Ранни сблъсъци формирали Млечния път

Учените идентифицирали асиметрични вълнички, които свидетелстват за това
19 юли 2017 11:15, Елка Василева
Ранни сблъсъци формирали Млечния път
Снимка: архив, Reuters

Астрономи заявиха, че са открили доказателства за поредица ранни галактични сблъсъци, които са формирали Млечния път, съобщи ЮПИ.

Нашата галактика не съществува в космически вакуум - през целия си живот е взаимодействала с други галактики. Учени смятат също, че Млечният път се е формирал от ранни сблъсъци, а сега вече разполагат с нужните доказателства за това в резултат на наблюдения.

Като изследвали разпределението на 3,6 милиона звезди в звездния галактически диск, учените идентифицирали асиметрични вълнички, които свидетелстват за сблъсъци на Млечния път с галактиката джудже Стрелец преди около 850 милиона години.

"Смята се, че тези сблъсъци са били "архитектът" на централната зона и спиралните ръкави на Млечния път - заяви експертката по физика и астрономия Сюзън Гарднър от университета на Кентъки. - Както вълничките по гладката повърхност на езеро навеждат на мисълта, че е минал кораб, потърсихме различия в симетрията, които би трябвало да се очакват вследствие на разпределението на звездите, за да открием доказателства за минали сблъсъци. Намерихме много доказателства за нарушаване на симетрията и по този начин си създадохме представа за ролята на минали сблъсъци във формирането на структурата на Млечния път."

Получените резултати потвърждават по-ранните данни за северно-южна асиметрия в разпределението на звездите в звездния галактически диск. Астрономите използвани данни, събрани от телескопа на фондацията "Слоун" в Ню Мексико, за да изследват вертикалното разпределение на звездите в относително малки райони на звездния галактически диск.

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.

Още по темата: сблъсъциМлечният път

Баш Разбирач преди 6 години
Да, тиква е, ама тя е била посадена от македонец, следва че е македонска, начи и Вселената си е ...

Днес бг защо занимавате простолюдието с подобни статии? Нито ги разбират нито ги интересува... дайте нещо за путин там да се плюят както само те си знаят.

Дедо Гого преди 6 години
Баси великите глупости ! Тоя смятал това, оня онова... И ние да четем и викаме браво.

Така е!Вселената се е създала от гръмнала малка тиква с размерите на юмрук!

Мне,само един Борисов може да го е създал.Той раздава пари,строи магистрали,вселени.Няма как да не е бил той.