Установиха източника на високоенергийните частици неутрино

Те преминават през космоса, планетите, през хората
13 юли 2018 08:55, Елка Василева
Установиха източника на високоенергийните частици неутрино
Снимка: архив, Reuters

Учени установиха, че високоенергийните частици неутрино, които преминават през космоса, през планетите, а през хората, идват от гигантска елиптична галактика в съзвездието Орион, съобщи Ройтерс.

Галактиката е на 3,7 милиарда светлинни години от Земята. Тя е с масивна, бързо въртяща се черна дупка в центъра. Такъв вид галактики се наричат блазари.

Откритието е направено с обсерваторията "Айс кюб" на Южния полюс и потвърдено с наземни и орбитиращи телескопи.

Използването на частици като високоенергийните неутрино в астрономията дава възможност за по-солидни изследвания, по същия начин по който потвърждаването на гравитационните вълни през 2016 г. изведе астрономията на ново ниво.

"Частиците неутрино ни дават нов прозорец към Вселената - каза физикът Дарън Грант от университета на Алберта. - Те са идеалният куриер в астрономията. Могат да се измъкнат от мястото, където са се образували и да пренесат информацията пряко през космоса до мястото, където бъдат регистрирани".

Още по темата: Орионоткритиенеутрино
Още от Наука
Млечният път се сблъскал с галактика джудже

А.А. преди 1 ден
Само две неща са безгранични Вселената и Простотията! За първото не съм сигурен обаче...

Анонимен преди 4 дни
За индоктринирания религиозен ***, доказателствата не значат нищо. Изяждат се, защото еволюцията работи на този принцип. Още в самото начало, когато е нямало още едноклетъчни, а липидни балончета плуващи във вода, съдържаща органични съединения, липидното мехурче съдържащо повече частици в себе си е присвоявало липидите от друго липидно мехурче, съдържащо по-малко, поради проста физика, в случая осмотично налягане. Изяждали са се и се изяждат, дори когато не са живи същества.

Анонимен преди 4 дни
Аз откога им разправям че са от там.

Някъде в Македония?

Вместо ПАТИЦА да се чете ЧАСТИЦА ,извинявам се

Анонимен преди 4 дни
Учителят Петър Дънов е обяснил за частиците и влиянието им.Колкото една мисъл ,или друга енергийна патица са по близо по съдържание и смисъл до Божественото добро ,то те могат да проникват и до повече места.Явно тези частици са много близо ,или са директно Божествено послание променящо всичко по един добър начин. С максимален коефициент на полезно действие ,или с други думи ,за минимално време се постига максимален резултат. А как са открити тези частици е елементарно Божествено въздействие .

Анонимен преди 4 дни
Съществуват само три частици: Протон, Електрон и Неутрон. Всички други така наречени „частици” са техни временни състояния. Неутриното е състояние на Неутрона.
Хигс бозона е състояние на Протона.

ПроСоТо преди 4 дни
До Анонимен

Отеца е милостив към калпавите НЕ защото са Му "любимци",а заради безкрайната си милост!

Кажи сега какво е сазал Той за неутриното!...Нали ги иразбираш тия работи..

ПроСоТо преди 4 дни
нещо не ми ивдъхва доверие "новината"..

..Те едва успяха да РЕГИСТРИРАТ тая частица,защото тя не реагира с материята,сега били установили източника...

Някой теоретик е изсмукал от пръстите си тая "информация"..За славата..

Па и друго:-Според твърдението,има само един източник на неутрино-въпросната галактика..Във цялата Вселена...

Анонимен преди 4 дни
Агностикът е човек, който вярва че съществуват богове, но знае, че те не стават за нищо. Казано е — каквото е на земята, това е и на небето. Вижте каква природа е създал: да се изяждат едни други. Това ако е съвършенство ! Бог има, но посветените знаят , че той не е справедлив. Самият Исус казва, че неговият Отец бил милостив към злите и неблагодарните, тоест са му любимците. Сещайте се тогава Той какъв е !

Циник преди 4 дни
Агностик - човек - не вярващ в богове , поне докато не получи доказателства за тях!
Сиреч - човек със трезв разум - трудно подаващ се на манипулации!
Вярващ - "на изчакване"!
:-)

Fck преди 4 дни
Необятна е вселената а все още не знаят защо и как се е образувала тъмната материя и какъв и е изначалния смисъл. Айдр за ХиГс бозона разбрахме ,че намериха нещо но пак трябват много изследвания. А вояджър си летииии ли летиии. :))))

ognyanz преди 4 дни
Знанието е ограничено, а г'лупостта - безгранична.

чорбар преди 4 дни
Кво е тва агностик?

Стефанов преди 4 дни
Науката е безкрайна, как да не станеш агностик!?