Вече няма пречки пред построяването на тунел под Шипка

В мотивите на съда има редица нарушения
2 апр 2024 19:52, Нели Христова
40
Вече няма пречки пред построяването на тунел под Шипка
Снимка: БГНЕС

Съдът премахна и последната пречка пред строителството на тунела под Шипка, след Върховният административен съд с окончателно решение отхвърли плана за управление на парк Българка на стойност 2.6 млн. лева, изготвен от екип еколози с ръководител бившият заместник министър на екологията - Тома Белев, който го беше включил в резерватна зона в плана за управление на природния парк, пише "24 часа".

На 30 декември 2021 година Министерският съвет на Кирил Петков одобри плана за управление на парк Българка, въпреки че блокираше строителството на тунела под Шипка. Това се случва само 7 дни след като Тома Белев стана заместник министър на околната среда и водите. Това бе и първото решение внесено от МОСВ в Министерски съвет от тогавашния министър Борислав Сандов. Причината е, че трябвало да се извърши доплащането на поръчката.

Съдът констатира и съществени нарушения от Министерски съвет при одобрението на плана. Не са спазени съгласувателните процедури и не са отразени забележките на останалите министерства, както изисква правилника за работа на МС. Според ВАС това е съществено нарушение. Друг сериозен порок на изработения от Тома Белев план, е че не е спазено изискването да бъде извършена задължителната преценка за необходимостта от екологична оценка. Също така не са взети предвид исканията на засегнатите общности, становищата на общините и местните хора. Освен това е нарушен принципът за достъпност. Съдът е констатирал, че изпълнителите не са уведомявали обществеността за забраните и ограниченията, които налагат. Тоест, работено е тайно, без публичност, в интерес на зелените неправителствени организации. В мотивите на съда има описани и още нарушения.

Важно е да се отбележи, че в консорциума на Тома Белев участва клона на швейцарската неправителствена организация WWF, който се управлява от Веселина Кавръкова, жена на Тома Белев и фирмата "Марсилеа", която е 100 % собственост на WWF.

Участието на швейцарското НПО е още по-смущаващо, предвид факта, че те са обжалвали пред ВАС оценката за въздействие върху околната среда на тунела под Шипка и обходният път на Габрово. Това е нагледен пример и доказателство как зелените НПО злоупотребяват с дадени им права и по този начин забавиха изграждането на тунела под Шипка с над 3 години. Това е един от многото случаи, когато еколозите, чрез различни хватки, обжалвания и доноси до наши и европейски институции, бавят и провалят големи инвестиционни проекти от национално значение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от Общество
Пенсионерите у нас ще са 25% от населението през 2027 г., през 2060 г. - над 30%
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
0
 
! Отговори
Никой преди 3 седмици
Няма тунел, няма пречки
36
1
 
3
 
! Отговори
Аха,вече можело... преди 3 седмици
А досега кое им пречеше? Ръцете ли?!? :)
35
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Тунели, магистрали, инфраструктура, всичко се бави с години заради корупционни сделки. Само турския поток на Боко го построиха за 0ла време и то без България да има даже минимална полза от него.
34
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
има - Копейкин като легне гол на пътя на булдозера, защото го е страх, че това е пъклен план да се събори паметника (за 7ми път от миналото лято). Нещо като извънземните на Щръклево - чакаха, чакаха нищо не стана.
33
3
 
11
 
! Отговори
Питане преди 3 седмици
Защо Томислав Дончев не построи тунела под Шипка, нали той се беше заел с това, пък е и от габровското радио. Дончев окраде някакви пари от горите край Габрово, но нали е гербаджийче нищо. Все им виновни на мутрите ПП.
32
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Те една магистрала Хемус не могат да построят, тунел на Шипка. Евтин ПР и дим в очите.
31
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До Евроатлантик 1 Господи прибери си вересиите. Ако не бяха ПП ДБ, досега Хемус да е завършена. Русе - Бяла да е започнато. Тунела под Шипка да е в напреднала фаза. Мездра Ботевград да е готов. Магистрала до Сърбия готова. Помним за какво се скараха ПП и ИТН, и падна първото правителство на ПП. Най-вече за парите от строителите. На Рундо близък строител се оплака, че не е той и започнаха конкурса за Шипка отново. Кики спря "Голяма корупция" и от там Русе Бяла.
30
3
 
6
 
! Отговори
Gorski0 преди 3 седмици
29. Имам чувството че 2/3 от населението е м.алоумно! Много ясно, че няма да има трафик през Шипка, като е пренасочен през Хаинбоаз. Аз самият минавам предимно през Пр. на Републиката, понеже е много по-лек. А пътят до тунела е почти готов и си е супер, без свлачища. Така ще се улесни връзката Северна-Южна България и ще се съживи районът на Габрово.
29
28
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Съсипаха я тая държава! Пак пари на вятъра и унищожена природа. Огромен тунел в един от националните паркове. Като до този тунел няма магистрала а се стига по селски двулентов път на който често има свлачища и падащи камъни щото там наклоните са големи. Всяка зима чистят паднали дървета и камъни. Много умно...... Ако имаше нужда от такъв тунел Бай Тошо щеше да го построи! Често минавам през прохода Шипка и там няма почти никакъв трафик. Този тунел никога няма да се изплати. Дори и след 1000г.
28
1
 
7
 
! Отговори
Име преди 3 седмици
Нищо не остана не-орано!
27
4
 
10
 
! Отговори
Калоян преди 3 седмици
Те построиха магистрала Хемус, магистрала Струма, магистрала Европа за 50 години, що пък и тунел под шипка да не направят. Надявам се до 2322 година да стане .. Живи и здрави и не се впрягайте много, че живота е кратък !! :)
26
1
 
3
 
! Отговори
чакам преди 3 седмици
само коментара за Перник/Бобовдол, дето полицията убила над 100 човека, и пускам филма по Нетфликс. за днес изпълнихте нормата.
25
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До Евроатлантик 10 - другарю, хапчетата ти са на горния рафт, по погрешка си взел капки за розови облачета, а твоите са за ши30фрeния
24
1
 
28
 
! Отговори
Евроатлантик преди 3 седмици
Паля еликтрическата кола произведена в Ловеч, минавам през тунела под Шипка после по новия мост над Дунав и пристигам в Румъния без да минавам паспортен и граничен контрол!
23
2
 
18
 
! Отговори
от далече преди 3 седмици
тая държава е тотална щета: хаос, никакъв контрол на нищо, подкупи, неработеща милиция и съдебна система и т.н.!
22
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
оправдавам ги само за откритите рудници и кариерите, които съсипаха и изтровиха доста уникални райони в България!!!
21
4
 
5
 
! Отговори
До 20 преди 3 седмици
Добре ли сте?
20
21
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Изнасяйте се от тази държава. Ние се изнесохме и сме много добре. Имаме тунели, пътища, контрол на строителството и за 20 години не ми се е налагало да давам подкуп или да черпя чиновници, за да си свършат работата. Вие гласувате за русофили и никога няма да се оправите
19
2
 
19
 
! Отговори
Ani преди 3 седмици
Тунел под Шипка и предстоящи избори - епизод 2341
18
3
 
22
 
! Отговори
Това ще е преди 3 седмици
Първият от трите тунела под стара планина на ппдбг,които построиха преди три години, нали. Е, закъснението ще е с поне още 3х30 но надежда винаги има. Сега по важни са шестте бъдещи моста над Дунав. Там ситуацията е като завода на Сирил в Ловеч и лабораторията на кокорестият на Капитан Андреево, т.е. неизненадваща по обективни причини - наследствена тпта.

Спонсорирани публикации