Втори мост Русе-Гюргево с китайско участие?

Намерения от Пекин имало и за магистралата Русе-Търново
10
Втори мост Русе-Гюргево с китайско участие?
Откриване на изложба от фотоконкурса на МРРБ "Една река – десетки райски кътчета". Снимка: МРРБ

Втори мост между Русе и Гюргево над река Дунав ще бъде добавен като промяна в меморандума между правителствата на България и Румъния. Проекторешението ще бъде внесено в Министерския съвет през юли.

Това съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков при посещението си в Русе, където проведе среща с вицепремиера и министър на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния Пол Станеску.

Веднага след това ще бъде създадена експертна работна група със заместник-министри и експерти от двете министерства, както и с представители на транспортните министерства на двете държави. Целта е да бъдат положени основите по проектирането, търсенето на финансов източник и по създаване на проектна компания за реализация на планираните и включени мостове в меморандума.

Освен второ съоръжение при Русе, са планирани и мостове между Никопол и Турну Мъгуреле и Силистра - Кълараш. Регионалният министър посочи, че румънският му колега е предложил да се търсят средства от европейските фондове. Другите възможности са публично-частно партньорство или смесено финансиране по линия на държавните бюджети на двете страни.

"Има вече заявени китайски намерения не само за втори мост край Русе, но за магистралата Русе – Велико Търново и свързването й с тунела под Шипка в автомагистрален габарит“, коментира Николай Нанков, цитиран от пресцентъра на МРРБ.

Според него много от тези проекти имат не само финансова и икономическа логика, но финансовата им измеримост се вижда при публично-частно партньорство или концесия.

Всички знаем каква е натовареността на сегашния ГКПП "Дунав мост I". Изнемогва – часове опашки, особено през летните месеци, от леки автомобили. Тенденцията през последните две - три години е ръст с 10-15% годишно на тежкотоварните транспортни средства. Вече има почти 5000 тежкотоварни автомобили средно на денонощие, обяви Нанков.

По думите му днес България и Румъния отбелязват заедно Международния ден на река Дунав, който у нас се празнува за 15-ти пореден път.

Нанков отчете още много добро изпълнение на програмата за трансгранично сътрудничество между България и Румъния, която е на стойност 250 млн. евро и е най-голямата от всички, в които участва страната ни. Над 70 са стартиралите до момента проекти за над 100 млн. евро, съобщи той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
3
 
! Отговори
Mirko преди 5 години
Сега да ви преведа какво искат тези политици : Да КРАДЪТ от новите строителства ! Проблем с трафика на моста няма ! Има забавяне при плащане на таксата, от 2 гишета работи 1. И има голямо забавяне при проверката на паспортите. От 6 гишета работят 2. И то със скороста на *** ! На самият мост няма задръстване !
7
2
 
3
 
! Отговори
турчин преди 5 години
След приказките на Цветанов ,че китайците са заплаха за света, какви китайски инвеститори да очакваме. Крайно време е да се направи втори мост при Русе и магистрала Русе Стара загора. Въвежда се платен пътен участък и инвестицията за 10 години ще се възвърне.
6
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
не ли им омръзна на журналистите да се пишат глупости. Китайците направиха тунел под шипка , Белене , АМ Струма , завод за автомобили който фалира сега и мост на дунава ха .ха .. ха а те въобще не знят
5
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да живее Китайската комунистическа партия и другаря Си. Партията ГЕРБКП благодари на китайските другари.
4
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Еййй, чак от Китай ли бе. Няма българо-румънски екип нещо да сътвори.
3
8
 
5
 
! Отговори
5 преди 5 години
И 5 моста да направите, хората предпочитат терминал 1и2 - еднопосочно!
2
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Щом ще е с китайско участие значи че ще е задължително само с китайски материали, което ще направи моста скъп с цена неотговаряща на качеството му.
1
5
 
5
 
! Отговори
комитата преди 5 години
автомагистрала Хемус е правят от 1985г,тунела под Шипка го копаят от 20 години е моста е проста работа може да го напаряват след 10 години ако не с е разпадне ЕС