Лиляна Павлова сяда в стола на Росен Плевнелиев

Досега тя бе негова заместничка по европроектите
Обновена: 7 сеп 2011 14:53 | 7 сеп 2011 11:50,
394
Лиляна Павлова сяда в стола на Росен Плевнелиев
Новият строителен министър Лиляна Павлова. Снимка: Булфото

Досегашният заместник-министър Лиляна Павлова ще бъде новият министър на регионалното развитие и благоустройството на мястото на подалия оставка Росен Плевнелиев, обяви премиерът Бойко Борисов.

"Тя е много добър експерт, с отлична репутация в Брюксел и поставянето й на поста ще осигури
приемственост във ведомството", обясни номинирането й министър-председателят.

В строителното министерство тя беше с ресори: "Програмиране на регионалното развитие", "Управление на териториалното сътрудничество", "Европейски инфраструктурни проекти".

Според премиера Лиляна Павлова е много добре подготвена, притежава необходимите качества и „естествено се издига нагоре при отсъствието на титуляра“.

"Регионалното министерство не трябва нито за миг да забуксува", категоричен е Борисов.

Той обясни, че преди да избере Лиляна Павлова за поста, се е консултирал с Плевнелиев, с представители на ЕК и с колеги от министерството, за да разбере "кой как работи".

Стана ясно още, че решението е било взето в понеделник и тогава Борисов е уведомил Павлова, че е новият строителен министър.

"Доста се забавлявах с това, което четох по вестниците кой какво влияние имал и кой щял да бъде новият министър. Никой не може да ми се меси", отсече Борисов, визирайки спрягането на министър Томислав Дончев, който отговаря за еврофондовете, че ще замени Плевнелиев.

И след като мотивира избора си за нов регионален министър, Борисов вече постави и първата му задача, която е свързана с автомагистрала "Струма".

Още по темата

Тази сутрин от Европейската инвестиционна банка са поискали апликационната форма за лотовете на АМ "Струма". В същото време на МС са били одобрени и отчуждителните процедури, за да стартира проектът.

Лиляна Павлова заяви от своя страна, че до края на месеца ще са готови документите и ще бъдат изпратени в Брюксел.

"Всичко е в наши ръце, колкото по-бързо го направим, толкова по-бързо ще получим парите и няма да харчим държавни средства", заяви тя.

До няколко дни Лиляна Павлова трябва да избере човек, който да я замести.

Въпреки че Борисов каза, че тя има право да сформира екипа си, премиерът заяви, че ще очаква от нея 7 или 8 имена, от които той сам ще избере кого ще назначи за зам.-министър в регионалното ведомство.

Премиерът изрази радостта си, че кандидатът на ГЕРБ за президент Росен Плевнелиев бил същият като него.

"Режеш мостовете зад себе си, за да си сигурен, че ще продължиш напред", каза Борисов.

Попитан дали би назначил Плевнелиев, ако загуби изборите, за трети вицепремиер, отговарящ  за енергетиката, икономиката и европроектите, Борисов заяви, че когато е обмислял подобна идея, тогава е имало проблеми във финансите и особено в приходната агенция. 

В момента обаче този вариант не е на дневен ред,  тъй като "Дянков се справя добре с работата си".

"Оттогава в неговата работата има много голям ръст. Отвори се към министрите", похвали го Борисов. 

Министърът на правосъдието Маргарита Попова, която е номинира за вицепрезидент, няма да подава оставка, а излиза в отпуск, защото имала да си довърши още няколко ангажимента, съобщи още премиерът.

Докато Попова е в отпуск, тя ще бъде заместена от някой от настоящите си заместници.

Новият строителен министър Лиляна Павлова, чиято кандидатура предстои да бъде одобрена от НС, е родена на 06.12.1977 г.

Образование:
доктор по икономика, магистър „Публична администрация и европейска интеграция”, Варненски свободен университет „Черноризец Храбър”, бакалавър „Международни икономически отношения”, УНСС

Професионална кариера:

2002 – 2009 г. Началник отдел в дирекция „Национален фонд”, Министерство на финансите (Финансово управление, контрол и сертификация на средствата от ЕС)
2002 г. Експерт в дирекция „Национален фонд”, Министерство на финансите
1999 – 2002 г. Експерт в Координационно звено по ИСПА, Министерство на регионалното развитие и благоустройството
1999 г. Експерт по международни проекти, Институт за следдипломна квалификация към УНСС
1998 – 1999 г. Офис-мениджър, Програма ФАР, Темпус проект „СМЕ-03051-97 Национален академичен център по мениджмънт и капиталови пазари”
1997 – 1999 г. Финансов мениджър, Програма ФАР BG 9315 „Програма за обучение на мениджъри”

Владее английски и руски език

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


394
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
332
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Добре де а какво образование има, щото Калинка ....
331
1
 
15
 
! Отговори
nedovolnia преди 12 години
хм тази май само ще тежи , и какво образование само, тук там била и много разбирала, въпросът в това правителство е не да разбираш а да слушаш, това е важно
330
10
 
3
 
! Отговори
Катя преди 12 години
Нека се дава възможност на младите кадри да се проявяват в облстта на политиката все повече и да доказват наученото, защото наистина е хубаво да се трупа опит.
329
4
 
16
 
! Отговори
констататор преди 12 години
Бойко явно си пада вече по мощните жени.Нищо лошо няма в това,но трябва и практика да имат ,не само титли.
328
5
 
20
 
! Отговори
Bai Hoi преди 12 години
Na snimkata novata poroda politik : Mazna Gerberska Svinq ! Sreshta se samo v Bulgaria !!!
327
2
 
21
 
! Отговори
фрезата преди 12 години
Поредното недомислие на Б.Б.В последствие с недомлъвки ще има извинения и обяснения.
326
0
 
22
 
! Отговори
министър, о да преди 12 години
Има ли още свободни места за министри, че нещо останах без работа, а съм на 50!пп Мога да казвам кунграчулешън и бонжуар!
325
1
 
25
 
! Отговори
qqq преди 12 години
"Никой не може да ми се меси!" - каза царят на слепите - тъпоглавецът Борисов. Като знаем нивото му на интелигентност, представяме си интелигентността на хората, които избира! Впрочем - погледнете Цецка Цачева, Фидосова, Цветанов! Какъв интелект,а?! Когато пресичам Орлов мост с риск да изпотроша колата си по накъдрените асфалтови коловози, заради които Цариградско беше наречено "море" се сещам кой кмет допусна това! Борисов! И обеща, че фирмите щели да си поправят грешките! Кога бе?
324
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Азербайджан е забранил турските сериали заради страх от ислямизацияМедийният регулатор на Азербайджан е забранил излъчването на турски сериали заради проблема с ислямските забрадки, а не както бе обяснено, заради изискването програмите да бъдат на азерски език, предаде турската частна телевизия НТВ, цитирана от БТА, като се позовава на документи, публикувани от "Уикилийкс".Ето това е новина, а не рокадите в правителството. кой министър, кой заместник, все на ББ думата ще бъде.
323
0
 
16
 
! Отговори
ха хаа преди 12 години
още едно дете чудо...
322
1
 
22
 
! Отговори
Мадагаскар преди 12 години
Тая само като я гледам и си я представям как по цял ден, години наред, е щъкала по коридорите на хранилката, носейки напечатани листа насам-натам от канцелария в канцелария. После листите отиват в архива, а дамата получава 13-та заплата. ГРОБ прекъсва тоя безсмислен кръговрат на хартията и я прави министър. В което също така няма голям смисъл.Акъл море, глава кофпомпа.
321
0
 
1
 
! Отговори
от 327 преди 12 години
От 327 -аа, и съм ниграмотну, щото съм със ващу убразувание и по ваща система- Дий воле, диий, и яз за тва въ и обужавам и гласувам
320
0
 
4
 
! Отговори
до 324 преди 12 години
ми не ни назначават, щото не сме продажни и послушни родоотстъпници, финансирани от международния олигархиат
319
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
нищууу му няма на муууууу-мичито като за кумуниска е направо за президент, същата като първака -високоинтелигентна, с образУвание, с невероята харизма, и най-вече усет и изчистен стил и то токлкова изчистен, че нищо не е останало от него
318
2
 
13
 
! Отговори
С.М. преди 12 години
Тази женица май ходи при същия диетолог като Фидосчето.
317
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
И Калина Илиева беше подготвена, но видяхме колко и къде. Като гледам професионалната и кариера- на пост по една година, нещо не мога да и повярвам. Не коментирам образованието и- УННС и Варненски свободен университет. Можеха да намерят по- подготвен човек.
316
8
 
2
 
! Отговори
АМАН преди 12 години
ЦЦЦЦ чак ме е яд за Вас! Толкова сте образовани и кадърни, а те (управляващите) такова нахалство имат, та не Ви назначават Вас -форумните гении. Мъка, нема се опраим никога!
315
2
 
13
 
! Отговори
leonsio преди 12 години
Била подготвена/цял живот експерт/, била експерт/Експерт е специалист, даващ мнение или заключение при разглеждане на някакъв проблем или въпрос.В юридическо значение - лице, притежаващо специални знания, даване на експертно мнение/, била с репутация в Брюксел/попитах моят приятел чичко Жужъл за нея- трае си завалията/! Ще осчетоводява ли,мнение ли ще дава, ще изчишква оня, малкият б Брюксел ли???
314
0
 
6
 
! Отговори
dir преди 12 години
Магистрала Тракия не може да стане догодина, каза пред Агенция Фокус бившият председател на Българската браншова камара Пътища Румен Йовчев.Срокът 2012 г. бе заложен още през 2009 г. от тогавашния министър Росен Плевнелиев, а след това той неведнъж е потвърждавал, че има готовност за това. Не може през октомври миналата година колегите да подписват договор със срок 26 месеца и да говорят как магистралата ще стане юни 2012 г. И тъй като виждат, че няма да стане, почват да измислят причини. Измислиха мочурищата. Не били проучени, геологичните проучвания не били точни, излезе хумус, еди какъв си, имало блата и т.н. Извинявайте, тези блата и тези мочурища не се получиха миналата пролет. Те са много отдавна и проблемът с тях е известен. Една от рекичките, по които протича трасето на магистралата, се казва река Мочурица. Значи този проблем е толкова стар, че никой не му е обърнал внимание нито проектантите, нито инвеститорите, обясни Йовчев.Трябва да се престане с практиката да се печелят търгове за магистрали и пътища с най-ниски цени. С това правителството си залага голяма бомба, каза още той. Около 2 млн. евро струва средно един километър магистрала у нас днес, според търговете, които се печелят. Тази цена е нереално ниска.Ако се направи сравнение се оказва, че днешните участъци на магистрала Хемус, които сме ги строили 1984-1987 година, са по-скъпи. Тогава магистралата е струвала 6 млн. долара на километър, а днес тежките участъци Тракия 4 млн. долара.Колегите печелят търгове с ниски цени. След това се мъчат да спечелят следващия обект, защото им трябват свежи пари, с които да финансират предишния обект, по който работят. Но идва Видовден след като финансираш предишни обекти, най-накрая нещата вече не могат да се финансират постоянно със следващи обекти, защото това, което не можеш да плащаш, се натрупва, обясни той.Така заради амбицията на правителството да спестят пари от строителството на магистрали, на практика бизнесът се притиска, че дори и изнудва и това не може да продължава до безкрай. Ефектът в крайна сметка е негативен.Така например строителят на новата многофункционална зала Арена Армеец сам призна, че е успял да направи залата на такива ниски цени, защото фирмата е спечелила и спестила от предишните обекти, където е работила нормално. ", твърди Йовчев. Той твърди още, че фирмите работят с кофражи от дъски и греди, тоест върнали сме се 30 години назад. По този начин нищо ще строим качествено, нито ще увеличим производителността. На първите копки всички са облечени много хубаво, но ако отидете на обектите да видите как са облечени, ще се хванете за главата, коментира още Йовчев.
313
2
 
15
 
! Отговори
Саша преди 12 години
На кака сладката домакиня!