Не ви върви математиката? Зарежете я!

Умението да боравиш с цифрите се формирало преди раждането
Обновена: 17 авг 2011 12:23 | 17 авг 2011 12:22,
Не ви върви математиката? Зарежете я!
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Ако през целия си съзнателен живот сте имали проблеми със смятането, то най-вероятно природата не ви е дарила с математически мозък. Последното проучване по въпроса доказва, че склонността към математиката се формира още преди раждането.

Това, че на някои им „върви“ математиката, а други са хуманитарно насочени, всички го знаят. Досега обаче това се обясняваше като следствие от обучението и възпитанието, съобщи medikforum.ru.

Американските психолози от Университета в Балтимор са категорични, че математическите способности или пълното им отсъствие по никакъв начин не зависят от обучението и настойчивостта на родителите. За да докажат твърдението си, учените провели експеримент с 200 деца до 4-годишна възраст.

На всички тях показали екран, на който светели сини и жълти точки. После децата били запитани кои точки са повече – сините или жълтите. На малчуганите било разрешено да прерисуват точките на хартия и после да ги преброят.
След това психолозите проверили способностите на децата да умножават.

Оказало се, че тези, които най-точно определили броя на точките, се справили и най-успешно със задачите за умножение. Учените обясняват този факт с това, че склонността към математиката при някои деца присъства и преди началото на процеса на обучение.

Още по темата: математика

БТК преди 12 години
Не можете да пишете статии,ами НЕ пишете!!!!!

БТК преди 12 години
ДНЕС.БГ БРАВО!!!!!!! Всички учители,възпитатели и родители,които полагат старания и грижи около децата си Ви благодарят!Човека,който одобрява публикуването на тази статия не е добре,дори статията да е вярна!

Боян преди 12 години
Това, че математическото мислено се формира още при формирането на мозъка, което е преди раждането може и да е вярно, но самата статия толкова глупаво е написана, че повечето от тези които се изказват преди мен си личи, че не са схванали изобщо статията и просто си лафят колкото да правят нещо. Иначе математиката не се различава от нищо друго което трябва да се усвои, всичко опира до много труд. Като те мързи да си напрегнеш и малко мозъка колкото и да си надарен, ще си останеш само с това.

" 200 деца до 4-годишна възраст.................................След това психолозите проверили способностите на децата да умножават." Ей с такива деца трябва да се правят подобни проучвания - дето на 4 год. могат да умножават. И с такива деца да докажеш че математиката е генитично предопределена - събирай гениите от една планета и чао.

29- различни области на мозъка отговарят за тези две дейности!

Минал по тази пътека преди 12 години
Значи, и на мен не ми се удаваха математиката и българския език. Бях спец по география, история биология и химия. Но дядо ми ми каза "Виж сега, ако нещо не ти се удава удвои и утрои усилията си" Послушаха го и резултата не закъсня. Вече ми се удават. Е малко българският ми под въпрос, но е в пъти по-добре отколкото беше ! ;-) Упорство трябва ! ;-)

Престави си американците си знаят колко са *** и не им върви математиката и си търсят научни оправдания хахаха.Математиката не е като яденето на хамбургери затластела и награмотна нация която бъкел не знае нищо за другите народи и култури. С малки изключения.Но като цяло са *** като ***

Да бе да.Още в детската градина смятах най добре от всички деца и учителките ме хвалеха.Супер бързо смятах и смятам на ум.Ама уви по късно в училище повече от 3-4 не връзвах :)))) Математиката е точна наука...теореми,формули които се учат и научават от този който има желание.Какви са тея статии измислени ? Ако нямаш акъл в главата и географиата няма да ти върви :))))

Ето и друга тема за проучване на учените.Мисля, че всеки българин е роден математик по рождение. Още от рождението си започва да пресмята как да се издържа - с минимална заплата при тази скъпотия...

S преди 12 години
28, проблема не е в кандидатстването с БЕЛ и математика - проблема е в балообразуването за съответните гимназии. Не може езикова и математическа гимназии да изчисляват бал примерно 2*БЕЛ + 2*Математика. От друга страна математиката до 7-ми клас си е нещо, което всеки трябва знае от обща култура-сега не говорим да изчисляваме интеграли или корени на куб. у-ние, но поне да може да си направи сметките за харчове и борчове. Същото важи и БЕЛ.

3+2Х2=? преди 12 години
Малумна статия с общи приказки и генерализации! Нищо не е казано как са проведени изследванията, как е възникнала тази хипотеза и твърдение. Като цяло изплюване и търсене на евтини сензации.

мнение преди 12 години
Ами това в, че всеки се ражда със някакви способности го знае "всяко хлапе". Въпросът е какво прави образованието. 1-во :доразвива таланта на индивида. 2-ро: не се съобразява с заложбите и "общообразователно", "развива всестранно надарена личност", т.е от индивид прави маса.

М/у другото от математика до математика има разлика - на мен примерно бързото смятане наум не ми се удава много, но пък висшата математика ми беше като песен. Това как ще го обяснят господата "учени" от днес.бг?

Умен съвет, ама го обяснете това на "мъдрите" глави в мин. на образованието, които са решили, че кандидастването след 7-ми клас, дори и да искаш да учиш в езикова или хуманитарна паралелка или гимназия става с български език и... математика! Е, аз познавам стотици хора, които не са имали шанс да учат в желана от тях гимназия заради това! Хубава оценка по литература и лошо по математика и забрави за Английската гимназия, примерно! Нищо, че от теб би станал супер преводач! ПРОСТОТИЯ!!!

сеутака с коуеуото преди 12 години
я съм отсвирил сметките отдавна. мене ми треа само да си сметнем ракиите дето съм изльокал, че след найстата почвам да одим на четри крака и се укъсневам, а оная мойта само тва чека, та да ме почне с гоьстерицата

Един Българин преди 12 години
И като нищо не ти се отдава - отдай се на жица, жилиязу, не плащай ток, вода и си живей живота...

Фен от Село преди 12 години
Обаче пък учените от Магадан откриха феномен - българи с хуманитарна насоченост учили право постигнали невероятни математически умения след като работили в парламента като народни избраници. Всичките прекрасно смятат в личните си сметки милиони а някой даже и в милиарди !

До 18 да ама не ;-) "това за 10-те процента вече е отречено от науката" - защото ....., защото............., защото ......... ;-) Много станаха многоточията. А за по лесно я пости оборваща статия моето мнение или си приказваш наизуст. Защото аз съм сигурен, че ако прочетеш 20 страници ще я запомниш 2 я не ! ;-)

Математиката е вярно, че не е за всеки. Само приливигировани хора имат математически мозъци. Това няма нищо общо с изкарване на 6 по математика в училище :)

За какво говорите? преди 12 години
"Умението да боравиш с цифрите се формирало преди раждането."Тия за пореден път показват, че са пропуснали детската градина и началния курс на обучение. Пак бъркат понятията ЦИФРА и ЧИСЛО.