МРРБ обмисля и идеен проект за тунел през Хаинбоаз

Гроздан Караджов коментира основните инфраструктурни проекти в страната
63
МРРБ обмисля и идеен проект за тунел през Хаинбоаз
Снимка: БГНЕС

Разработваме трасе за магистрален път, който да свързва Велико Търново, чрез нов тунел през Стара планина при Прохода на Републиката (Хаинбоаз), с магистралите "Тракия" и "Марица". Готовият идеен проект ще бъде представен в МРРБ за обсъждане и прецизиране, след което – в МОСВ за екологична оценка.

Това съобщи вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов при участието си в дискусията „Свързани Балкани“, организирана от вестник "24 часа".

Строителният министър начерта новите и вече започнатите стратегически инфраструктурни обекти, по които ще работи, за да има България истинска свързаност със съседните страни и с Европа.

Вицепремиерът обясни, че коридорът от Букурещ през България до Александруполис е важен приоритет не само за страната ни, но е и стратегически проект за Европейската комисия и по линия на НАТО.

Коридорът от Букурещ до Александруполис минава през Русе, Велико Търново, АМ "Хемус", преминава през Стара планина, пресича магистралите „Тракия“ и „Марица“ и достига до гръцката граница при граничния пункт „Маказа“.

Следващият важен проект, който ще подобри пътуването в региона, е автомагистрала „Черно море“. В бъдеще тя трябва да свърже пристанище Констанца с магистрален път Варна - Бургас и от там през Малко Търново до Истанбул. Тук трябва да се мисли за отклонение между ГКПП „Лесово“ и АМ „Тракия“, защото от турска страна вече има магистрална свързаност. Разширява се тяхното ГКПП, което означава, че много товари ще влязат от Турция, а в момента България няма никаква готовност да ги посрещне. Причината е, че пътищата в района са второкласни, в лошо състояние и не са ремонтирани от много години, обясни министър Караджов.

Регионалният министър съобщи, че се работи по още няколко нови ключови инфраструктурни проекта – трасето от Гюешево до Дупница и връзка с автомагистрала „Струма“. Проектирането ще продължи с още два участъка – от Дупница към Самоков и Ихтиман, за да се осъществи връзка с магистралите „Тракия“ и „Хемус“.

Като особено важен в бъдеще се очертава транспортен коридор „Ориент – Източно Средиземноморие“, каза министър Караджов. Идеята е от Видин до Монтана да се изгради магистрала, която да премине през тунел под прохода „Петрохан“ до София и оттам по АМ „Струма“ да се стига бързо до Солун, който е ключово пристанище в Егейско море.

Той очерта и сроковете за завършването на започнатите инфраструктурни обекти. Първи, през 2027 година, ще бъдат готови скоростният път Видин - Ботевград и АМ „Хемус“. До 2028 година се планира да бъдат завършени трите подучастъка на магистралата „Русе - Велико Търново“.

Приоритет е и завършването на АМ „Струма“ и намиране на окончателно решение за трасето през Кресненското дефиле. Приключването на последния етап на обхода на Габрово, както и на АМ „Европа“ до две години и половина и началото на строителството на АМ “Черно море“ през следващите три години са сред другите важни проекти, по които в момента МРРБ работи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


63
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
0
 
1
 
! Отговори
До 53 преди 2 години
И за какво ни е Петрохан като транзитът пътува към моста на Видин през Ботевград? Вече се строи новото трасе към Мездра. На локалния трафик от Монтана за София му стига Петроханският проход. Тунел под Петрохан ще е 7км, а освен него ще трябва и още поне 2км тунел при Бучин проход. Не могат да направят още тунел Шипка, а някакви възд**ари там в северозапада тръгнали да опяват за такъв през Петрохан. Тунел там няма да има докато не се построи мост на Дунав при Оряхово.
48
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Абсолютно безсмислено е трасето да минава в нищото през Хаинбоаз. Нали Караджов намекна за магистрален тунел Шипка? Нека построят сега с европейски средства едната тръба и да проектират магистралата от Търново до Стара Загора през Габрово. Заедно с нея ще направят и втората тръба. На Хаинбоаз сегашният път е напълно достатъчен.
47
0
 
2
 
! Отговори
ПЛУТОН преди 2 години
ВЕЧЕ МЪНИТЕ ЩЕ ПОТЪВАТ ПРИ МЕНЕ, А НЕ В НЯКАКВИ СИ КОЗИ ПЪТЕЧКИ НА БУДА!!!
46
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сигурно е набарал разрешението за строеж и одобрения проект. Сега ще го анализира за колко милиона е и ще даде на негова леворъка фирмичка да го "адаптира" за три пъи повече милиони. ОСТАВКА!
45
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
С наличните няколко млрд.лв двамата харвардци трябваше да помогнат на промишлеността да се съвземе и да дава продукция, съответно печалба, защото некадърното вице Корнелия нямаше да се досети какво да прави. Те не само че затапиха промишлеността, но и производителите на оранжерийни зеленчуци, а от сърцето им не се откъсна да заделят няколкостотин хил.лв за духовенството. Преди това доведоха пенсионерите до нищета. С бездействивто си осигуриха почти 10% инфлация и негативизъм у хората спрямо каби
44
0
 
7
 
! Отговори
Наблюдател преди 2 години
Нищо ново не каза, тия проекти са от години.... освен забавяне по всички тях друго не се прави !
43
1
 
11
 
! Отговори
ПЕТРОХАН преди 2 години
ТУНЕЛА НАПРАВИ
42
1
 
9
 
! Отговори
ПЕТРОХАН преди 2 години
ДЕЛА А НЕ ДУМИ АКО ИСКАШ ДА ОСТАНЕШ В ИСТОРИЯТА ДЕЙСТВАЙ ДА СЕ НАПРАВИ ПЕТРОХАН ЯПОНЦИ И КИТАЙ ЩЕ ГО НАПРАВЯТ ЗА ЕДНА ГОДИНА
41
0
 
15
 
! Отговори
Аз преди 2 години
С идеи и проекти, само усвоявате средства. Проекта е готов, хващайте кирките
40
2
 
13
 
! Отговори
BG преди 2 години
И тоя таралеж се взе насериозно,голяяям смях
39
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това кюфте било голям комик :)
38
8
 
5
 
! Отговори
Ако преди 2 години
Какво го плюете, що не ходите да видите например Сливница Брезник дали има път изобщо та величаете Бойко. Забравени от бога години наред
37
1
 
20
 
! Отговори
Българин преди 2 години
Или сега бързате да купувате земята, която ще се отчуждава по стар червен обичай. Или вече си уговаряте комисионните та затова спряхте Хемус, че вече Бойко си взе неговите, а вие нямаше какво да лапате. Тая магистрала беше жизнено важна за северозапада. А не Асен да обяснява колко са зле работодателите, че дават минимална заплата. В северозападна България и миналата заплата е средна ама вие няма как да го знаете, защото не сте ходили там както и Асен и просто Киро. Приказка за стълбата.
36
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Идеи да искаш от това правителство...
35
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Голямо крадене ще пада!Като при Цанков камък на тройната коалиция-1 милиард!
34
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Колко е бонуса на Спецов, разписан от самия него си?
33
2
 
19
 
! Отговори
Българин преди 2 години
Че какво му е на Хаинбоаз. Над 70% от пътя е трилентов и е лек проход. Има къде да се изпреварва. Че Варна - Бургас е къде къде по-мъчен за минаване с кола. И като хванеш една колона и ни напред ни назад. Хемус от която уж Борисов е откраднал милиони беше с цена 2.48млрд. за 10 лота. Хайде да видим сега като направите оценка и анализ след две години като пуснете обществените поръчки и като почнат да ги обжалват постоянно и да спират началото на строежа колко ще излезне. Мисля че и 5 млрд са малк
32
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Елементарно, всички разходи секват, за да има за офшорките.
31
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Защо Асен Василев спря АМ Хемус през лятото, кому пречеше строежа й?
30
1
 
14
 
! Отговори
Ах вашата кожа преди 2 години
а да ви разширим задните отверстия ? Всичко оправихте , тунел под хаинбоаза тръгнали да копаят. Некадърници по всички нива , инак за усвояване на средства царе