В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross

Инвестицията е 280 млн. лв., капацитетът за производство над 30 000 е-коли годишно
10 юли 2021 16:45, Анисия Иванова
449
В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross
Снимка: Министерството на икономиката

Компанията Next.e.GO Mobile SE, базирана в Аахен, Германия, е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите: e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross, съобщиха от Министерството на икономиката.

Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение, поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от стотиците Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.                     

Планира се изграждане на последно поколение автомобилен завод, създаден с помощта на технологиите на Next.e.GO Mobile SE и Рейнско-Вестфалски технически университет Аахен, като проектирането на практика вече е започнало, а самото строителство ще бъде осъществено за рекордно кратки срокове, още до края на следващата година.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България, заяви министърът на икономиката Кирил Петков, който днес с  представители на германския производител на електрически автомобили Next.e.GO Mobile SE подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

Още по темата

Министър Петков каза, че страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър.

По думите му цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

"В България има нужда от такива инвестиции с висока добавена стойност, експортно ориентирани компании, с идеята да растат и да превърнат страната в хъб за електрически автомобили“, допълни той.

Германската компания ще направи инвестиция и ще изгради в Ловеч първия по рода си завод за електрически автомобили в страната. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще оперира в България Некст.е.ГО България АД, ще е в размер на над 280 милиона лева и капацитет за производство над 30 000 електро автомобила годишно. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод Балкан АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


449
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
163
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тая новина ми напомня на оная новина: "Строим български Лас Вегас край Елин Пелин. Китайци с многомилиардна инвестиция". Или това също сте го забравили.
162
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До до 198 - разбирасе, че никой не може да те задължи да купуваш кола произведена в България, защото такава никога няма да има. А Турция вече построи своя собсвена електрическа кола.
161
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ясно е,че в ресторант "Есте" е замислена тази инвестиция.Щом фамилия Домусчиеви е намесена,нещата са от много отдавна,не е чакано да дойде служебен кабинет. За България е ценно да има истински инвестиции, без значение от Германия, Разград или от Марс.
160
2
 
4
 
! Отговори
джендърмен преди 2 години
Много е важно стратегиите да са КЛЪСТЕРНИ!Модерна работа,дума да няма!
159
5
 
16
 
! Отговори
Истината!? преди 2 години
Истината е, че фирмата е фалирала и септември 2020 г. е подала иск за защита от кредитори. Търсят си спонсори - балъци и явно са намерили в лицето на Кирил Петков, по известен като Киро Харварда!
158
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите:..." - Предвижда се, или ще се произвежда!
157
3
 
9
 
! Отговори
до 198 преди 2 години
Успокой се пич, никой няма да те задължи да си купуваш кола, произведена в България. Винаги можеш да си купиш кола, произведена в Турция.
156
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пичове, аз кола произведена в България няма да си купя, за вас не знам.
155
1
 
8
 
! Отговори
Тц, тц преди 2 години
Говорителка по новините на Нова - БЪЛГАРИЯ СЕ ЗАВЪРНА НА АВТОМОБИЛНИЯ ПАЗАР???
154
2
 
7
 
! Отговори
До № 191 преди 2 години
Служебното правителство нищо не е установило, говори се само за съмнения. Обаче какво свърши по основната си дейност - организиране на честни и прозрачни избори? Отговорът е пълна нула - неуредици в изборните секции в чужбина, не е взето решение за броене на хартиените отрязъци от машините, но пък е взето решение за видео наблюдение наброенето им!?
153
9
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Видяхте ли, дойдоха гълъбите на фигуранта на мястото на калинките и веднага захлебихме. Ще строим е-коли, до две години сме минали стандарта на Швейцария. Предлагам да оставим фигуранта пожизнено и да разпуснем парламента.
152
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 191На предната новина свързана с това "събитие", си казах браво, щом дават леб на 1000 челяка :) Обаче тази статия поясни коя е фирмата фантом, вече не вервам :))
151
3
 
5
 
! Отговори
От Германия преди 2 години
До Бутафорна компанияВярно е, даже с Чалганистан!!!
150
3
 
5
 
! Отговори
Марин преди 2 години
Браво Петков, за 4 седмици виждаме промяната. Предишните се бореха 2 години, ти за 4 седмици си преписа всички заслуги като гален ученик. С четки се стига далеч. Отличен 6.
149
6
 
2
 
! Отговори
Юсуф преди 2 години
Ердоган каза,че ша е в Измир тоз завод.бързате да са радвате
148
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 189, да де нещо такова. Важно е неосъзнатия кумунуиден *** да развява знамената и да се гордее, че сглобявал коли.
147
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 188, ми да. Това си е чиста кумунуидна шлака останала след 45 години съветско робство. Развявай знамената, ние произвеждаме коли, важни сме, гордеем се дрън дрън та пляс. Кумунуидния *** е много нива по-доле от оригиналния ***.
146
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 186Пич, тука викаме на халетата заводи, това какво ти говори :) Отиваш в едно празно хале и оп, ей го заводчето.... хахахаха :))
145
2
 
3
 
! Отговори
Бутафорна компания преди 2 години
Ама преговаряла с други страни в региона.
144
4
 
7
 
! Отговори
От Германия преди 2 години
Този StartUp от Аахен фалира в Юли миналата година, без да е оставил някаква съществена следа в електроавтомобилостроенето в Германия, И немските пощи не му искаха електровозилата. В началото на тази година холандци се решиха да инвестират, де факто възкресение, обаче основателят на фирмата я напусна, знаейки наверно, какво ще е бъдещето (https://***-motor-und-sport.de/tech-zukunft/alternative-antriebe/next-e-go-mobile-neustart-in-sicht/ ). Сега се озоваха в България. Да видим, докога...