Билетчето за рейса в София остава левче, засега

Общината мисли дали да се плаща за разстояние, или за пропътувано време
Обновена: 2 сеп 2013 14:20 | 2 сеп 2013 13:46,
32
Билетчето за рейса в София остава левче, засега
Снимка: Булфото

Билетчето за градския транспорт в столицата засега остава един лев, обяви Любомир Христов, зам.-кмета на София по транспорта.

"На този етап разчетите, които са направени, не ни карат да мислим за промени в цените. Това, което сега прави Центърът за градска мобилност с консултанти, ангажирани от ЕБВР, е да се предложат варианти за евентуални промени в структурата на документите за пътуване и видовете тарифи. Целта е да се стимулира ползването на карти за пътуване с по-дългосрочен период на валидност за сметка на билета.

Част от този анализ е и какъв принцип за плащане на услугата трябва да бъде въведен или да остане сегашното солидарно плащане, при което всички дават една и съща сума за пътуване, без значение дали отиват до Пасарел, или до Окръжна болница например. Другите два варианта са цената на билета да е за пропътувано време или за изминато разстояние. Анализите ще са готови до края на годината", казва той пред в. "24 часа".

По думите му все още няма яснота дали болниците ще плащат служебен абонамент от 50 лева месечно, за да имат гарантирани места за паркиране на пациентите пред болниците.

"Има много въпроси, които трябва да се изчистят, преди да се оформи крайното решение - кой ще контролира паркирането пред болниците и как ще се гарантира, че спрелите там наистина отиват на лекар. Има я и обратната логика - че хората, които отиват до болница, трябва да имат възможност да паркират пред нея и да не мислят кога трябва да си преместят колата, докато обикалят по кабинетите. Паркирането трябва да е при облекчени условия в периметър, който е в непосредствена близост до болницата. Трябва да се реши и кой ще плаща тези места - хората или болниците", отбелязва той.

Любомир Христов обявява още, че вече е платен аванс на производителя за 50-те нови тролея, които ще бъдат пуснати в София.

"Срокът за доставка на първите от тях е 6 месеца, но очакваме още в началото на следващата година да започнем да ги пускаме в експлоатация. До края на следващото лято трябва всичките да са доставени", казва той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Отново сме иноватори. Може би и цяла европа трябва да пътува така като таксува на спирка.'айде стига глупости, а може билетчето да остане 1 лв само за по-светло зелените - за по-*** без билет
28
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До "Натовец"Млатежта извинявам се.
27
2
 
2
 
! Отговори
"Натовец" преди 10 години
До edna balgarkaE чак пък затвор, малко се пресили. Но е факт, че младежда чупи, прави *** и пр. Мерки, мерки му е майката. По-строг контрол и въпреки, че не съм расист по принцип, трябва да отбележа следното. Мили мои, контрольори, като видите човек без билет - българин, ***, все тая - глоба и долу, а не да подминавата определени субекти както Халеевата комета Земята. Но като се замисля - основния проблем е, че ни липсва култура.
26
2
 
4
 
! Отговори
edna balgarka преди 10 години
Отговарям веднага по повод на напълно логичния въпрос - къде място за контролата . Много просто - като в ГЕРМАНИЯ . Влизаш с картата или билета в ръка винаги от първата врата . Тук има друг работещ вариант - влизаш с билет и карта в ръка и веднага на вратите те чака контрол . И не през целия ден и по всички линии е претъпкано . Може - стига някой от общината да има чувство като една Сара Пейлин да тропне и да каже - това е моята земя - моята Канада. За 23 години една не чух-това е МОЯТА ......
25
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Общината трябва да осигури безплатен паркинг за всяка една поликлиника и болница. Другото се нарича рекет. Ако трябва да си направиш изследване/преглед трябва да шариш здраво (и пак не е сигурно, че ще успееш да се вместиш в допустимите 2 часа) или да изгубиш времето на друг, който да чака в колата! Що за *** са тия в общината, че обмислят болниците да плащат? Та нали същите тези болници повечето са общински и държавни?!
24
0
 
3
 
! Отговори
общината мисли? преди 10 години
от толкова "мисли" ще му изкочи на някой депутаткото кюфте през носа.....ако вържат цената на билета с времето/хм/ на превоз,ами с авт 77 от една спирка до друга е около 77 минутизначи по-добре костенурките от зоопарка/не червенобузите-месоядни де/да им сложиме табелки и като ще плащаме билет за време да ги ползваме за градски...а може и по-бързи и удобни да се окажат
23
0
 
4
 
! Отговори
самоковски меринджей преди 10 години
контрол му е майката,селтачката фандухова пак е обещала пари на някой гербераст за некви селски идеи-ми що не направят цената на билета според температурата на въздуха
22
0
 
0
 
! Отговори
проЗд селтак преди 10 години
До GuestА след като няма място в автобуса, явно се налага да се пуснат повече превозни средства по тази линия, които след като преминат пиковите часове да бъдат дислоцирани, но не, ние сме най-търпеливото племе.
21
0
 
0
 
! Отговори
24 преди 10 години
до 23:Щом няма място в автобуса, контролът се изнася извън автобуса - на спирката. Елементарно.
20
0
 
1
 
! Отговори
Guest преди 10 години
До edna balgarkaИдеята за контрола не е лоша и на много места се прилага успешно. Имам един въпрос. В автобусите (тъй като наблюденията ми са основно в този вид ГТ), които обслужват натоварени линии - пр. 111, 280, 204 и т.н., къде физически ще бъде контролата, при положение, че по време на пиковите часове сутрин и вечер в автобусите няма къде игла да падне...?
19
3
 
2
 
! Отговори
прост селтак преди 10 години
Ами аз като *** *** си дупча билети, когато се кача в ГТ, което не се случва често. Интересно ми е, защо го правя? Има хора, които цял живот карат гратис - ГТ, ВиК, ЧЕЗ, а на всичкото отгоре държавата им шари пара, защото живеят на гратис. Не, господа управници, не смятам, че аз плащам, за да могат гратисчиите да живеят по-добре от мен. Хич не ме брига дали може или не може. Както другите имат права имат и задължения. Аз моите си ги плащам, а другите?
18
2
 
8
 
! Отговори
edna balgarka преди 10 години
Само за месец контрол в целия градски транспорт и парите ще стигнат за цялостно обновяване на автопарка . Кой има интерес да няма ред и закон при ползване на градския транспорт... Не знаем . Само виждаме , че положението е трагично . И КАМЕРИ . Камери във всеки автобус,тролей.трамвай . Едно драскане , едно лепене или чупене - затвор . Възпитайте си децата на култура и чистота . Кажете им , че това не е лично превозно средство и не могат да си позволяват никакви своеволия .Или-свинщина до дупка
17
0
 
17
 
! Отговори
val 789 преди 10 години
Билети в Солун по време на криза-0,80евро единичен важащ 70 минути и 0,90 двоен/за две линий/важащ 90 минути.Месечна карта за една линия-15 евро,за всички линий в Солун-30 евро!! Климатик зиме-лете няма празно,по спирките светлинно табло отброяващи минутите на пристигане на автобуса от който се нуждаем,закъснения на автобус по линия-ПОЧТИ НЯМА!!! И ние си мислим,че сме в ЕС и столицата ни е европейска!!!Хахахахаааааааа!!!!!!!
16
1
 
6
 
! Отговори
edna balgarka преди 10 години
Плащане за километри разбира се . Ако ще се плаща за време , с тези задръствания ще шариме луди пари за стоене на място . И всичко това с коментарите за поскъпване на билети е поредното безотговорно поведение на рботещите в столична община . Докато не сложите контрола от сутрин 6 часа до вечер 22 часа - непрекъснато във всяко превозно средство - само хвърляте поредната доза прах в очите на столичани . Такова ГРАТИС пътуване не може дори да сънуват в нито една европейска столица .
15
0
 
8
 
! Отговори
Време!?! преди 10 години
Какво пропътувано време в тези задръствания?!? Пропътувано разстояние е по-обективно, ако се приеме варираща цена на билета.
14
10
 
2
 
! Отговори
Някакво преди 10 години
Такаааа ли ! ! !Значи ние в прованса - по 1 леви вие в Софето също по един лев ?Машалла !
13
2
 
25
 
! Отговори
Билет? ХАХАХА преди 10 години
Лятото умираш от жега защото няма климатик (има разбира се, но не ги пускат) и прозорците не се отварят, а зимата умираш от студ защото няма парно (има разбира се, но не се пуска). Нередовни интервали на движение: чакаш 45 минути след което идват 3 катафалки от същата линия един след друг, ужасна миризма в рейса (масово не се чистят автобусите), шофьорчето си пафка цигарата най-щастливо (законите за него не важат, но иначе не е забравил да лепне един лист А-4 с "не ме дразнете, билети НЯМА".
12
16
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Само пълен *** си дупчи билетите. Всеки нормален човек знае как да пътува без билет, освен *** разбира се. Пълен к**** с 200 души вътре, няма място дори за Бай Ставри камо че ли за контрол ама пак от някъде идва ръка "може ли да ми дупчите"... селяни.
11
1
 
6
 
! Отговори
il_cho преди 10 години
До 100% *** мат'Не знам кой е тъпият "мат'рял", но общината ако си забравил се управлява от протестантското крило на БКП - герП! Съдейки от гениалните ти разсъждения не мисля, че има нужда ти обяснявам каквото и да било повече! А някой да вземе да им обясни на герберите, че автобусите не са таксита да им плащаме таксата престой, първоначална такса и какво ли още не!
10
2
 
10
 
! Отговори
ползващ градския тра преди 10 години
От дълги години ползвам ГТ и винаги си купувам карта, която обаче от началото на 2012 г. отказвам да покажа на проверяващи по линията на автобус 113 в София! Разбирам, че автобусният парк е остарял, приемам, че парите за подменянето му (да речем) са недостатъчни, НО такава МИЗЕРИЯ и БЕЗХАБЕРИЕ (от страна на шофьори и др. служители на ГТ) не приемам!Що се отнася до предстоящите промени, по-добър вариант за нашите условия е обвъзването на цената с изминатото разстояние, а не за време...