MusicPRO 2013: от думи към действие

Приключи второто издание на музикалната борса
30 сеп 2013 09:58, Петя Славова
0

Снимка: MusicPRO

Второто издание на музикалната борса MusicPRO постигна целта си да създаде платформа за споделяне на опит и професионални умения в областта на музиката, пазар за продукти и услуги в музикалната индустрия и възможност за млади групи и изпълнители да получат тласък на музикалната си кариера, отбелязват организаторите.

Още преди да са свършили концертите на международния нощен шоукейс в *Mixtape5* почти всички участници получиха покани за бъдещи участия на фестивали в България и навън. Меломаните и професионалистите в клуба бяха омагьосани от фолк джаза на Dagadana (Полша), танцуваха на неповторимия Gangnam Style във варианта на румънския цигански оркестър The Zuralia Orchestra.

Също така извиха хоро на мощния булгар бийт на Оратница и избухнаха с енигматично присъствие и огромен глас на Lady Daisey и фънки, соул и джази бийтовете на Batsauce (САЩ). Адреналиновите нива останаха високи и по време на сетовете на DJ Madrugadao (Белгия), Dharba и Selector Lazy Face (България). Публиката се запозна и със Space Dub Jammers + Cheap Trix, Acid Folk Collective, E.U.E.R.P.I., Rockschool Band и Belonoga.

Не по-малко страсти имаше и на сцената на международната конференция на MusicPRO. В първия ден на нея бяха представени 12 фестивала от 6 държави. “Ние сме щастливи, когато хората са щастливи. Това е смисълът за нас” - заключи Михаил Кашчак от Pohoda Festival в Словакия, който разкри интересни подробности за организацията на своето събитие, последван от най-големия фестивал в региона - Exit Festival (Сърбия) в лицето на Владимир Водалов и единствения зимен фестивал на Балканите - Taksirat (Македония), представен от Дени Мароски.

Музикалната индустрия в България, а и по целия свят се променя с голяма скорост и резултатът е постоянна нужда от нови вдъхновения, нови таланти, нов подход, нови локации. С второто си издание MusicPRO се утвърди като платформа за обмен на информация и опит и с лекциите на Питър Шулце (Jazzahead, Германия), Тим Гюбел (Brosella Folk&Jazz Festival, Белгия) и Лука Мастророко (Gruvlt, Италия), които споделиха любопитни практики за развитие на своите проекти, които биха могли да вдъхновят локалната индустрия да приложи някои от техните модели. Присъстващите в залата се запознаха и с няколко от най-любопитните формати музикални събития в България – A to JazZ Festival, RTM+Beer, Meadows in the Mountains, Арт форум "Без Граници".

Практически умения пред пълна зала бяха споделени на работилниците за изграждане на визуална идентичност на дизайнера Мартин Русев, планиране на PR кампания на Елена Пенева и видове договори на адвокат Свилен Овчаров. 

Препълнени бяха залите и при дискусиите във втория ден, който започна с кръгла маса на Българската фестивална асоциация. По-късно в рамките на панела „От музика до медии – как журналистът става фен“ Илиян Ружин (Радио София), Светослав Тодоров (Dnevnik.bg), Дилян Вичев (Metal Katehizis), Стоян Цонев (Metal Hammer), Даниел Ненчев ("Денят започва с култура" БНТ), Ники Тодоров (Z-Rock), Стефан Топузов ("Денис и приятели", БНТ), Кирил Христов (kiro.bg) и Биляна Славейкова (Go Guide) споделиха своята визия за отношенията между музиканти и журналисти и дадоха съвети на младите групи как да достигнат до медиите по най-добрия за тях начин.

Полезни съвети за самоменажиране от личния си опит споделиха две от най-успешните български рок групи на международната сцена - Mental Architects и Them Frequences. Андрей Андреев (Stagemasters), Красимир Йончев (Acoustic Waves), Мартин Попов (HMSU) и Радослав Мирчев (Mixtape 5) – четирима утвърдени професионалиста в областта на озвучаването направиха обучение за основите на звуковия дизайн, както и най-честите проблеми, свързани със звуковите нива в музикалните клубове и зали.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари