Нашите и румънските пътища - най-смъртоносните в Европа

ЕК оповести данните за безопасността на движението
8 мар 2024 17:07, Петър Бойчев
56
Нашите и румънските пътища - най-смъртоносните в Европа
Снимка БГНЕС

Европейската комисия оповести предварителни данни за смъртните случаи по пътищата за 2023 г., съобщиха от ЕК.

При ПТП са убити около 20 400 души, което е с 1% по-малко спрямо 2022 г. Въпреки известния напредък след 2019 г., малко държави членки са на път да постигнат целта на ЕС и ООН за намаляване наполовина на броя на смъртните случаи до 2030 г.

От 2019 г. насам броят на фаталните произшествия е намалял слабо в Испания, Франция и Италия, а в Ирландия, Латвия, Нидерландия, Словакия и Швеция е нараснал.

Общото класиране на смъртните случаи по държави не се е променило значително, като най-безопасните пътища са в Швеция (22 смъртни случая на един милион жители) и Дания (27). България (82) и Румъния (81) са отчели най-висок процент през 2023 г. Средната стойност за ЕС е 46 смъртни случая на един милион жители.

Заедно с днешните статистически данни Европейската обсерватория за пътна безопасност публикува и нов годишен статистически доклад и актуализирани профили по държави.

През 2018 г. ЕС си постави цел за намаляване с 50% на смъртните случаи по пътищата до 2030 г., а до 2050 г. да постигне нулева смъртност по пътищата. Целта е формулирана в Стратегическия план за действие на ЕК относно пътната безопасност и в Рамката за политиката на ЕС в областта на пътната безопасност за периода 2021—2030 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
1
 
0
 
! Отговори
Ха, ха.. преди 1 месец
Дай на сел. тако кола и му глей сеира.....
35
1
 
1
 
! Отговори
Ами , не яжте асфалт преди 1 месец
....КАРАЙТЕ ПО ЧАКЪЛЕСТИ ПЪТИЩА....ха,ха,хаааааааааа
34
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Така си е. Голяма част от катастрофите се дължат на максимално разрешена скорост много под безопасната скорост за пътя. Това го казват всички експерти, но в България няма експерти по въпроса. Разбира се, че някой каращ бавно е голяма опасност за движението и не случайно в закона има текст по този въпрос.
33
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не пътищата, а шофьорите са най-скапани и опасни. Да са затъпели до толкова, че да обясняват, как максималната позволена скорост била препоръчителната скорост, и как каращите бавно били опасни ?!? Броят на шофьорските книжки на населението трябва силно да се намали, и да се конфискуват коли за прекомерно бърза скорост!
32
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Абе ти и румънците не струват и като шофьори колко глупости направиха по черноморието от некадърност.
31
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
35 години евроатлантизЪм
30
1
 
4
 
! Отговори
Радослав преди 1 месец
Какви пътища бе? Къде видяхте такова животно в България? При нас има коларски пътеки разбити като Бойка калдаръм кадъна след тежка нощ с 300 афганеца в харема на Ердоган!
29
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Каквото ще да е, само да не ни нарушават правото да се движим с 200 км/ч по пътищата. Особено ако си на мотор.
28
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В последните 34 години всеки се вози в отделна кола, стара, нова няма значение и съсипва и без това некачествената настилка от Т. Живково време! Сега охранителят на Т. Живков ги ремонтира постоянно, където се крадят милиончетата! Какво искате? При Т. Живков внасяхме по 1500 лв и чакахме приближените на властта да си купят тук-там някоя кола! Как да се разбият пътищата, като нямаше коли??
27
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
След 34 години управление на демократите, вкл. и 12 години управление на мутродемократи, пътищата в България са тотално разбити. КАТ спря да работи с появата на мутрите и не е учудващо, че сме най-зле в ЕС.
26
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Политическия материал на Б. Борисов , който управляваше движеше изграждането на пътната мрежа яваш , яваш, яваш . После спря напълно с таксите . И се отказа да управлява. Замаза нещата и си отказа. Материала му е такъв
25
1
 
11
 
! Отговори
Ромънските са си ок преди 1 месец
Българските са тоталщета и маркировките им са правени от аутисти като проектантите им с купени дипломи и най кофти матерялите на света от мутренските фирми.
24
1
 
7
 
! Отговори
Така като гледам преди 1 месец
Всеки ден виждам по пътищата тарикати, чички, лелки, фльорци, льольовци, ***, джагали майки дето возят деца и всичко каквото се сетите по пътя да правят брутални нарушения с коли, камиони, бусове, джипове.... Нещо страшно е!!! Точно 1 час шофиране в София и не ти се вярва как си жив. Всички го забелязват нали?!?! А сега за горе споменатите състезатели първенци ви пожелавам един среден пръст
23
2
 
4
 
! Отговори
емигрант преди 1 месец
не пътищата , шофьорите са ви ***..лоумни!!!!!
22
9
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
При управлението на Подмяната смъртта дебне всеки един българин по всяко време!
21
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Всички дето се силят като за последно до следващия светофар, засичат, изпреварват спрели на пешеходна трябва да се вържат на един стол и с чук по капачките ама хубаво да ги заболи да им дойде акъла.
20
5
 
9
 
! Отговори
Стамат преди 1 месец
Точно така, пътищата са виновни. А не шофьорите. ПЪТИЩАТА. Повтарям - ПЪТИЩАТА :)
19
1
 
4
 
! Отговори
Резидент разединител преди 1 месец
Явно вече наемат и неграмотни *** като *** като чета на Христо Христов коментара
18
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Всеки обикновен българин влезнал в Шенген . Полулегално вижда разликата. В дългата "чакалня" на Б. Борисов които си стои няма как да я разбере. Опиянен от успехите на ГЕРБ
17
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бъдете колеги на пътя,а не агресори.Всички сме за кратко на тази земя,включително и самонадеяните,които се усукват около дърво,мантинела или се извъртяват в някоя ливада.Уважавайте другите на пътя.