може. Но! ако се извади статистиката за катастрофите у нас, ще видиш, че маркировката ни е от най-незначителните проблеми.
14
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Светозар "Тия дето викате на българина ***, вие какви сте бе господа ? Турци или роми ?" Явно, че си мислиш, че човек може да е или *** или турчин/римлянин. Друго положение според теб няма.
13
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Поколенията родени след 90-та година израснаха в Мутренска кучина.За пример имаха Мутренските групировки силиконовите чалгарки и такива като Учиндолеца. А кажете ми какво възпитание са получили от всичко това. Какви хора са в момента 20 и 30 годишните. Какво ввъзпитание са получили вкъщи и в училище което го унищожиха. Това са повредени хора. От тях ли искате да спазват правила и закона когато с очите си са видяли как се живее по Мутренски и Чалгарски. Това са им първите впечатления като деца.
12
3
 
12
 
! Отговори
бай Таци преди 2 години
Докат ceляните у назе си купуват Бе Ен Ве-та, все тъй ще е...
11
2
 
20
 
! Отговори
До 7 преди 2 години
За да говориш така, навярно не си карал достатъчно, за да правиш разлика между добре и зле маркирани пътища ! Маркировката е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ВАЖНА, човече, както и качеството на асфалта ! Особено на фарове, ако има само осева линия, и най-добрият и внимателен шофьор на моменти може да изгуби ориентация ! Да не говорим пък за светоотразителна боя, грапави странични ленти, и др. ! Естествено, има и лудо-каращи шофьори, на които нищо не може да им помогне, но те далеч не са единственият проблем !
10
0
 
6
 
! Отговори
!!!!!!!!!!!!! преди 2 години
много крадете
9
2
 
13
 
! Отговори
Светозар преди 2 години
Тия дето викате на българина ***, вие какви сте бе господа ? Турци или роми ?
8
0
 
23
 
! Отговори
отговор преди 2 години
Акъл се налива докато децата са малки и после само се долива, колкото трябва. Когато някой изкара първите 7г на Радка-пиратка и и гледа как татко му пие300гр и кара и нищо не се случва, още тогава разбира, че има вариант да не те накажат/ После кара из махлата 100куб мотор без книжка-няма проблем. Взема книжка. Почва да прави нарушения. Глобяват го само за неправилно паркиране-веднъж! Защо да спазва правила, знаци и други?