Условията на пламналия ферибот били отвратителни

Оцелелите българи разказват, че в първите минути имало суматоха
22 фев 2022 17:00, Нели Христова
18
Условията на пламналия ферибот били отвратителни
Снимка: БГНЕС

Българи, оцелели в огнения ад на ферибота в Йонийско море, разказват за преживяното. Те обясниха какви са условията, при които пътуват българските шофьори и защо са предпочитали да спят в кабините на тировете, вместо в каютите на кораба, предаде NOVA.

„В каютите не е чистено никога. Чаршафите не са сменяни, само се обръщат от другата страна. Всеки ще предпочете да си остане в кабината, защото иначе е голяма мизерия”, разказа Светослав Найденов, който е шофьор на камион.

За пожара на ферибота той разбрал по миризмата. „Отворих вратата и видях, че има суматоха. Имаше пожарна аларма, но вода - не. Все пак, ако е пусната пожарната аларма, в каютите или коридорите, би трябвало да има вода”, каза той.

Хората получили спасителните жилетки, след като отишли до рецепцията. „Голяма суматоха беше. Изпадаш в ситуация, където не можеш да осмислиш за какво става въпрос. Хора, деца и ти се чудиш и гледаш как да реагираш и какво да направиш”, посочи Найденов.

„Ти виждаш пламъците и дима. Вместо да ни качват по лодките, те ни държат и започваш да вдишваш дим”, добави той.

Лъчезар Динов също е сред оцелелите шофьори на камиони. Обяснява, че ако не излезеш от кабината веднага след паркиране на ферибота, оставаш с часове вътре.

„Вратата може да се отвори максимум 20 см, ако спре друг камион. Условията на ферибота не са лоши, те са отвратителни. В момента каютите са нещо отвратително. Може би заради това повечето колеги предпочитат да си останат по камионите”, уточни Динов.

Спасителната акция на борда на изгорелия ферибот в Йонийско море продължава и днес. Издирват се десетима души, за които има данни, че са пътували на кораба.

Пожарът все още не е напълно потушен, а температурата продължава да е много висока, а димът – гъст, което допълнително затруднява издирването на пасажерите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
да не се сърдят, но преди 2 години
Никога няма да има доволен шофьор! Преди време един българин шофьор се беше се присламчил на пристанището в Гент, като видя че има българи. Почна да се храни на кораба, почна да дава оценки кой моряк как работи, почна да иска цигари, ама от безмитните...Този беше към някаква пловдивска фирма и чакаше там обратен товар. Добре, че капитанът беше наш и не го изпъди, прошляшка работа
9
0
 
4
 
! Отговори
Русия преди 2 години
ГЪРЦИЯ БАТЕ
8
0
 
3
 
! Отговори
Бай Пешо преди 2 години
Дори и да е така както описвате, не е пламнал от това. От мръсни чаршафи кораб се не пали. Да не е имало някоя електрическа кола на борда, която да се е запалила. Пак късмет че е пламнал близо до бряг. Ако беше пламнал на средата на Адриатика, тогава щяхте да видите жертви.
7
1
 
7
 
! Отговори
един преди 2 години
Пътувах с тази компания и този или подобен фери преди няколко години от Игуменица до Бари. Каютата беше пълна скръб, мръсно навсякъде, запушени мръсни канали.
6
0
 
13
 
! Отговори
Тираджията преди 2 години
Имам 1000 пътувания по тоя маршрут,условията не са такива каквито ги показват по телевизията.Може би има една две стай да са ги забравили да изчистят понякога.Екипажа са много приятни хора.И нов да беше ферибота,като тръгне огъня как можеш да го спреш?
5
3
 
9
 
! Отговори
зАз преди 2 години
Да не излезе, че са го "утилизирали" за Застраховка?
4
7
 
7
 
! Отговори
Обективно преди 2 години
Пътувах с този ферибот. Не е толщова зле, колкото се опитват да изкарат. Според мен причината е диверсия.
3
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Странно как въобще са позволили да останат хора в МПС-тата.. освен ако не са били паркирани на открита палуба. А на всичките големи фериботи е практика мпс-тата да се паркират на една боя разстояние от всяка една страна. Също така е практика при потегляна на по-дългите курсове да се прави разяснение къде са сборните пунктове, къде се намират спасителните жилетки, какви са видовете аларми... само дето никой не взима на сериозно това (като "театъра" на стюардесите).
2
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Кофти история, баща ми е шофьор и ползва ферибот между Германия и Швеция, казва че си е направо кеф. Дремнеш, хапнеш изкъпеш се като нормален човек. Много кофти за тези работници, тъжна работа.
1
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Нещо като БДЖ сигурно. Ужасно условия за пътуване.

Спонсорирани публикации