"Гоце Делчев" против платена зона за паркиране

Жителите на квартала масово не са съгласни с идеята на кмета
5 яну 2024 09:30, Стела Стоянова
78
"Гоце Делчев" против платена зона за паркиране
Снимка БГНЕС

Жителите на столичния квартал „Гоце Делчев“ масово са против въвеждането на платена зона за паркиране.

„Не, не! Стига вече! Прекаляват с тези зони. Прекаляват! То не бе център… Какво чудо е това“, каза пред БГНЕС Иванка Килимарова и призова гражданите, които живеят в „Гоце Делчев“ „да се вземат в ръце“ по време на общественото обсъждане, което е насрочено на 16 януари, и да не позволяват кварталът им да се превърне в зелена зона. Макар да подчерта, че не се чувства компетентна да обясни до какви щети би могло да доведе въвеждането на платена зона в този столичен квартал, според жената нещата се насилват, а „не са чак толкова зле“.

Даниела Славянова също е на мнение, че в квартала не трябва да има платена зона за паркиране. Тя обясни, че хората трябва да могат спокойно да си паркират около блоковете. Според нея, ако все пак зелената зона бъде въведена, това ще донесе щети. „Хората около блоковете няма да има къде да си паркират колите и ще се чудят къде да ги сложат“, каза тя. И добави, че не може да прогнозира какво ще се случи по време на общественото обсъждане, но според нея живущите в кв. „Гоце Делчев“ няма да са съгласни да се въведе платена зона за паркиране.

Бойко Стоянов сподели, че работи на близо и за него не би било удачно да се въведе зелена зона в квартала. „Най-вероятно все някога ще стане зона, защото натам вървят нещата. Въпрос на време е, но за мен не е най-добрият вариант към момента“, заяви той.

Пепи Пенчев живее в бл. 248 в кв. „Гоце Делчев“ от 20 г. „И да го обособим, и да го направим зелена зона, ще е абсолютно същото, което е сега в момента. Гаранция! И сега обикалям, понякога по 15-20 мин., да си намеря място за колата. И за какво да плащам, като ще е същото. То няма паркоместа, всъщност. Всяка сутрин паяците са тук, като се спре на тротоара, защото няма къде, и колите започват да ни изчезват и да си ги търсим после по наказателните паркинги, защото няма къде да спрем“, заяви той пред БГНЕС.

Мъжът разказа, че негов близък живее в центъра, на жълтите павета, плаща си за паркомясто, но въпреки това половин час обикаля, за да си намери място, където да спре.

„Съгласен съм да плащам, обаче някой да ми гарантира, че там, където живея, до блока, това място ще бъде мое. Да ми се гарантира, че ще мога да спра, когато се прибирам сутрин рано или късно вечер. Аз като тръгна да обикалям и спра през три блока, какво правим? Гимнастики само, а ще плащам поне 80 или 100 лв. Няма смисъл“, категоричен е Пенчев.

Припомняме - кметът на район „Триадица“ Димитър Божилов насрочи на 16 януари обществено обсъждане на предложението за зелена зона между бул. „България“, бул. „Гоце Делчев“, бул. „П.Ю. Тодоров“, Перловската река (вкл. бл.261), бул. „Тодор Каблешков“, като представянето на проекта ще се случи в 104 ОУ „Захари Стоянов“ от 18.30 ч.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още по темата: зелена зона
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
70
0
 
1
 
! Отговори
До Митко Павлов преди 3 месеца
Не мога да схвана за кво се правиш на много умен? Всеки втори в Бг знае каква е историята на "Стрелбище", "Разсадника", "Факултето" и пр.. Никой няма да направи военно стрелбище в широкия център на столицата, нали?
69
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Градът е на хората, живеещи в него. Те избират управляващите ги и политиките е хубаво да се съобразяват с хората, живеещи там.:))
68
0
 
4
 
! Отговори
София преди 3 месеца
От тези 867000 автомобила регистрирани в област София, голяма част са на фирми или някакви държавни структури. Личните автомобили са около 220 хиляди, което е много малко сравнено с другите подобни градове в Европа
67
0
 
3
 
! Отговори
София преди 3 месеца
В края на 2022 година, автомобилите, които плащат данък в област София са 867000 автомобила, с около 11 хилди по-малко от 2021 година. Автомобили са леките коли, товарните коли, автобусите и влекачите. Област София се състои от град София и още три града и 34 села. Средно през над 96% от времето автомобилите не се използват и се движат само през по-малко от 4% от времето.
66
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Ако някой иска да строи подземни гробници / паркинги -- прав му път, аз по никакъв начин не виждам полза за мнозинството жители на града, които не са автокентаври, от надземни грозотии, пълни с коли -- като има гаражи за 10000 коли, ще има 10000 коли в града.
65
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
За всеки мислещ човек е ясно, че автомобила е необходимост, а не лукс и е задъкжение на кмета да осигури паркирането, в случая в София. Гаражите в София са около 10000, а колите са десетки пъти повече и стратегията при развитието на София беше и е, автомобилите да се паркират на улиците. Това трябва да се промени - общината трябва да строи паркинги, а не да ни налага платени зони. Когато в София има подземни и многоетажни паркинги за поне 200 хиляди коли, тогава може да слага и платени зони.
64
1
 
6
 
! Отговори
Митко Павлов преди 3 месеца
До гусин Галин Костов (ако наистина си трето поколение Софиянец) щеше да знаеш защо се казва Стрелбище от Царско време, къде е започвало стрелбището и къде е свършвало, но да ти предам история на гр. София от сегашния х-л Хилтън на Юг чак през Тула Махала (тухларната). Било е стрелбище на Армията по Царско време,а ти си бъди софиянец
63
2
 
2
 
! Отговори
Митко Павлов преди 3 месеца
До 43: Оная ми работа жената ти ми я вдига (шега).Наистина да се мисли цивилизовано и за града, няма място за паркиране . През уикенда не смееш да излезеш с колата, защото после няма къде да паркираш.Моля нека наистина да се изказват читатели от Южните квартали!!!
62
6
 
2
 
! Отговори
До 61 преди 3 месеца
Само че улесняването на живота в населеното място в 21 век по никакъв начин не е свързано с осигуряване на паркоместа за всички автокентаври, напротив приоритет би следвало да са всички останали, а личният автомобил следва да бъде скъп лукс, ограничен в минимален брой ленти или под земята, ограничен до 30кмч в града и без никакви привилегии, с драконовски глоби и камери, така че да бъде възможно най-неприятен за ползване.
61
5
 
2
 
! Отговори
До 60 преди 3 месеца
Кметът е длъжен да организира паркирането, да -- като го направи платено 24/7. Кметът никак не е длъжен да осигурява небостъргачи за паркиране на придошли талиги и бараки от провинцията. Нито аз съм длъжен да търпя някой байчо да си паркира талигата на тротоара или в зелената площ -- както казах да имаш личен автомобил в града е ЗАДЪЛЖЕНИЕ, а не право или неотменима привилегия (и да -- аз имам автомобил и съм си закупил гараж, където да го държа).
60
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Интересно защо навсякъде по света се строят общински паркинги, а само в България не се строят общински паркинги и се застрояват съществуващите паркинги, най-вече в София? Все пак основното задължение на кмета и общинарите е да улесняват живота в населеното място, вкл. и да създават паркоместа. До скоро сградите се строяха без паркинги, а имаше разширения за паркинги на улиците, така че се паркира на улиците.
59
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Напротив, кмета е длъжен по закон да организира паркирането в населеното място. По твоята "логика" никой не ти е длъжен да ти осигури улици и тротоари. Как функционира едно населено място се оказва недостижимо за разбиране от хора употребяващи понятия за автомобилите като трошка, талига, барака и т.н.
58
5
 
2
 
! Отговори
До 56 преди 3 месеца
Абе, мой, никой не ти е длъжен да ти осигурява паркомясто за талигата! Щом нямаш паркомясто, няма да имаш личен автомобил. Личен автомобил в големия град е ЗАДЪЛЖЕНИЕ, а не право.
57
7
 
7
 
! Отговори
Тодоров преди 3 месеца
От както в Иван Вазов беше въведена зелена зона масово започнаха да си паркират втората и третата кола в Гоце Делчев. Автомобили за по 1000 и по малко лева стоят паркирани по тротоарите и в зелените площи в междублоковите пространства с месеци. Познавам хора които се гордеят с личен автопарк от 5 автомобила, всички със себестойност около 5000 лв, разбира се паркирани пред блока и наредени един до друг, снимани и с гордост качени в социалните мрежи. Трябва да се сложи някакъв ред все пак.
56
1
 
3
 
! Отговори
Алекс преди 3 месеца
Софиянци гласуваха за Промяна.Ето я,пристига.Няма не искам,няма недей.
55
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Няма друга държава по света, в която да въвеждат такива сини и зелени зони, без преди това да са построили подземни и многоетажни паркинги, за да решат проблема с паркирането. София е уникален случай в света - няма къде дажсе паркира, а се разрешава строежа на нови сгради, които намаляват паркоместата и увеличават броя на автомобилите и въвеждат платено паркиране, което само затруднява всички и нищо не подобрява.
54
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
През 70-те години автомобила в България стана необходимост, а не лукс, но сега при дивия капитализъм, автомобила все повече става лукс.
53
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До АнонименПритежаването на личен автомобил в София трябва и ще бъде ЛУКС, непостижим за повечето от вас --->>> Айдааааа, върнахме се в соца. Хахахах.
52
4
 
8
 
! Отговори
До 51 преди 3 месеца
Точно това е тяхната тактика - намъкват го на хората лека-полека, и ако те не протестират, така си остава ! Разчитат на овчедушието на стадото !
51
3
 
6
 
! Отговори
Решението е преди 3 месеца
Да се създават повече свободни места за паркиране, а не да се насилват гражданите с тия зони ! Трябва ли да напомням, че за използване на пътната настилка собствениците на автомобили плащат данъци, независимо дали са в движение или спрени ???!!??!