Без компромис за командировките на транспортните работници!

Секторът е важен, искаме справедливо решение, настоя Бисер Петков
17 окт 2017 20:08, Евгения Маринова
9
Без компромис за командировките на транспортните работници!
Снимка: БТА

България ще настоява транспортните работници да не попадат в обхвата на общата европейска директива за командироване и с това няма да се направи компромис. Това каза министърът на труда и социалната политика Бисер Петков по време на форум "Социалният дъмпинг и трудовата мобилност", организиран от economix.bg и Българската стопанска камара (БСК).

Тази седмица се решава бъдещето на директивата за командированите работници. Комисията по заетостта в ЕП обсъжда новите текстове, като на пленарно заседание на 26 октомври евродепутатите ще гласуват обща позиция, предхождаща преговорите със страните членки. Самите страни трябва да определят позицията си на 23 октомври на заседание на европейските министри на труда в Люксембург. След това ще започнат тристранните преговори с Европейската комисия.

Затягането на правилата за командироване на работници е в центъра на ожесточени дебати в ЕС в последните години. Някои страни като Франция обвиняват в социален дъмпинг страните от Източна Европа. Директивата, приета през 2006 година - осем години преди разширяването на ЕС на изток, вече се смята за остаряла.

Принципната позиция на страната ни е, че автомобилният транспорт следва да бъде обект на отделно секторно законодателство, каквито действия от страна на ЕК като законодателна инициатива вече са предприети, посочи Петков и допълни, че тази позиция ще бъде приета утре на правителственото заседание.

Социалният министър подчерта, че намирането на справедливо и балансирано решение за обхвата на директивата относно международния автомобилен транспорт е важно за страната ни, тъй като секторът е със съществен принос за националната икономика.

Бисер Петков припомни, че след дългите и безплодни дискусии по директивата по време на три председателства на Съвета на ЕС настоящото естонско председателство е амбицирано да постигне общ подход по това досие на предстоящото на 23 октомври заседание на Съвета на министрите в Люксембург.

Според Петков постигането на общ подход би било благоприятно за България от гледна точка на предстоящото председателство, но не и постигането на компромис на всяка цена. Той допълни, че са възможни различни сценарии за протичане на предстоящото заседание на Съвета на министрите.

В основата на предложенията за промяна в директивата за командированите работници е темата за социалния дъмпинг. В Европейския парламент по информация на работодателите са внесени над 500 изменения в текстовете, като основните въпроси, които са от интерес за българския бизнес, са свързани с транспорта.

Според новите предложения командированите работници ще имат право на същите възнаграждения като местните, включително и на бонуси. В момента изискването е възнаграждението да бъде минималното за съответната приемаща страна, посочи заместник-председателят на БСК Димитър Бранков.

По думите му премахването на понятието "минимално" от формулировката се тълкува по най-различен начин от държавите-членки, както и от експертите. Заплащането може да бъде както средното за страната, така и обвързано с действащи колективни трудови договори, което няма как да срещне подкрепата на европейския бизнес, тъй като отделни споразумения по сключени колективни договори имат валидност само за подписалите страни, каза Бранков.

Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев изтъкна същественото значение на сектора за икономиката на България и изрази удовлетвореност, че българската позиция изключва компромис. По думите на Абаджиев международният транспорт осигурява съществен дял от БВП на България и затова темата е чувствителна не само за превозвачите, а и за българската икономика.

Продължението четете на Investor.bg


9
Още от
Напиши коментар Коментари
7
0
 
3
 
! Отговори
123 преди 5 месеца
да започнат да ни плащат като на европейци . какво ни делят на групи . и ние искаме да ядем
6
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Отиваш да работиш в Германия с българска фирма. Договаряш някаква заплата. Плащат ти след месец след отработения и: при законна часова ставка в строителството 14,20 евро ти плащат 5,70 евро. Няма командировъчни, няма работни дрехи, няма инструменти. Има една дупка в която да се завреш след работа наречена квартира или по скоро фургон. Но нали си бял роб просто си мълчиш и работиш по 10 часа. Няма заплащане за извънреден труд и се подписваш че си работил 8часа. Кажете че не е вярно.
5
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
А от къде на къде ще се прави компромис с други неща? Френската мека китка ще ни направи ли компромис за земеделските субсидии да речем които са в пъти по-високи във Франция и така стоката ни е неконкурентна БГ е пропаднала държава...
4
2
 
4
 
! Отговори
az преди 5 месеца
ia da dade fakti kakaw e prinosa na avtotransporta za BWP na stranata, na vseki e iasno che tova sa samo 2-3 golemi firmi koito sa vajni edinstveno za sobstvenicite im. haide basta stiga s tezi laji i manipulacii. dori danyci ne plashtat .
3
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Парите в тази професия водач над 12 тона категория ц+е най-добрите заплати са британските днес работиш и едни 100-120 паунда чисти са в джоба,а българските фирми много зависи това може да си на 30 или 60 евро на ден(ако си на прав курс или вътрешено).Това си е подигравка никой западняк не би работил фирма от източна европа като шофьор на камион.
2
1
 
33
 
! Отговори
😱&#1 преди 5 месеца
Я ДА ВИДИМ КОЙ НЕ СПАЗВА ПОЧИВКИТЕ КОЙ НЕ ИСКА ДА ПЛАЩА ЗАПЛАТКИ НА ЕВРОПЕЙСКИ ПРИНЦИП КОЙ МАНИПУЛИРА КОЙ КОЙ КОЙ????БАНДИТСКИТЕ БЪЛГАРСКИ ОРГАНИЗАЦИИ НАРЕЧЕНИ"БИЗНЕСЪТ"СРАСТНАЛИ СЕ С ВЛАСТТА!ФАКТ!!!
1
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Защо само тираджиите са на прицела на тази директива. Защо франция не се интересува от останалите работници в Източна Европа? Защото те си стоят на територията и не подбиват цените на труда във Франция. А нашия вожд го окъпа в морето макрон, и си мисли, че всичко е ОК.