Борисов: БДЖ вече има най-добрите локомотиви в света!

Те ще обслужват основно влакове от София за Бургас и Варна
498
Борисов: БДЖ вече има най-добрите локомотиви в света!

Премиерът Бойко Борисов заяви, че БДЖ разполага вече с най-добрите в света локомотиви.

Изключително мощни, бързи, икономични, близо милиард лева дългове на БДЖ изплатихме за 10 години и продължаваме обновлението на железницата, заяви министър-председателят, който разгледа на място новите електрически локомотиви за нуждите на "БДЖ-Пътнически превози".

У нас вече пристигнаха 3 от общо 10 броя новопроизведени магистрални локомотиви. Общата им стойност е 55 544 816 лв., като останалите се очакват в страната ни до края на месец май. В цената е включена техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години. Дружеството е договорило допълнително доставката на още 5 нови локомотива на стойност 27 166 100,75 лв., които се очаква да пристигнат до края на годината, съобщиха от правителствената пресслужба.

Премиерът Борисов се запозна на място с техническите възможности на новото поколение локомотиви, които разполагат с интернет, видео наблюдение, системи за сигурност и поддържат зададената от машиниста скорост. В същото време БДЖ продължава изпълнението на програмата си за рециклиране на 15 вагона в български заводи, чрез което подпомага тяхната дейност в условията на усложнената пандемична ситуация.

Вагоните ще бъдат изцяло подновени, модернизирани, климатизирани и ще обслужват основни влакове по маршрута между София-Бургас и София-Варна заедно с новите локомотиви. "Така хората ще пътуват комфортно до Варна и Бургас и ще ползват всички удобства“, подчерта още Борисов.

Министърът на транспорта, информационни технологии и съобщенията Росен Желязкова заяви, че капиталовите инвестиции за железопътната компания през следващите години ще достигнат близо половин милиард лева.

"Новите локомотиви са първата сериозна инвестиция в подновяването на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години насам", допълни Желязков. Той отбеляза, че за следващия програмен период специално внимание ще бъде обърнато на железопътната инфраструктура в Северна България. "Обновяването на подвижния състав се движи паралелно и с обновяването на останалата инфраструктура", заяви още Желязков.

Новите локомотиви са два пъти по-мощни и в същото време по-енергийноефективни с около 20%. Развиват скорост от 160 км/ч - подвижен състав, с който БДЖ не разполагаше към момента. Машините са изключително комфортни за машинистите като интериор и начин на управление и са пригодени изцяло към новите системи за сигурност и контрол при движение.

Борисов разгледа и един от рециклираните вагони, производство на завода в гр. Септември. До края на настоящата година се предвижда да има 100 такива вагона, като 15 от тях вече са в движение. "Без да предложим качество, не може да искаме хората да се качват и да пътуват във влаковете. Така стана и с градския транспорт в София. Когато станах кмет на София, най-младият тролей беше на 40 и няколко години", напомни Борисов.

Представител на "Пътнически превози" изтъкна, че без помощта на държавата тази инвестиционна политика е било невъзможно да се реализира. Той посочи, че рециклираните вагони са изключително енергоспестяващи, давайки пример с това, че около 40 минути са били нужни за затоплянето на един стар вагон, докато за тези времето е само 12 минути. Същевременно гарантираният живот на рециклирания вагон е 30 години, защото е изработен от много здрави елементи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


498
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
2
 
13
 
! Отговори
анонимен преди 3 години
тия за какво ни взимат - алоооооооооооооооо , то бива да си нагъл , ама толкоз не бива
43
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Здравейте приятели, като дойде заветният 04.04, на мястото на Борисов като се отървем от него, кого ще си турим да ни ръковоти живота и да ни оправя и да ни създава условия да се развиваме. Хайде приятели, коментирайте!
42
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Купих си нов локомотив, на 20 години. Една германска баба го е карала само до село. 30 хиляди реални километра
41
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За другите не знам,но тоя вече са го чипирали.
40
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Вика важното е локомотива да е ОК, а че пътниците във мизерните вагони замръзват като шушулки какво го интересува премиера.
39
4
 
12
 
! Отговори
Зомбирани хора преди 3 години
Служителите в БДЖ са ги превърнали в доносници на ДАНС и МВР,незнам какво им дават ама ходят масово като зомбирани!Отидете на някоя гара и ще забележите,че се държат неадекватно и нещо не е наред!
38
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Могат ли да вдигнат 200???
37
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Дръжки има. Миналата седмица отново изпуснах връзката на карнобат, щот влака имал закъснение с 1 час. и три часа се клатих с пътника вместо 6 часа се прибрах в 9. Кое ми е най-доброто на БДЖ граждански превози? Окрадохте субсидиити и реализирахте нещо което още работи с обаждане по телефона и гаровия началник маха с фенерче.
36
4
 
23
 
! Отговори
Случаен минувач преди 3 години
Бате Гойко, как можа да кажеш такава т.ъпо.тия, бе? Знаеш ли, че максималната скорост, развита от парен локомотив, е 203 км/ч и е постигната през 1938 година? А ти тука се хвалиш с локомотиви, дето вдигали 160... Съмнява ме, че нашите релси ще издържат такава скорост. А ако дерайлира влак със 160, нали знаеш какво ще стане? Десетки жертви... Хайде по-кротко с хвалбите!
35
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Купил втора ръка 20 годишни дръгели нисък клас, хавали се като ***....Ае, тиквей, имаме интернет и кретениите ти могат да се проверят за 10 секунди !
34
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В БДЖ наистина има проблеми, но те могат да се решат. Скъпо, но се решават. Но няма психиатрия на света, която може да разреши проблемът на снимката!
33
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да идва по-бързо 4.04,да се отървем от това недоразумение,че вече не можем да го дишаме.Дори не ми се коментира.
32
4
 
17
 
! Отговори
F-16 преди 3 години
A БНА с какви най-добри и най-модерни и най-нови издтребители разполага?
31
6
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Купили сме с европейски пари стари локомотиви на 20 години от някой европейски жп превозвач.
30
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Борисов за локомотива - мерцедес е.Локомотива за Борисов - тиква е.
29
23
 
12
 
! Отговори
Браво Бойко преди 3 години
Само преди 30г бяхме в ямата на комунизма, а днес при деморакцяита и ЕС икономиката се развива, населението расте, заводите никнат като гъби, българинът се замогна, забогатя, прави деца, купува амолед и кулед форка, пет ка и 8К да гледа мачовете, върти западна кола по магистралите и прави тапи по празниците като пътува за чужбина, а пенсионерите меткат пачки с хилядарки от балконите. В своята 1300г история българите не са живяли толкова добре както днес при демокрацията и ЕС, ЕС е най-прекрасното място за живот.
28
3
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Бойко ,какви хапчета ти дават бе майна !? Ти си на черешата постоянно !!!!!!
27
4
 
34
 
! Отговори
Словянин преди 3 години
Надминахме Китай и Япония. Паралелна реалност, а в действителност - робослуги на Запада.
26
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
TGV, MagLev дишат прахта на БДЖ и НКЖИ.
25
4
 
21
 
! Отговори
Между другото преди 3 години
Кървавият диктатор е превърнал Службите за сигурност в машини за терор и поръчкови убийства или как ще ги стигнем Африканците!