Нанков: През 2024 г. от София до Варна ще се пътува по магистрала

Предстои завършването на тунел "Витиня" на АМ "Хемус", каза зам.-министърът
Обновена: 31 яну 2021 20:14 | 31 яну 2021 19:49, Анисия Иванова
53
Нанков: През 2024 г. от София до Варна ще се пътува по магистрала
Снимка: БГНЕС

"През 2024 година българските граждани спокойно ще пътуват по съвременен европейски, с високо качество аутобан от София до Варна“, каза днес зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. С добри темпове върви 52-километровата отсечка от АМ „Хемус“ до разклона за Ловеч и Плевен. Същевременно започнаха подготвителните дейности по изграждане на 84-километровото трасе до Велико Търново. Строят се инженерни пътища, премахва се хумусният слой от имотите, които ще бъдат засегнати и др.

Хубава новина за Северна България е, че възложихме и строителството на магистралата от Русе до Велико Търново, която ще се изгражда с европейски средства на три лот-а. Строи се и основната пътна връзка на Северозападна България – Видин-Ботевград. Отчита се бърз напредък по трасето Ботевград - Мездра, като за улеснение на трафика предсрочно е пусна пуснато трасе на биндер, добави Нанков пред БНТ.

От утре започва ремонт на 16,5 километра от проблемния участък на АМ „Тракия“ между пътната връзка с АМ “Марица” и „Чирпан – Изток“. Очаква се  да завърши до Великден, за да не се пречи на трафика за празника и на туристическия поток през летния сезон. Това е един от обектите, строен и пуснат в експлоатация от правителството на Сергей Станишев, които ремонтираме ние, посочи Нанков.

Той даде пример и с друг проблемен участък, строен от предишни правителства - АМ „Струма“ (бившата АМ „Люлин“), където снощи се свлече скална маса.

"Това е най-скъпата магистрала, строена в България от 2007 г., а се срутва. Две години укрепвахме участък преди София, вчера имаме ново срутване“, каза Нанков. Предстои завършването на тунел „Витиня“ на АМ "Хемус". Там се чака само осветлението от германска фирма, която е имала проблеми с доставката през месец декември.

За магистрала „Струма“ зам.-министър Нанков информира, че е останал само най-тежкият участък – през Кресненското дефиле. Има избрани изпълнителни, но ще се изчака окончателното произнасяне на ЕК за взетите екологични мерки. Очаква се до края на годината да финализира изграждането на тунел „Железница“ и мостовите съоръжения преди и след него. До края на годината ще приключи и най-тежкият участък от магистрала „Европа“ - от Калотина до Драгоман. Последният 16-километров участък от Сливница до София ще се изгражда със средства от ЕС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
0
 
0
 
! Отговори
Тикволандия преди 3 години
До Анонимен 43: "Магистралата за Русе е във фаза обжалвания от ваши фирми"? От мои фирми не е обжалвана. От твои - може.
42
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 40+ години строеж: А-ха да построят магистралата и хоп, дойде демокрацията. И още по-страшно - дойдоха демократите. То сега каква ли магистрала ще направят, но пък са добри на ремонта на ремонта, на ремонта....
41
1
 
8
 
! Отговори
40+ години строеж преди 3 години
Това баща ми (лека му пръст), ни го казваше в началото на 80те години. Слизаме от първия участък Варна-Девня на стария път м/у лозята и той вика-"да знайти някой ден чаааак до София ше е магистрала". Е, той завалията не доживя, ние сме наред да чакаме! Аз тогава мислех, че 2021г ще сме поне като Япония и ще има летящи коли, а то каруци из градовете
40
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Никой никъде нигога няма да ходи по магистрала.Няма.
39
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Магистралата за Русе е във фаза обжалвания от ваши фирми, недейте обвжалва, защото вече можеше да е построена.!
38
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Борисов:''През 2012 ще ходите на море по магистрала!''Да ама не!Борисов подаде оставка и Орешарски я довърши,но сезона беше свършил,а Борисов не дойде да отрежат заедно лентата,Орешарски я отряза.ФАКТ!
37
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ама разбира се, че магистралата ще е от София за Варна. Да имат възможности ограбващите България да си почиват на морето в собствените си вили. Защо няма магистрала за Русе, за Видин и т.н. в Северна България. В нея не живеят хора. Тя е провинция.
36
7
 
7
 
! Отговори
герб преди 3 години
на ремонта ремонта на ремонта ....
35
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Вярно ли, и до тогава и тунела "Витиня" ли ще пуснат? Защото не помня вече кога съм минавал по другата тръба... А и смених един съединител от тапите...
34
5
 
0
 
! Отговори
Милен Илиев Минков преди 3 години
Метрото- е- нужно,.Но, до- 2 метра,.И, до- Чили, и- Аляска,.И, всяка- столица,.И, със- 100 000 километра,.Не- във- вид, на- пещери ..
33
6
 
1
 
! Отговори
Милен Илиев Минков преди 3 години
Тясни- пътища,.България, заслужава- осем- платна,.За, осем- Белаза,.И, над- 400 километра- за- кола,.И, над- 700 за- влак,.До- магистралата ,.България, създаде- всичко, след- 75-76.Година,.Дорй, мач- на- огледало ..
32
8
 
6
 
! Отговори
Нищо ново преди 3 години
И кога ще започнем да я ремонтираме след откриването?
31
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Милярди за ненужна магистрала. От Сливен по Тракия можеше с обикновено шосе защото няма много трафик и хората обедняха.
30
4
 
8
 
! Отговори
Караянчева преди 3 години
Ми одете пеш бе
29
4
 
10
 
! Отговори
Питанки преди 3 години
Тоя хамстер с какво е толкова ценен за Бойко? От нищо не разбира, ама е все до него. като лично аташе на едно едро момче...
28
3
 
6
 
! Отговори
:))))) преди 3 години
С колко прекъсвания? заради лошо изпълнение
27
3
 
11
 
! Отговори
Койчо преди 3 години
С тази физиономия на дребен мошенник как да му повярваме на тоя
26
5
 
7
 
! Отговори
Банов преди 3 години
Ало, Банов съм
25
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 25Нека Атака направят същото-да поискат ЦИК да заличи Каракачан от ОП,да видим как ще реагират цикаджиите.Тогава ще им се стъмни.
24
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Карам камион в Англия. Тук има поне 60 магистрали. За скоростни пътища, които сигурно не са под нивото на българските магистрали да не говорим.. В нашата родина се говори за най-елементарни, необходими неща, които е трябвало да се случат преди 20 г., като за нещо грандиозно, се едно сме построили отсечка до Луната!