Социализма нали искаше народни коли ,нормално е да имаш 100с ,а не някаква 8 метрова Хиспано-Суиза.Какво странно и откачено ви се струва в това един голям производител да прави коли по примера на Форд ?80% от колите на изток са малолитражки ,какво сте ги засравнявали с премиумните луксозни екзотики на запада?В цяла европа се произвежда Фиат 124-5 ,но само Руския ви боде очите ,а това е стндарт за добра кола в 70-те Едно и също повтаряне ,не ви ли писна?
Шкодовку- така и казваха чехите и словаците. Куриоза е, че 1936 г. автомобилите Шкода са били два пъти по скъпи от тогавашните Бенц!!! Но после социализма....доведе до това 100 L. Същото е и с ГДР- Трабант, Вартбург....а света се развиваше!!!
била нашата кола. Странно , баща ми е сменил поне 10 коли от 89 година насам , но само на тази си спомня точно характеристиките - какво най-често и се разваля, как се оправя и.т.н . Сега като му звъннах да го питам " Каква беше нашата шкода ? той с такава гардост отговори "100 S" - викали й още стоте бели, щото като трогнеш на път с нея не знаеш какво ще й се случи. Ха ха ха - Шкодилак люта машина !!
Този модел е базиран на платформата на Шкода 100 S която е базов 998 куб см двигател използван още при модела 1000МВ.Модела 110 L e със същотото купе като 100S, но с по-мощния двигател - 1048 куб см.'Спортната версия' е двувратото купе на 110 R и на базата на него са подготвени рали и писта версиите 130 RS и 200 RS, като последния е само за пистови състезания.След това през годините излизат и следващите модели 105, 120, 125, 135, Гард и Рапид...а в зависимост от класът оборудване са S;LS;GLS.
Знам ,аз природата дава едно, взима друго.Англия не е за пример ,там се взима автомобил с елемент на национализъм ,се едно да накараш германец да вземе френски или французин германски.Качеството на Шкодата е не по-добро ,не по-лошо от качествата на малолитражките от оня период.Това е истината ,а в Англия дори Опел трябваше да сменят името ,че да им вървят продажбите.Консервативни ,то като си живял знаеш колко са отворени към света,а и другите "големи" автомобили им познаваш добре.
До 10Знаеш ли и на времето както и сега ако се откажеш от някои неща получаваш други. За обикновения човек опции да имаш всичко нямаше. Да имаше Релиант РОбин. Това бяха триколкоите за възрастните дами. И не само триколки. Рекламната кампания на Шкода в Англия е пример как не трябва да се рекламира. "Вместо да карате стар автомобил защо не си купите Шкода"
А ти какво го играеше в Англия ?Мр.Биим с мини Купъра?Помниш ли триколката Релиант Рубин ?А РодаКАР и супер-Маестрото? Поне като ви пиша имената ги зяпаите за обща култура!В интерес на истината имаха и супер-автомобил Татара 613
До driv3rЗнам много добре тъй,като съм ги снимал всичките му автомобили и живеех срещу тях.По марка е същата по дизайн почти и на години.Иначе от двигатели не разбирам много.Че и автобуса до нея беше Шкода.Почти напълно ръждяса преди да отиде за скрап.