До месец тръгва строежът на метрото към Бизнес парка

Изграждат още една метростанция и на втория метродиаметър
Обновена: 25 мар 2013 16:55 | 25 мар 2013 16:51, Красимир Ангелов
42
До месец тръгва строежът на метрото към Бизнес парка
Фандъкова направи инспекция на строителството на участъка от метрото "бул.Цариградско шосе – ж.к. Дружба-летище София". Снимка: БТА

Най-късно до средата на април трябва да започне строителството на разширението на първия лъч от столичното метро до Бизнес парка в "Младост" 4, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова, която инспектира започналото строителство на участъка от разширението на метрото "бул. Цариградско шосе – ж.к. Дружба – летище София".

До края на тази или най-късно другата седмица ще бъдат готови договорите за строителството на участъка, така че максимално да се ускори началото на работата, посочи столичният кмет.

Фандъкова припомни, че участъкът от бул."Цариградско шосе" до летището, който вече се строи, е с дължина 5 км и има 4 метростанции, като две метростанции с дължина 2,6 км са подземни, а другите две при летището са открити.

Директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев посочи, че същинското строителство на тунелите на подземното и откритото трасе е започнало през февруари. То се извършва на общо шест участъка по метод, който позволява работа при високи подземни води, каквато е ситуацията при бул."Кръстьо Пастухов" и езерото в "Дружба".

По време на инспекцията Йорданка Фандъкова информира още, че благодарение на спестени средства ще бъде удължен с една станция втория метродиаметър. Така ще бъде проектиран нов участък на метрото при бул."Черни връх" с дължина 1,2 км, който ще стига до ул. "Сребърна" и "Тодор Каблешков".

Метростанцията се предвижда да бъде готова във втората половина на 2015 г.  По думите на Стоян Братоев обаче все още не може да се каже колко ще струва строителството на този участък.

В края на май ще бъде обявена тръжната процедура, която трябва да завърши през есента и строителството да започне, каза Братоев. Той припомни, че 2015 година трябва да бъдат завършени и участъците на метрото от Цариградско шосе до летището и от "Младост" 1 до Бизнес парка.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
2
 
! Отговори
il_cho преди 11 години
Абсолютно съм съгласен с 36! Много слаб поток от пътници има Линия 2, особено в участъка Ломско Шосе - Хан Кубрат. Въобще как са ги правили тия разчети гейберистите е мистерия! А колко окрадоха покрай строежа няма скоро да разберем! Изключително важно е линия 2 да бъде продължена и да стига поне до квартал Хладилника! А, че някои станции като тази на Цариградско шосе бяха направени в полза на местни обекти като ИЕЦ и Метро за сметка на интересите цял квартал като Дружба също е факт!
36
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
стига строихте в софия,елате да построите метрото в горна оряховица.от моята къща до мегданя са над 5 минути !за стар човек - 10 !!това човешко ли е ми кажете ?
35
2
 
4
 
! Отговори
ДААА преди 11 години
Хубаво е, че се строи, лошо е, че се крадат средства. Хубаво е да има нови линии на метрото, лошото е, че не са обмислени като трасета и така линия 2 е празна и неизползваема за разлика от линия 1. Хубаво е да се продължи Втора линия не само до Хладилника, а и под Сребърна към ж.к. Гоце Делчев, Мотописта и Борово, лошо е, че на главния архитект не му пука какво се прави. Хубаво е да има постоянен контрол върху строителството, смешно е, че се прави от учителката по руски, вместо от специалисти!!!
34
2
 
4
 
! Отговори
БСП-дебили!!! преди 11 години
И сега да се обърна към манипулираните от младежкото БСП: Парите за метро, Дунав мост 2, магистрали и т.н. са финансирани от ЕС по ОП Регионално развитие. Тези пари са предназначени само и единствено за инфраструктура. С тези пари нямаме право да увеличаваме заплати и пенсии, защото от ЕС ще ни врътнат кранчето. Тези пари са от ЕС, а не бъркат директно в джоба на българите. Ако ти дам 20 лв да си купиш метла, с която да ми изметеш двора, а всъщност си купиш цигари, аз ще си искам парите обратно.
33
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Една хубава новина да има.
32
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
32 ne злобей , такива като теб питаха мой приятел който рабтеше в магазин в метрото : Кажиете как да стиегнем до църквата Александър Лиевски
31
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Метрото е иделаен таргет за тероризъм, наздраве софиянци.
30
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
а 111 за него какво ще кажеш , има стикер и за айфай , не знам дали се хваща , не съм пробвал , 111 едно време беше като дилижансите , а днес една от най-хубавите линии
29
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Да, а докато стане метрото до Бизнес парка, хората ще продължават да си се возят в супер-раздрънкания и мръсен автобус 113.Голяма пародия - в Бизнес парка се взимат едни от най-големите пари в цяла София, а градският транспорт там е пълен отврат. И после защо имало задръствания и защо София е замръсен град.
28
1
 
5
 
! Отговори
VDCH до 28 преди 11 години
Някой може ли да обясни разликата между лъч и метродиаметър ?Намери в нета сайта на Московското метро. То е съставено от няколко концентрични кръга (наречени диаметри), които от своя страна са пресечени с прави линии. Може би от там са взели неправилно термина метродиаметър.
27
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Някой може ли да обясни разликата между лъч и метродиаметър ? И най вече какво аджеба значи метродиаметър ?
26
1
 
2
 
! Отговори
VDCH преди 11 години
Някой може ли да ми обясни колко станции от разширението на II диаметър ще строят със спестените средства. Защото ул. Сребърна е на едно място, а бул. Т. Каблешков на друго.
25
4
 
24
 
! Отговори
asdf преди 11 години
Цитат от друг форум:Дали се яде метрото?А дали се яде книгата, тетърът, киното, културата, интернетът, спортът, музиката, библиотеките, парковете, планините, пътищата и пристанищата, жп линиите, плажовете?Нищо такова, нищо от това не се яде, но са жизнено необходими за едно общество и за един град.Стига с този пролетарски лозунг, че само яденето е важно.
24
3
 
10
 
! Отговори
До 18 преди 11 години
Аз живея в Симеоново. Сигурен съм, че ти не си стъпвал там. Ако все пак отидеш дотам, всичко хубаво, което видиш е направено единствено и само от живеещите там. В Симеоново има ЕДНА градинка за децата нито повече нито по-малко, хората сами си опавят канавките и улиците. Там училището е едно от най-окаяните. И т.н. и т.н. В Симеоново дупки по улиците НЕ СЕ ПОПРАВЯТ. В голяма част от Симеоново НЯМА АСФАЛТ върху улиците. Толкова си далеч от нещата, че дори няма да говоря за злобата у теб.
23
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До p, семействата на работещите по метрото милиш ли че не ядат също метро? Голямата чат от парите за тези инфраструктурни проекти отиват точно за заплати на български семейства!
22
0
 
22
 
! Отговори
до преди 11 години
До всички,които злобеят срещу метрото-вас ви питам като не е удобно защо сутрин за работа е лудница?Няма да се радваме,че се прави нещо само ще плюем!
21
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
ЕС предварително не дава пари за нищо! Всичко до момента се строи от националният бюджет и чак след завършването на обектите, след оценка от ЕС, ще бъдат възстановени 80% от вложените средства.
20
3
 
5
 
! Отговори
Пуф-паф отдолу преди 11 години
Хей и места за колелета да им направите на бизнесмените от парка че им е скъпичко с колите.
19
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
като две метростанции с дължина 2,6 км са подземни, а другите две при летището са открити.???
18
5
 
5
 
! Отговори
az tam преди 11 години
... А третия лъч къде отиде :) ... И а на бас, че преди и да закърпят дупките към Княжево примерно, вместо за нормалните хора ще има още едно разширение:а/до Бояна и Симеоново б/до Факултето, да им е директно на *** до Терминал 2 за Хитроу