Софиянци на протест срещу винетките за паркиране в центъра

Недоволните от новите такси ще блокират кръстовища
Обновена: 15 авг 2012 09:38 | 15 авг 2012 09:36,
309
Софиянци на протест срещу винетките за паркиране в центъра
Снимка: архив, Булфото

Столичани излизат на протест заради винетките за платено паркиране в центъра на града. Те ще блокират възлови кръстовища заради изискването да си закупят винетен стикер.

Сборният пункт е тази вечер в 17 часа пред паметника на Патриарх Евтимий. Организатори на протеста са гражданската инициатива "Стожер" и Facebook инициативата "Не на данък паркинг".

Според тях общината прави опит да събира подобна такса неоснователно и незаконно, а освен това стикерът не гарантира място за паркиране.

Очаква се новите правила да влязат в сила от септември. От кметството обещаха да разглеждат случаите поотделно, за да може всеки да си извади стикер, а не само собственици на жилища.

От 1 септември за паркиране в идеалния център ще трябва да се плащат по 150 лв. на година - „синята“ зона. По 100 лв. е годишната винетка за широкия център, който ще бъде покрит от „зелена“ зона.  За втора кола живеещите в центъра ще трябва да се бръкнат съответно 450 лева за „синята“ зона и 300 лева за „зелената“.  Има и месечна такса, която за "синя зона" ще е 15 лв., а за "зелена" - 10 лв. Поскъпва и почасовото паркиране. Вече ще плащаме 2 лв. в "синята зона" и 1 лв. на час в "зелената".

По повод планираните протести вчера шефът на Столичния общински съвет Елен Герджиков каза, че до известна степен не разбира част от аргументите на хората. По  думите му голяма част от техните възражения са лишени от основание. Ако има недоизгладени неща в наредбата, те ще бъдат усъвършенствани още на първата сесия на общинския съвет на 13  септември, каза Герджиков.

Винетният стикер е финансов инструмент за регулиране на трафика в центъра на столицата, а не такса или услуга, отбеляза Герджиков. Той посочи, че вдигането на цената за право на  паркиране е единственият начин да се регулира търсеното на паркоместа в идеалния център в София. В големите градове в Европа има такава практика, допълни той.

Гражданско движение „Днес” дори започна подписка за премахване на новите правила.

„Този стикер не гарантира спиране пред къщи, а до 15 преки. Тогава за какво да плащаме тази безумна такса, която си е чиста форма данък? Не стига, че плащаме най-високите данъци за имотите си тук, ами сега и това”, оплакват се недоволните столичани.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


309
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
201
10
 
10
 
! Отговори
ехолог преди 11 години
никой не си е купил апартамента с мястото за паркиране в синя зона. Улицата е собственост на общинат и никой нямаи не може да има ексклузивно или привилигировано право на достъп до нея. Като не им изнася да си направят служебен абонамент и мястото ще им е гарантирано. А не да се оплакват, че ще плащат по 50 ст на ден, за нещо за което останалите плащаме два лева на час
200
2
 
3
 
! Отговори
DO SELQNIN преди 11 години
Az sym sofianec, a ti mi hranish praseta i kopash na nivata......
199
1
 
3
 
! Отговори
Боби преди 11 години
До Бай Иванкво викаш - да се радваме че сме живи и да трайкаме?
198
1
 
5
 
! Отговори
1 преди 11 години
През 30-те години на XX в. застроената градска територия била уплътнена и разширена в посока към селата Слатина, Горна баня, Дианабад, Княжево и Красно село. Значително били разширени предградието Овча купел, селата Орландовци и Малашевци. Със създаването на Голямата градска община през 1938 г. към София официално били присъединени селата Слатина, Дървеница, Драгалевци, Красно село, Бояна, Княжево, Горна баня, Надежда и Малашевци, които, с изключение на Красно село, запазили статута си на села.
197
2
 
14
 
! Отговори
Бай Иван преди 11 години
на софиянци мога да кажа само едно: радвайте се че не живеете някъде в провинцията и не трябва да си търсите работа, защото тогава лошо ще ви стане. Провинцията е хубаво място за живеене но не и за работене.
196
2
 
6
 
! Отговори
12121 преди 11 години
Има ли софиянци от Красно село?-------------------------------------------------------До 1938 г. Красно село е било най-голямото село в България.
195
3
 
2
 
! Отговори
201 преди 11 години
Много си зле!!! Жалко, че уж се мислиш за Софиянец... Май ти си в Повече...
194
2
 
4
 
! Отговори
24234234 преди 11 години
Заедно с индустриализирането по-големият и предимно масов стихиен миграционен прираст произтича от бежанците - българи, преселници от Вардарска и Егейска Македония, Добруджа и Западните покрайнини. В столицата били създадени няколко бежански квартала. По данни от преброяването на населението през 1934 г. родените в София са 31,5 %.
193
2
 
1
 
! Отговори
Боби преди 11 години
До 681е за това говоря - нищо не променя - колите са навсякъде и хранят ЦГМ и елени. първо трябва да излязат с план какво ще се случи, после да се одобри и ако не се случи - този с плана подава оставка - това е нормалния път, който води към по-добър град, за това трябва да се крещи!!!
192
6
 
3
 
! Отговори
сяся преди 11 години
Високият механичен прираст на столицата се дължи и на населението на околните села, което е присъединявано към нея по административен път. Така например от 1934 до 1992 г. населението на София се е увеличило с над 150 000 души само по този начин. Механичният прираст е бил много висок - между 60 и 82% спрямо общия прираст на населението до средата на 60-те години на XX в. ------------кой сега е селянин? не само селянин, ми и шоп смотан на всичкот отгоре. софиянци-шопи мръсни.
191
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Софиянци си избраха сами местната власт - Фандъкова и ГЕРБ, така че сега да си траят и да им сърбат супата .
190
3
 
3
 
! Отговори
ДО 201 преди 11 години
На този принцип- Морето и Планината, само за хората, които живеят там !!! А относно номерата, понеже съм в тази система, няма как да стане, кокото и да ти се иска... Не мога да разбера, какъв е този манталитет за собственост...
189
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
ТАМ СЪМ!!! ПИСНА МИ ДА НИ ШИ*АТ ПОСТОЯННО!!!
188
1
 
0
 
! Отговори
асдара преди 11 години
Въпреки близо десетгодишното свободно развитие, София е имала с около 2000 души по-малко население от Пловдив, който тогава е наброявал 33 032 жители. Нейното изпреварващо развитие е през следващите години, когато тя се свързва чрез жп линия с Европа и Турция.
187
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Чудят се с какво да си пълнят гушите. Нали се сещате, че сега е в центъра, а после ще попъплят по кварталите. Никъде не трябва да има такса, както си беше по Тошово време. Забраняваш паркирането в работено време и който наруши яка глоба. За всички пътища са бъркали в нашите джобове за да ги направят, а сега се чудят как да продължават да бъркат.
186
1
 
2
 
! Отговори
Боби преди 11 години
продължение - всичко на ЦГМ - публично достъпно, с контрол от всички нас. ЕТО ЗА ТОВА ТРЯБВА ДЕ СЕ КРЕЩИ! а не по принцип "нямаме пари". този град е наш - разбирате ли? трябва да се поема отговорност - не го очаквайте от елени и кошути. а - и вижте само какви пейки сложиха пред Общината на Московска (като от провинциално метро, ама секънд хенд - най грозното нещо) и ще ви стане ясно кой е в сградата...
185
1
 
3
 
! Отговори
дф преди 11 години
Ако в останалите градове и сега има нормални условия за труд, никой няма и да помисли да дойде в София. Предимствата на малкия град са в пъти повече от тези на София... Но за голяма жалост, икономиката в тези малки населени места е срината и за да преживеят, хората търсят други алтернативи... И едва ли точно те са съсипали цветята и градинките ...
184
1
 
0
 
! Отговори
ь преди 11 години
Ако се вземе предвид и тогавашната Източна Румелия, най-голям град според извършеното на 31. 12. 18 84 г. преброяване е бил Пловдив с население от 33 442 жители.
183
2
 
3
 
! Отговори
в преди 11 години
и кво излиза? че от 120 години в софия си е едно и също. малко над 50 процента да са местнородените. нормално като за столица. в западна европа е по-зле даже.
182
1
 
0
 
! Отговори
Бай Иван преди 11 години
до 193, много си заблуден, това че хората имат автомобили не значи че не ползват градски транспорт.