Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!

Експерти: Без политически спорове, може да повлияят
141
Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!
Снимка: архив, БТА

България има готовност да произвежда автомобили, каза икономическият министър Емил Караниколов по повод възможността у нас да заработи завод на "Фолксваген". Той изтъкна обаче, че всеки стратегически инвеститор трябва сам да обяви решението къде ще направи нови вложения.

Работниците и бизнесът в България стигнаха до ниво, когато могат да правят цели автомобили, допълни пред журналисти министърът след участието си в конференцията на Българската петролна и газова асоциация, предаде БТА.

Преговорите между България и автомобилния производител продължават. Решението на компанията къде да изгради бъдещия си завод в Източна Европа ще е ясно най-късно през октомври, съобщи изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер" арх. Любомир Станиславов пред БНР.

Още по темата
"Имаше създадено едно фалшиво усещане за това, че се очаква да има решение в рамките на вчерашния или днешния ден. Но, ако се следят много внимателно документите на самата компания, ще се види, че има процедура, която продължава. Преговорите с потенциалните локации всъщност тепърва преминават на завършваща фаза", коментира той.

По думите му решението къде ще бъде новият завод се очаква в периода от юни до октомври и всякакви спекулации с по-ранни дати или предварително одобрени или избрани локации са "меко казано неуместни".

Станиславов призова да се спре с говоренето по темата, което би попречило на продължаващите преговори. Той прогнозира, че в следващите години в страната ни ще бъдат изградени най-малко още 2 автомобилни завода.

За инвестицията се конкурират България, Сърбия, Турция и Румъния. Концернът търси място за новия си завод в региона още от миналата година за инвестиция на стойност 1,5 милиарда евро.

Заводът трябва да заработи през 2022 г. и да създаде 5000 работни места. Предвижда се той да произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата "Фолксваген". Терените, които са оглеждани у нас, са Индустриална зона "Раковски" и производствената площадка на "Кремиковци".

Сред изискванията на инвеститора е най-вече подходящата инфраструктура: индустриален ток, газопреносна мрежа и железопътен транспорт. Политическите спорове в последните дни обаче за приноса към инвестицията могат да компрометират страната ни и да повлияят на решението, коментираха експерти.

Тези дни настоящият и предишният президент Румен Радев и Росен Плевнелиев спориха задочно през медиите кой всъщност е довел германските инвеститори у нас.


141
Още от Евроизбори '19
Мишо Константинов: Един машинен глас ни струва 25-30 лв.
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
135
0
 
0
 
! Отговори
Анти преди 5 дни
То не знам какво ще е решението за този завод, но след като повечето тук ми прави впечатление, че са срещу управляващите и не са доволни от тях. Но се задават избори, може да помислите по въпроса ... ;)
Не само да си приказваме против Б.Б. и Ц.Ц. и компанията им, да ги сочим с пръст, а като дойде време за избори, айде пак тях да си изберем.
Ей, хора тоя управлява вече 1/3 от времето на управление на Тодор Живков, а не е построил и 1/30, че даже и 1/300 от него.
134
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Най-лесният, сигурен и бърз начин за просперитет е:

Избиване на русофилите!
133
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Българските спестявания към БНП - 2017 са 28.6% - дори 1989 има по-високи показатели, 1981 - 36.6%

Така, че по-полека с големите мераци и хапки. При криза производителите на коли са едни от най-ударените - вижте 2008-2009 - когато държавата през джоба на данъкоплатеца "спаси" големите :-) !
132
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
По данни на Световната Банка, BIS и т.н. спестяванията на България за 2017 са 16.7 млрд долара .

Спестявания към БНП на България - 28.7%, Германия - 27.8%.

Дълг на домакинствата към БНП на Германия - 54.3%, Дания - 126%, Швейцария - 122%, Холандия - 112% и т.н.

Та къде ще ги продавате тия коли, ако не е тайна ;-) ?

По дълг/БНП, имащите малки дългове потенциални клиенти са Русия, Турция, Унгария и т.н. :-) .
131
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
До Данъкоплатец

Боко, тиквоооо... що не стимулираш производителите на български автомобили, вместо да викаш тоя и оня от кръчмите?

И кои са българските марки автомобили?Ти боярищник ли си пил или какво?
130
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
До Банкеръ

3,7 милиарда?Пхахаха!Данните да не са ти от 2005 година?Спестяванията в банките в днешно време са над 70 милиарда.
129
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Тя властта може всичко да казва.Важното е какво казват Резидента Гадев, КУРнела Сланинова и големите шефове в Москва.
128
0
 
2
 
! Отговори
1 преди 6 дни
До Банкеръ

Не съм експерт, но мисля, че сметката ти е грешна. 3,7 млрд са по 1000 лв депозит за 3.7 мил човека. Предполагам, че в тези депозити влизат и парите по разплащателните сметки, тоест заплатите, които се превеждат всеки месец. Хората не си теглят цялата заплата вднага и тук имаш едни пари, които са в банковата система, но реално не са спестявания. Отделно има над 2 мил кредита, пари, които също се въртят и част от тях са на депозити докато бъдат усвоени. Сметката оставям на теб.
127
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
За акумулатори става дума ,за батерии . Пак не сте разбрали ! Не за коли ,за батерии .
126
9
 
4
 
! Отговори
Банкеръ преди 6 дни
Според БНБ има депозити за 3,7 млрд лева у населението - в България. Не в офшорки. Бедни били българите , а ? Глупости на търкалета - пари има за три българии. И чакали били за инвестиции.
125
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Време е платените природозащитници да изскочат, да правят протести, трябва да изгонят и този инвеститор. На нас нито нов АЕЦ нито завод за автомобили ни трябва. Иван Костов трябва да излезе и обясни, че сме най независими само и единствено когато нищо не произвеждаме.
124
2
 
7
 
! Отговори
Е. Е. преди 6 дни
На нас най-ни се отдава да мрънкаме. Партии да сформираме. Банки да откриваме.Баници , кебапчета и бира да опъваме.
123
2
 
16
 
! Отговори
До Анонимен 122 преди 6 дни
То пък голямата философия да произвеждаш автомобили, хората ще си дойдат с лините и ноухау-то. От нас се иска да си траем на ниското заплащане и да не мрънкаме
122
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Българин да произвежда автомобили?!?!?! Ще ме уморите от смях....
121
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
В производството на въздух под налягане сме най добрите. Фолксваген могат да ни изпращат джантите с гумите да им ги помпим.
120
5
 
6
 
! Отговори
Атакист преди 1 седмица
В България спокойно може да се произвежда Волга Класик от черните. Ще върви като топъл хляб! Пък е също красив и удобен автомобил.
119
2
 
20
 
! Отговори
df преди 1 седмица
проглушиха с тоя 1 млрд евро инвестиция. Че то всяка година политиците преразпределят толкова само от бюджетен излишък. Това е дребна сума и едва няклко хиляди раб. места (разбирай с 2-5 пъти по-ниски заплатаи от белия свят). България има нужда всеки месец от една такава инвестиция за да излезе от блатото, и най-вече има нужда от собствени разработки, които да изнася на пазарна цена! А не да подарява труда на гражданите си на безценица.
118
4
 
20
 
! Отговори
Данъкоплатец преди 1 седмица
Тва да работиш като роб за някой рептил не означава да произвеждаш. Означава само че си скъсаняк и роб на илюминатите.

Боко, тиквоооо... що не стимулираш производителите на български автомобили, вместо да викаш тоя и оня от кръчмите? ... да бил инвестирал щото сме много УБАВИ....


АЙШШШШШ....
117
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
САМО ЕМЧО КАРАНИКОЛОВ КАЗВА ДА, НО ТОЙ СИ ОБСЛУЖВА ЧЕРВЕНИТЕ СПОНСОРИ
116
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Произвеждали сме москвичи и рено, та едни шкоди ли няма да произвеждаме? Шкодите бяха малко по-бързи от запорожците през светлото минало. Дано германците им слагат добри част, но те слагат ментета, за да не конкурират собствените си коли фолксваген. Правят ги нарочно гадни и бавни.