Потен сезон на пътя! Подхващат "Тракия" и "Хемус"

И така цяло лято, призна Лиляна Павлова
Обновена: 15 апр 2015 14:00 | 15 апр 2015 14:00, Веселина Йорданова
56
Потен сезон на пътя! Подхващат "Тракия" и "Хемус"
Снимка: архив, Булфото

Чака ни летен сезон, в който пътуването по магистралите "Тракия" и "Хемус" няма да е лесно и ще изисква повече време, обяви регионалният министър Лиляна Павлова в МС.

По думите й от края на април до октомври всички ремонтни работи ще се извършват едновременно, затова в момента Пътната агенция и строителните фирми изготвят график за временна организация на движението, който ще бъде съгласуван с КАТ.

"И на Гергьовден, и за 9-ти май и за 1 юни, и така цяло лято ще бъде ограничено движението по всички магистрали, които се ремонтират", подчерта тя.

Още по темата

Павлова разясни, че докато се ремонтира едното платно, движението ще се извършва двупосочно в другото с ограничение до 60 км/ч.

"Това ще доведе до забавяне в придвижването и затова апелираме всички пътуващи да имат търпението и разбирането, че трябва да се предвижда повече време за пътуване", допълни тя.

Министърът каза още, че не навсякъде ще може да бъдат предложени обходни маршрути, което налага да се използва "двупосочно насрещно движение" през цялото лято.

По думите й състоянието на магистралите е такова, че не става дума за преасфалтиране, а за тежка реконструкция и ремонти, които ще отнемат много повече време.

С решение на Министерския съвет се осигуряват по бюджета на МРРБ обещаните до 100 млн. лв. за ремонт на критичните участъци по "Тракия" и "Хемус". От начало на април по тях бе въведено ограничение в скоростта.

През лятото престои цялостен ремонт и рехабилитация на 80 км участъци от двете магистрали - по АМ "Тракия" от 5 до 10-ти км, от 60-ти до 90-ти, от 119-ти до 134-км.

Участъците по "Хемус" са четири в направлението Шумен – Варна, обясни Павлова.

По протежение на още 150 км от двете магистрали ще бъдат ремонтирани всички мостови съоръжения, ще се подменят пътни знаци, мантинели и др.

"Само ремонта на моста на Елешница ще струва около 3-4 млн. лева, тъй като говорим за цялостно махане на асфалта, на плочите, изграждане на нови плочи, хидроизолация и асфалтиране", обясни министърът.

В критичните участъци са предвидени и дейности, свързани с отводняване, промяна на пътното платно, за да не се получава аквапланинг.

По думите й ще бъдат довършени и ремонтите на големите виадукти на двете магистрали, започнати в предишния мандат на ГЕРБ.

"Доскоро репликите бяха „асфалт не се яде“. Стана ясно, че без асфалт не може, така че тези ремонтни работи са задължителни и са важни, и разчитам на разбирането и подкрепата на всички пътуващи", настоя регионалният министър Лиляна Павлова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Всички големи проекти заБългария ги отхвърлиха и остава да тръбят кое шосе асфалтират и след това ремонтират .Плевнелиев пък си е улучил " диверсификация " , защото България става зависима от съседните си държави да внася .. не да произвежда.На това му казва разбирателство между държавите от Югоизточна Европа .Браво !
45
1
 
2
 
! Отговори
набюдател преди 9 години
много е важно да пише и на английски
44
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Човек предлагаш да се извършват основни ремонти зимата в България е за четвърти км ...Декември , Януари температурите падаха до - 15 , но сега ще ми кажеш , че в Сибир асфалтирате и на минус 40 ....аре у лево.Да бяхте построили една магистрала , ама не .60 години бяхте на власт една магистрала да бяхте завършили , ГЕРБ управляват 5 години , а свършиха повече неща и от БСП и от СДС взети заедно
43
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До до 51За опорни точки не говори, че по би ти ви показаха и емеийлите ви и опорните ви точки кой по колко ви плаща от герб, какви теми и каво да пишете, така, че много не фантазирай да не припомням псевдонимите на троловете на ГЕРБ Вивиан, Елизабет, Бети Бети, зад които стояла Елизабет Петрова- лицето за контакти в офиса на ГЕРБ. И цялата младежка организация на ГЕРБ. Смях! Толкова за опорните точки. А зимата може да е имало една седмица сняг, но толкова. Цяла зима фирмите строят сгради.
42
2
 
5
 
! Отговори
до 51 преди 9 години
До АнонименХубаво време от Септември до сега ....абе опорните точки не помниш ли , че до преди две седмици имаше по половин метър сняг ...Опорните точки са че за година и половина управление Орешарски , Волен , Сергей и Местан един км пътища не постоиха нито ремонтираха ...Цикламеното костюмче и Ореха отидоха да открият Дунав мост 2 на първия месец от мандата си и след това се краха година и половина зад кордоните на парламента
41
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Недоволни сме защото проспаха хубавото време от Септември миналата година до сега щяха са ремонтирали всичко ама сега от месец май започва летния сезон, хората тръгват по почивки, планини, излети, вили, кой градинка да копае, децата излизат във ваканции, започват лагери, екскурзии, трафика е петорно по-голям и точно тогава ние започваме да строим пътища. Що не го направят като в курортите от Май до октомври да не се строи? Защото трябва да ни е гадно, трябва да си скъсаме нервичките в жегите.
40
4
 
8
 
! Отговори
смях преди 9 години
Платените драскачи много ме кефят .... постоянно пишат как не почивали по мутренското ни черноморие , как асфалт не ядат , а сега пискат , че щяло да има ограничение на участъци от магистралата ...Защо не пискахте , когато се пътуваше по 8 часа от София до Бургас , защото от петолъчката до Карнобат се караше на първа .... Недоволстваха , когато направиха ограниченията на 140 , сега недоволстват че ще се ремонтират старите участъци ... Но какво ли се чудя след като успяха и метрото да оплюят
39
1
 
8
 
! Отговори
! преди 9 години
Иначе магистралата София - Пловдив е кошмарна.....то не са кръпки, то не са локви....Като завали един дъжд и минеш с 90-100 през ловките по магистралата и се кръстиш....Важно е да се оправи този участък.
38
0
 
9
 
! Отговори
! преди 9 години
Смешно е да се сравняват магистралите в Германия с тези, в която и да е друга държава. Само ще ви кажа, че подръжката на 1 км аутобан струва 1 млн евро, а дебелината на асфалта и средно 70 см. За справка - в САЩ е два пъти по-тънък тоя пласт. Хубаво е да се ремонтират старите участъци, но аз имам въпрос. Новият участък след Нова Загора не ми се вижда много читав.....дали от дъждовете, дали от некадърност вече има неравности и дупки. Не е нормално....все пак не знам дали има и 5 години.
37
1
 
8
 
! Отговори
kkk преди 9 години
бах го... ще има ли едно лято да пътувам от София до Бургас или от София до Ябланица по нормална магистрала, без дупки, без ремонти, без ограничения в скоростта, без бабуни като легнали полицаи ? За 50 години не можаха да построят една магистрала от София до Варна, а ми говорят за инвестиции и капитали... Никой няма да инвестира 1 стотинка тук ако не може да си прекара стоката от т. А до т. Б - НИКОЙ! Какъв бизнес, кви пет лева, гаражните майстори не могат да смогнат да сменят биалети и шарнири
36
6
 
3
 
! Отговори
Bandit преди 9 години
Браво, така се прави. Ремонтите се правят във всяка една страна, абсурдно е да си мислите, че в Германия правят ремонти за едно или две денонощия или очевидно не сте били там, а гледате клипчета в youtube за тези страни.
35
6
 
27
 
! Отговори
До тоя под мен преди 9 години
Факт е,че ГЕРБ е единствената партия, която строи един път десет пъти!
34
16
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Факт е,че ГЕРБ е единствената партия, която строи пътища за българите.
33
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Най-голямата Тиква всеки ден тръби, че непрекъснато полага асфалт. Червените тикви пък постоянно твърдят, че не ядат асфалт. Накрая се оказа, че асфалтът е изяден. Nonsense.
32
2
 
7
 
! Отговори
До №35 преди 9 години
Не съм съгласен с теб относно фаровете. Именно светещите ламби допринесоха за прегряването на и без това ронливия асфалт.
31
13
 
2
 
! Отговори
Чиновник преди 9 години
Гледам, всичките от простолюдието, които много плюете, сте много кадърни и явно знете неща, които специалистите по пътно строителство, дори не са и сънували. Я вземете, сами да си правите пътищата, за да сте доволни.
30
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Така е, щото не карахте на фарове! Ако бяхте карали на фарове нямаше да развалите асфалта!
29
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Цяло лято с потната лелка.140 км/ч та да може хората да стигат по-бързо до морето(разбирай софиянци)а ся ново 20
28
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Некадърни ***!
27
7
 
14
 
! Отговори
:) преди 9 години
Искам да знам и защо блокът, който ми забиха зад нас може да се строи зиме и лете, ден и нощ, делник и празник, както и моловете, но магистралите може да се ремонтират само лятото? Ние все пак не сме в Аляска или бъркам?