Откриха екзопланета с потенциални условия за живот

„K2-18 b“ е 8,6 пъти по-масивна от Земята
12 сеп 2023 16:01, Елка Василева
Откриха екзопланета с потенциални условия за живот
Снимка: архив, БГНЕС

Учени от американската космическа агенция НАСА откриха екзопланета с потенциал за атмосфера, богата на водород, както и водна повърхност, която прилича на океан, съобщи ДПА.

Екзопланетата „K2-18 b“ е 8,6 пъти по-масивна от Земята. Тя беше изследвана с помощта на космическия телескоп „Джеймс Уеб“.

Наличието на молекули, съдържащи въглерод, метан и въглероден диоксид, е „интригуващо“ откритие, тъй като някои астрономи вярват, че тези светове са „обещаващи среди за търсене на доказателства за живот“, казаха от НАСА.

„Нашите констатации подчертават важността на разглеждането на различни обитаеми среди в търсенето на живот на други места“, каза Нику Мадхусудан – астроном от Кеймбриджкия университет и водещ автор на статията, в която са изложени констатациите.

Изобилието от метан и въглероден диоксид и недостигът на амоняк подкрепят хипотезата, че може да има воден океан под богатата на водород атмосфера на „K2-18 b“.

Възможно е и да е била открита молекула, наречена диметилсулфид, но са необходими повече изследвания, казаха от НАСА. На Земята диметилсулфид се произвежда само от живи същества, като по-голямата част от молекулата се отделя от фитопланктона в морските среди.

Въпреки че „K2-18 b“ се намира в обитаемата зона и има наличност на молекули със съдържание на въглерод, това не означава непременно, че може да поддържа живот, добавиха от НАСА.

Размерът на планетата сочи, че е възможно да съдържа голяма мантия от лед с високо налягане като планетата Нептун, но е с по-тънка богата на водород атмосфера и океанска повърхност. Възможно е също океанът да е твърде горещ, за да бъде обитаем или изобщо течен.

Учените ще проведат допълнителни изследвания на условията на околната среда на „K2-18 b“.

„Крайната ни цел е идентифицирането на живот на обитаема екзопланета, което би променило нашето разбиране за мястото ни във Вселената“, каза Мадхусудан. „Нашите открития са обещаваща стъпка към по-задълбочено разбиране на екзопланетите в рамките на нашата мисия.“
(БТА, Ада Ефтимова)

Българин преди 7 месеца
Търсят сходни условия, защото други не са ни познати, които да са подходящи за живот. Това е. Иначе е ясно, че теоретично навсякъде може да има живот.

Там ще пращаме рycорoбите, има 8 пъти повече място за необятний Росзки Мир и безкрайно много блата, ще са щастливи като пpaсета в кoчинка.

до 21 Спомняш ли си сериалът Стартрек където на една космическа станция бяха се събрали извънземни от различни планети и на едното извънземно му бяха направили специална стъклена изолация в която му вкарваха някакъв газ за да диша, но не беше въздух. От въздуха щеше да умре. Така че напълно си прав- що трябва непременно да диша въздух че да живее извънземното...

С тия темпове на преди 7 месеца
развитие, след 1000 години може да видим снимки от планетата :D

Начи, преди 7 месеца
като земат да ми ги промотират такива... Първо викам да си гледаме нашата планета и да й оправим екологията - нужно е яко залесяване! После... на такива огромни планети като таз новооткритата... ние там кво ше прайм с таз огромна гравитация?! Шъ пълзим ли?! Айде моля ви се! Ако ше ходим някъде, нека то поне да е на планета с размерите и гравитацията на Земята!

А защо си мислите, че живо извънземно същество непременно трябва да оцелява с въздух и вода? Значи според смешнитееее учени, ако няма на дадена планета вода и въздух, значи не може да живее?

до 14 Как с телескоп можеш да разбереш дали има живот на 4 светлинни години от нас? Ти на ракия ли си, на тревица ли? Кажи си!

от 24 Имах предвид Вояджър е само на 25 светлинни часа от нас, а ние говорим за светлинни години. Какво сме видели? Нищо! С телескопите можеш ли да видиш жив организъм намиращ се на светлинни години от нас? Що ни занимават с глупости?

Българин преди 7 месеца
Това изглежда в момента така. Но не забравяй какви интересно времена ни предстоят и това съвсем скоро с навлизането на квантовите компютри. Като нищо ще станем свидетели на нечувано развитие на човечеството още докато сме живи ние.

до 16 Вояджър който е изстрелян 1977-мa година и който космически апарат е най-далече от планетата направен от човек ни е едва на 25 часа от нас. Тоест на разстояние 25 милиарда километра от земята. Откъде разбра че нямало живот на 4 светлинни години разстояние от нас?

До Българин. Радиуса на Земята е 6371 км, а човечеството се е отдаличило основно от нея на около 400 км. Без разни ендемични сонди и Луната преди 50 години. Още нямаме полети в открития Космос. Хиляди години развитие още трябват.

Българин преди 7 месеца
Енергийният източник бъде ли измислен, двигателят е лесната част. Толкова сме допотопни и жалки, погледнато от космоса Направо тъжно да му стане на човек какво ще разказва историята за нашите времена след няколкостотин или хиляди години :)))

Най ми е интересно като кажат сходни условия за живот като земята естествено че не е така 8 пъти по масивна гравитацията ще е по голяма тия същества ще са, приспособени за тая гравитация дори може и друг газ да дишат може да не е кислород

as преди 7 месеца
До Българин150 светлини години, нищо не е, София Перник :D

До Българин. Хи хи хи. Казано е в Уикипедия. тя е открита 2015 и е на около 111 до 124 светлинни години разстояние. А освен гориво трябва да се изобретят и нови двигатели за да има как да се разхождаме в нашата Слънчева система. Остави извън нея.

Българин преди 7 месеца
Дори не се споменава на колко милиона светлинни години е отдалечена. Смятай :)))))))) Докато не се открие нов тип гориво и метод за по-бързо придвижване в космоса - и стъпка напред няма да минем в развитието ни.

До Безимен. И тая глупост е за ?

Безимен. преди 7 месеца
начи продавам апартаменти там .Кат за наши ора по 6000 евро и 3000 долара метъра .Избиват се да купуват ,инвестирайте във планетите .Ако не ви хареса мястото след 189г ще ви върна лично парите със подарък .Работиме със още имоти на 2789 планети.

До Анонимен 13. Това ли успя да изфантазира малкото ти мозъче ?

До Анонимен 12. Предполагаеми космически сонди които предполагаемо можем да създадем след хиляди години. На по-малко от 4 светлинни години от нас няма нищо. Намира се на около 111 светлинни години тая предполагаемо открита предполагаема планета.