Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили

Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови коли
27 яну 2024 18:53, Анисия Иванова
319
Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили
Снимка: БГНЕС

Повишаване на данъка за старите автомобили с до 78%. Това предвижда проект на нов Закон за насърчаване на електрическата мобилност, подготвен от Министерство на иновациите и растежа, съобщава БНТ. Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови автомобили. Целта е хората да се откажат да карат такива. Как приемат предложението в Югозападна България, където автокъщи има много, а населението е с най-ниската заплата в страната?

Дупница е градът с най-много автокъщи в Югозападна България. Многото продажби и големите печалби обаче са само спомен. Днес купувачите са малко. Светослав Николов, който е търговец на автомобили, разказва, че бизнесът не върви добре, а евентуално покачване на данъка за по-старите автомобили би довел до сериозен спад на продажбите.

"Ще прогони клиентите. Смятам, че не трябва да е така. Няма много интерес, не е като преди години както е било тук, в Дупница, по-слаб интерес е. Оня ден дойде един човек, каза, че е с ТЕЛК и гледа кубатура, гледа колко коня е колата и се интересува, за да знае. Той се притеснява, като няма пари, сигурно взима минимална пенсия и го е страх да купи по-нова кола", каза Светослав Соколов – търговец на употребявани автомобили.

И в Благоевград картината не е по-различна. Според Владимир Янчовски, който е собственик на автокъща, няма причина за повишаване на данъците за старите коли и не би стимулирало хората да започнат да си купуват електрически, по-нови или изобщо да се откажат да използват автомобил.

"Вдигането на данъци в една държава е признак на слабост и немощ да се справиш с политиките, които си запланувал. По принцип това ще бъде поредното събиране на пари, което ще потъне в бездънна каца. Хората в България нямат пари и затова карат по-стари автомобили. Всеки иска да кара по-нов автомобил, но просто се простираш спрямо чергата си. Покупателната способност на хората е много ниска и по тази причина новите автомобили са много малък дял от това, което се купува реално на пазара", коментира Владимир Янчовски – собственик на автокъща.

На това мнение са и много от жителите на Югозападна България, където заплатите са сред най-ниските в страната. Според много от тях данъкът трябва да се определя от състоянието на автомобила.

Среден клас, с възможно по-малък разход на гориво и сравнително добро състояние – това са най-търсените автомобили на пазара в момента.

"Специално за нашия град се търсят коли между 5000 и 10 000 лв. Това ще рече, че коли над 20 години, което хем е морално остаряла, хем не е сигурна на пътя, хем не може да ти върши работата, за която я взимаш тази кола. Но хората са притиснати по простата причина, че нямат средства. От 2-3 години ние сме се ориентирали предимно към гръцкия пазар, вкарваме коли, които се търсят в момента в Гърция, защото там сме много по-актуални, отколкото тук", каза Янчовски.

Коли от автокъщите в Дупница и Благоевград купуват и много македонци. За това от Кочани е дошъл и Горан Стоянови. Оттук той си тръгва с 13-годишен автомобил, за който е платил 3000 евро.

"Купиш си колата, регистрираш я и караш, няма данък като в България на края на годината", коментира той.

В случая обаче Горан планира да продаде колата, която е закупил току-що в родината си за около 5000 евро и да има малка печалба.

"Тук са без мито и аз си плащам мито на границата и е по-евтино".

След като стане ясно ще има ли увеличение на данъците за по-старите автомобили и с колко, търговците ще преценяват какви промоции биха направили, така че да не намалеят драстично продажбите. Няма да има обаче голям спад в цените, защото и в момента печалбата им е минимална. Определят автомобила като необходимост и затова са сигурни, че каквито и мерки да се приемат, хората няма да се откажат да купуват коли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


319
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
220
1
 
12
 
! Отговори
Enzo преди 3 месеца
До Толкова си могатАбсолютно си прав, но Те точно това целят!!!! Стригане, стригане данъци до безкрай!!!
219
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Пипнете ли данъците махам дпф, егр и слагам права тръба.
218
6
 
3
 
! Отговори
Hoqsan преди 3 месеца
До АнонименПълен абсурд е т'ва да масово народът ни да няма елементарна обща култура, маниери, обноски... не... те нямат инстинкт за самосъхранение, аз си ме4тая за някакви фантастики...
217
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Все едно е по време на Карал Люи не знам си кой, се въведе изискване , всички сиромаси да се предвижват с каляски .От утре всички магарешки каручки и волски впрягове се забраняват Бедните подлежат на още данък , за не опазване кралските улици и не послушание.Всичкиподаници на царството се задължават да подменят каруците си с каляски ..и задължително зимни колелета.
216
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Това е само началото на еко данъците. Стари коли, затваряне на ТЕЦове, увеличаване на водата, проекти за волтаици и увеличаване на тока, увеличаване на месата и млечните, избиване на животни.Народе????
215
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Само това дето го пишете за системите за сигурност е глупост. Може и стара да е колата но ако е добре поддържана, в смисъл да са й сменени и в изправност основни механични части- спирачки, окачване и т.н., въобще няма да е по несигурна от някоя нова премиум кола ако човек не прекалява със скоростта. Човек да разчита на разни електроники да се преборят с лоши пътни условия си е руска рулетка, вижте как се пречука собстеника на Бони на мократа магистрала... Скъпата кола не те прави безсмъртен
214
2
 
39
 
! Отговори
Шопендар преди 3 месеца
Управниците не пропускат да търсят начини с които да малтретират сиромасите и пенсионерите..а народа мълчи и сумти вместо да развърти тоягата
213
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Вие не разбрахте ли, че с ел. кола няма да стане бликите 20 години. Нито издържа на студ, нито на топло, сасмозапалват се когато си искат, нито ще има инфраструктура, нито ще има произвоодство на ток за всички коли близките 50 години. Спрете да ни харчите парите за глупости, че ще си носите персонална отговорност и като ви иазтече мандата, и където и да отидете. Искаме по една детска болница във всеки областен град.
212
1
 
28
 
! Отговори
Толкова си могат преди 3 месеца
АКО ( наистина ) искат да се намали консумацията на изкопаеми горива, замърсяването на въздуха и т.н. най-правилният подход е да се търси начин да се мигрира товарният транспорт от камиони към железопътен - всички превози над 100 км. могат да се реализират по този начин - и пътищата ще се износват по-малко, пътните инциденти ще намалеят поради спад на интензивността, замърсяването - да не говорим - и какво ли още не... Но както беше написал някой по-долу - всичко това се прави с друга цел.
211
7
 
15
 
! Отговори
а такаааа преди 3 месеца
стригньеее до посираньееее . Докато слушате и се радвате на разни де би ли като Чефо и Татяна Дристи , така ще е . Е ви промяна, е ви европейски ценности . Нал демокраси искате ,айде ся бръкнете в пробитите джобчета и за тоя данък . Скоро и сметките за ток ще имат актуализация
210
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Кой казва , че тока никога не поскъпва ?..Да запитам умните и красивите...Войната на предизвика ли покачване на петрола?..Предизвика...А Левски какво казеа
209
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Едно зарядно за електричка струва колкото една стара , да речем 20 годишна кола.Себестойносътс му е , да речем 200 лева А го продават 2 000 лв..Сега ми отговорете и кой гласува законите в нашия и европейския Парламент.И защо толкова напират да стават народни избранници.Хоррата трябва да разберат едно .Да не избират алчни и богати хора .Защото казано е.,,Сития на гладен не вярва"..Най много да ядеш бой от полицията .
208
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
"Това предвижда проект на нов Закон за насърчаване на електрическата мобилност, подготвен от Министерство на иновациите и растежа, съобщава БНТ." - Поредната кейнсианска глупост. Вместо да те насърчват да пестиш, да нвмаш екстра разходи, да си къташ паричките, те ... Харчи бее, плащай данъци беее!
207
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
ЧЕСТИТА ПРОМЯНА
206
2
 
35
 
! Отговори
Така е .. преди 3 месеца
Както винаги го отнасят бедните.
205
3
 
32
 
! Отговори
КОНСТАНТИНОВ преди 3 месеца
КАКВОТО СТЕ СИ НАДРОБИЛИ ТОВА ЩЕ КУСАТЕ СТРАХЛИВИ СЪНАРОДНИЦИ. БЕЗРОПОТНО ТЪРПЯХТЕ 33Г. БАНДА ПРЕСТЪПНИЦИ ДА ВИ УПРАВЛЯВАТ СЪСИПВАИКИ ВСИЧКО БЪЛГАРСКО.СЕГА ЩЕ СИ ПЛАЩАТЕ ЗА ПОСЛУШАНИЕТО СИ.
204
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Чиновниците на ясла се увеличават. Внуците на пребоядисаните комунисти пораснаха и те искат да грабят но парите не стигат, нито за заплати нито за кражби. За това са решили живи да ни дерат. Но до кога ли?
203
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Моята кола е на 5 години, ходих да гледам новите версии ами претоплени манджи, гледам някакви други но накря винаги се отказвам, защото ми върши работа и досега нито един проблем съм нямал с нея, това е най-добрата кола а и новите са нагло скъпи, особено електричките.
202
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До края на месец февруари ще бъдат актуализирани и заплатите в държавната администрация, а актуализацията ще важи от 1 януари т.г. - ..................................................................................................................................
201
8
 
32
 
! Отговори
до 244 преди 3 месеца
Те ако са много хубави, щяха да ги карат на Запад, а не да ги продават тук! А истината е такава - купуваш си чисто нов автомобил, караш го 150-200 хиляди километра и след това си купуваш друг! Така правят на Запад, а там не са по-глупави от нас! Само тук от някакви Мерцедеси и БМВ-та на по 700к километра правим премиуми, като ги връщаме на 170 хиляди километра и някой вярва, че е е възможно в чужбина някой да кара по 20 хиляди километра на година, след като тия километри там се минават за месец!