В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross

Инвестицията е 280 млн. лв., капацитетът за производство над 30 000 е-коли годишно
10 юли 2021 16:45, Анисия Иванова
449
В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross
Снимка: Министерството на икономиката

Компанията Next.e.GO Mobile SE, базирана в Аахен, Германия, е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите: e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross, съобщиха от Министерството на икономиката.

Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение, поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от стотиците Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.                     

Планира се изграждане на последно поколение автомобилен завод, създаден с помощта на технологиите на Next.e.GO Mobile SE и Рейнско-Вестфалски технически университет Аахен, като проектирането на практика вече е започнало, а самото строителство ще бъде осъществено за рекордно кратки срокове, още до края на следващата година.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България, заяви министърът на икономиката Кирил Петков, който днес с  представители на германския производител на електрически автомобили Next.e.GO Mobile SE подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

Още по темата

Министър Петков каза, че страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър.

По думите му цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

"В България има нужда от такива инвестиции с висока добавена стойност, експортно ориентирани компании, с идеята да растат и да превърнат страната в хъб за електрически автомобили“, допълни той.

Германската компания ще направи инвестиция и ще изгради в Ловеч първия по рода си завод за електрически автомобили в страната. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще оперира в България Некст.е.ГО България АД, ще е в размер на над 280 милиона лева и капацитет за производство над 30 000 електро автомобила годишно. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод Балкан АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


449
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
63
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Браво изтрили са ми коментара без да използвам нито една обидна дума възхитен съм от админа
62
1
 
4
 
! Отговори
Мдаа преди 2 години
това е стартъп, т.е прохождаща компания с неясно бъдеще. Може и да дръпне , но може и да фалира. Като чета отзивите на ползвателите им във фейсбук страницата на компанията за множество дефекти и некачествени сглобки, България е точно мястото където безпроблемно може да се произвеждат такива непретенциозни колички за непретенциозни клиенти.
61
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
поредни китайски боклюци,с минаващи уж през немска фирма.
60
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В края на статията пише, че там е имало завод Балкан с голямо и разнообразно производство. Демокрацията ли го затри?
59
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Попфолксваген и Мизерати.
58
0
 
2
 
! Отговори
НЕ СЪМ "АНОНИМЕ преди 2 години
"ФИЛАНКИШИ" ЗНАЧИ "НЯКОЙ СИ"!
57
5
 
10
 
! Отговори
бай Тъпчо преди 2 години
Еееее тия ше правят най-големия Луна парк бе! Да им турят на количките острани гумени обръчи, та като се блъскат да не тракат много и да не си чупят пластмасите бе. Е, каква радост ще бъде само и децата ще се радват, пък и аз може да се кача да са поблъскам.Ако има и будки за захарен памук и фунийки с крем-там сме всички пенсионери...
56
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А ТРИКОЛКИ НЯМА ЛИ ДА ПРОИЗВЕЖДАТ?
55
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Мъск в момента строи край Берлин завод за ел.мобили който ще е най-големият в Европа.
54
0
 
3
 
! Отговори
Проблема преди 2 години
До Анонименпроблема не е че ще се правят коли ами че са неконкурентно способни като продукт, за 40 хиляди лева може да си купиш Октавия а за малко повече на газ и минаваш 500 километра с едно пълнене. Гледайте клипа и чуйте звука как се затваря вратата на този таралясник, по зле е от Трабант, само по това се познава качеството.Пак повтарям едноместна кола в която не може да си събереш 2 стека бира в багажника и покупките и електрическа със само 100 километра пробег на цена 20 хиляди евро!!!
53
0
 
10
 
! Отговори
anonimen преди 2 години
Същата история като с оня дето щеше да спаси ПФК Левски...Минат ли изборите,няма и да чуем повече тая история.Иначе хората са взели едни пари,ако още не сте разбрали,а не както ви казват-след 20 000 автомобила произведени.Иначе ББР бяха лошите.Думи нямам.И едните и другите са еднакви маскари!!!Пък и тази менте-фирма от Германия,има сериозен опит с фалитите...Четете,ще разберете.
52
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това детска играчка ли е?Този дизаин, ще има пазарен дял ама друг път. За ниво имитация на претенциите на клиента, няма да им стигне нито мощност на батерията, нито приемлива цена.Мъртво родена идея, на лапащи стартъпи и др. Европейски програми по финансиране. Ще се наиграят кръжочниците и ще им мине. И после изоставени мощности, специалисти без работа и отново разруха. И всичката пара за една новина по медии.Жалки претенции, на не състоял се елит.
51
3
 
5
 
! Отговори
Муахаха преди 2 години
Тъкмо 2024г МВР ще имат нужда от нови коли и съветника на радеф ще ги уреди с такива за по 50 000 евро бройката от Ловеч!!!
50
2
 
10
 
! Отговори
в последния момент преди 2 години
След номера с грипените сега талига на ток по харманлийски.
49
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Радвайте се рoби ще сглобявате части и ще работите за жълти стотинки на арийците като пакистанци, бангладешци и индийци. Хайл! Когато американеца занесе кока кола на абopигените и те се радват и подскачат.
48
1
 
12
 
! Отговори
Dim преди 2 години
Докато дойде реда на завода в БГ, ще имат 4 завода в Европа и Южна Америка които трябва да произвеждат по 80 000 коли годишно. До 2023 всички автомобилни производители ще са пуснали толкова ел. модели на тази цена и с повече качества, да не говорим, че Дачия вече продава такъв и то на по-ниска цена!Ако някой си мисли, че 2023 тия новаци ще продават над 100 000 "коли" годишно за да им трябва и завод в БГ, да вземе да се прегледа!Само показност за събиране на инвеститори е този панаир в момента!!!
47
0
 
5
 
! Отговори
Сланина и дзурла! преди 2 години
Ми кажете оня прецедент Плювналиев каква роля играе,и Ганчев има ли нещо общо..щото Ловеч си е частма собственост
46
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Служебното правителство подписва мемурандуми, а редовното - мораториуми !
45
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
40 000 лева за електромобил който ще може да минава 100км бухахахаха вие сериозни ли сте???това е смешно 100км...
44
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В Ловеч пак Гриша Ганчев пак фалит на фирмата