Всички зад превозвачите: ЕС нарушава правилата си

Партиите единодушно подкрепиха транспортните фирми
34
Всички зад превозвачите: ЕС нарушава правилата си
Снимка: архив "Булфото"

Не само правителството, но и депутатите единодушно застанаха зад българските превозвачи, които скочиха срещу т. нар. Пакет за мобилност, който се обсъжда в момента в ЕС.

Заради новите изисквания тираджиите обявиха протест на 16 и 17 май, когато в София ще са европейските лидери за срещата за Западните Балкани.

Транспортният бранш е против изискванията шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите, а 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел, промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.

Още по темата

Заради всичко това депутатите излязоха с решение, внесено от всички парламентарни групи – ГЕРБ, БСП, ДПС, ОП, "Воля", с която задължат кабинета да излезе с категорична позиция в защита на българските превозвачи.

Според народните избраници законодателният пакет за мобилност на ЕК представлява пряка заплаха от фалит на стотици български превозвачи.

Голяма част от малките и средните предприятия ще бъдат изтласкани и пазарът ще бъде резервиран само за големи и крупни превозвачи, мотивират се депутатите.

Според тях задължението шофьорите да нощуват извън камионите си ще им коства допълнителни разходи за хотели ще ги принуди да изоставят тогава, за който са лично отговорни.

Изискването пък да се връщат у дома за почивка ще натовари фирмите с допълнителни разходи за транспорт на шофьорите.

Новите изисквания ще натоварят толкова много превозвачите, че те не биха могли да поемат разходите.

190 000 българи са заплашени да загубят работа си, а изискванията, заложени в пакета за мобилност, не отчитат спецификите на транспортния сектор, разделят страните в ЕС и са грубо нарушение на правилата на ЕС за свободно движение на хора, стоки и услуги, пише още в решението на Народното събрание.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А нашите права къде са после нямало шофьори няма и да има.
31
1
 
5
 
! Отговори
КАКВОТО КАЖЕ МАКРОН преди 5 години
САМО ЕДНО ТЕЛЕФОННО ОБАЖДАНЕ НА МАКРОН ДО БОРИСОВ И НЯМА МЪРДАНЕ.
30
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Искат да спрат пластмасовото производство, което в България и Румъния е доста развито и прави износ много конкурентен на техния. Сега и превозвачите искат да цакат. България трябва да защити бизнеса си или ще тръгне на долу сериозно.
29
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
колко е България, че има стотици превозвачи?... Брях тоя активен бизнес. Да не са мулета на Боко?
28
3
 
4
 
! Отговори
Иво Инджев преди 5 години
Българи шафери нямат право да взимат рабоата на местните френски фирми и шофери..Аз не виждам френски фирми да карат стоки тука..а виждал особено във Франция и Белгия--навлеци билгари да вимат хляба на местни граждани, и да подбиват троино цените на труда, със уникално мизерните си заплати .ПРАВ Е МАКРОН..ВИВЕ ЛЕ ФРАНС .
27
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
хайде сега и същите правила за всички, работещи в чужди фирми като кауфланд, каргил, филипс и т.н. и техните заплати за работниците след третия ден работа. тогава ще кажа голямо евала на ес.
26
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
простете, ако не съм разбрал. значи, след 3 дни в англия например, нашият шофьор трябва да получава дневни командировъчни по английски тарифи (8-9 паунда на час минимум), а не нашите 3-4 лв. на час. отделно, шефът му трябва да плати за английски хотел, за да не се блъска човекът да се прибира до българия. с други думи, шофорът не само ще получи същите пари, каквито получават англичани или немци са същия период, но и ще спи като бял човек в бял хотел...и протестира кой? шефовете на шофьорите?
25
0
 
1
 
! Отговори
Да добавя преди 5 години
До Анонимен 15 Ама тя бабата го подтиква. Тя ги измисля тези глупости.
24
0
 
5
 
! Отговори
милионери в стачка преди 5 години
На "оня с шейните за благодарност" или подобните нему , явно не им изнася да плаща на шофьорите командировъчни по европейски стандарт, и да не им дава сух хлеб с лютеница за да става бързо милионер....Та затова ще протестират - не шофьорите, а собствениците дето пълнят гушките и после май дават на министри и депутати да се повозят с моторни шейнички....цирк! И всичко е маскирано като грижа за народа...То и с гинчето така, и с дилянчо така...
23
0
 
5
 
! Отговори
естествено преди 5 години
ТИЯ НЕ СА ЛИ МАЙ ТОЧНО ОТ ОНИЯ, ДЕТО ПОСЛЕ ИМ ПРЕДОСТАВЯТ МОТОРНИ ШЕЙНИ ОТ БЛАГОДАРНОСТ? МИ КАК НЯМА ДА ИМ ЗАЩИТАВАТ ИНТЕРЕСА? ЩОТО ТО ЯВНО Е ГОЛЕМ ИНТЕРЕС, ИЛИ НЕ?
22
0
 
10
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До 20Виж колко шарана се хванаха на тая гола кука.Загрижени за шофьорите че не получавали като западните командировки.Защо не се загрижиха и за хилядите които работят в техни вериги хипермаркети.Защо не задължат ЛИДЛ Кауф......да плащат както на Запад
21
2
 
1
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До 19 ВеселинНе не говорим за превози.Говорим за принципи върху които е изграден този съюз.До ония с шльокавицатаКакви офшорки те гонят при превозвачи с по 3-4 камиона.Филмирал си се отвякъде
20
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как само го маскираха като загриженост за социалните права на нашите шофьори... царе са на лицемерието. Трябва да спрем да им купуваме тогава камионите, които са оборудване със спални и взимат пари за това... като няма да спят вътре.
19
0
 
4
 
! Отговори
Веселин преди 5 години
До шматкачакай сега,нали говорим за превозите.........
18
4
 
11
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До 7Тия родни "мафиоти" плащат данъци тук.Данъците с които се издържа държавата.Когато фалират шофьорите ще работят за чужди компании а ти ще ревеш че няма пари за образование наука пенсии и т.н
17
0
 
16
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До ВеселинА какво лошо има от ЕП да отидат на полето и да видят при какви условия и колко часа работят хората там.Какво лошо има да видят и двойния стандарт при хр. стоки.Май виждат само това което е в интерес на старите членки.
16
1
 
15
 
! Отговори
ХоХо преди 5 години
Въпросните изисквания ще важат ли за страни които не са членове на ЕС, турски например ? Ако ДА, ще ми е интересна реакцията на Ефендито от Ан кара.
15
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тези промени ги инициира Микрон Бонапарт. В родната му Франция стачките не стихват срещу всичките му "реформи".
14
1
 
15
 
! Отговори
Тато из Правец преди 5 години
Ама вие май забравихте как през август мъдрецът от с. Банкя и Макрон се прегръщаха и го набодоха на превозвачите,а ???
13
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Започнахте ли да усещате двойните стандарти на ЕС на собствен гръб?