С лодка по Перловската, но и с миризмата на канализация

Новият план на София: Качвайте се по колите!
Обновена: 17 мар 2015 14:03 | 17 мар 2015 11:07, Камелия Цветанова
92

Снимка: Столична община

Повече ленти за автомобили, разходка с лодка в повдигната река Перловска, както и площадки за спорт между платната на една от най-опасно замърсените с фини прахови частици зони в Европа според данни на Министерството на околната среда и водите.

Това част от са акцентите на проекта за обновяване на центъра на София от бул. "Драган Цанков" до Орлов мост.

Още по темата

Според бивши кметове, както и архитекти, обаче планът вместо да реши проблемите с трафика, ще ги задълбочи.

С проекта трафикът в центъра на София се увеличава с 50%, отбеляза архитект Борис Енев по bTV.

Той упрекна проектантите, че вместо да търсят стратегии, в които голямото движение да заобикаля центъра, те го вкарват  там. Според него планираните площадки за спорт са напълно неизползваеми.

"Смислен ли е изобщо Площадът на спорта между две трилентови платна? Усилията са в създаването на нови атракционни зони със съмнителна ефективност, и то в близост до Борисовата градина, където има много възможности за спорт", подчерта още Борис Енев.

Той обясни също, че първото обществено обсъждане на спорния проект се е състояло при закрити врата и всъщност се е оказало затворено за граждани.

"Ако се разширят платната на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", само ще се увеличи трафикът, но задръстванията ще останат. Основният стратегически проблем е да свалим софиянци от колите, а с подобен проект ги караме да пътуват повече с автомобили", коментира и бившият столичен кмет Александър Каракачанов.

Според друг бивш градоначалник – Стефан Софиянски, в колите се возят хора и затова и техните нужди от бърз трафик трябва да бъдат разгледани.

"Важно е покрай Перловската река да има бърз трафик по тангентата към НДК. Деликатно трябва да се намери решение на конфликта със зелените площи", посочи той.

По думите на Каракачанов, проектът вече е избран и най-вероятно ще бъде одобрен, "за да се усвоят едни пари".

"Направление "Архитектура и градоустройство" трябва да утвърди проекта, за да не изтървем 7 млн. лева", коментира той.

И двамата бивши градоначалници са категорични, че ще има изсичане на дървета заради новите планове.

Проектът предвижда засаждането на 150 нови дървета, но остава въпросът как ще се отрази липсата на големи и стари дървета на най-прашното място в София, докато фиданките пораснат.

Според проекта около разширените автомобилни платна ще има площадки за спорт и пълноводна река Перловска, която ще предлага разходка с лодка.

Екзотиката на лодките от анимацията от бъдещата река Перловска рязко контрастират с миризмата на мръсна канализация, която се носи от канала.

За кварталите под Витоша река, Перловска и притоците са мястото, където хората изхвърлят отпадъците си. В тази река се изливат фекалните води на все по-гъсто населените квартали под планината.

За пълноводието на Перловската река допринасят стотици тръби като една в квартал "Киноцентър", които обогатяват реката с характерен жълтеникаво-кафяв цвят.

Обратно в центъра на София, Перловската река носи проблемите от кварталите, които нямат канализация и използват поточето като мръсен канал.

На моста на Перловската река пред стадион "Васил Левски", според проекта, се предвижда трилентово кръгово кръстовище без светофар за пешеходци и велосипедисти.

Как ще се пресича това натоварено и вече разширено кръстовище е един от въпросите, които се очаква да се поставят по време на общественото обсъждане за новия облик на София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


92
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
0
 
11
 
! Отговори
:) преди 9 години
На свинче звънче !Някой ще *** парички по европроекти :)
39
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
gledaite kakvo praviat v bialite strani, namesto da proektirate gluposti za PARI ili viknete zapadni arhitekti.
38
0
 
4
 
! Отговори
Жони преди 9 години
Защо има гейски знамена ??
37
1
 
19
 
! Отговори
Овцата Шон преди 9 години
Скоро може да задминем и Скопие по бутафория
36
0
 
23
 
! Отговори
Тялото преди 9 години
В Германия и скандинавските страни проектират градове без автомобили до 20-30 години, ние строим трилентови платна в центъра.Дишаме най-замърсения и отровен въздух, но мислим как да го направим още по-зле и "удобно" за замърсяващите.
35
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
A аз искама да асфалтират бул. Цар Борис III, тия павета много тропат, както на колите така и на живущите около него. За какво е хубавата пешеходна и велоалея по него, като паветата развалят всичко.
34
0
 
16
 
! Отговори
Apostol преди 9 години
Прахови частици и замърсяване на въздуха най-ефективно се ловят с водни площи. София е център на всички фекални и отходни води заустени в реките идващи от Витоша поради липсата на канализации , контрол, санкции ...Отношението на всички власти към водите е като към неизчерпаем източник и бунище, канал, тотално варварство
33
0
 
17
 
! Отговори
Миро Плувката преди 9 години
Ако Перловска река се зариби,ще избият рибата.
32
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ако асфалтират вместо тези шарени плочки ще може да се карат ролери и тротинетки, някои може да използват това вместо транспорт :D
31
2
 
9
 
! Отговори
Аз съм ЗА преди 9 години
Полицията да излезе от канцелариите и на всеки 500 метра да има двойка патрулиращи полицаи, които да регулират трафика, движението реда и паркирането. Нали това им е работата и затова вземат заплати.
30
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Всъшност малко в страни остана въпросът, кой, как и защо точно на тази фирма е възложил да проектират този псевдопроект? По едно време беше модерно да се пита кой срещу заплащане. А сега защо никой не пита? Или парите са вече нанестени! Кой а?
29
3
 
18
 
! Отговори
ТЪПО преди 9 години
Айде пак повече ленти за автомобилите. ЗАЩО? Искам повече тротоар, повече зелени площи, алеи и пейки. Пътя и сега си е достатъчен. Вижте какво правят по света - пешеходни зони и изцяло премахват уличното платно. Пък нашите "архитекти" ще го увеличават. ТЪПО !
28
0
 
12
 
! Отговори
скънка преди 9 години
че улиците на София са тесни за толкова много коли, няма спор. В другите градове хората имат подсигурени не ДВА,а една дузина метролъча, с които могат да се придвиждват, след което от работа на тяхната спирка, на кололото и гг.Тук от Младост до Сити клиник например, което се взема с кола за 10-15 минс МАКС, трябва да се пътува с градски транспорт за 40!И не на последно място - колко по малко щяха да са задръстванията, ако всеки си караше в посоката, а не да мине вляво и да чака с десен мигач 1
27
7
 
6
 
! Отговори
Иди Амин преди 9 години
"Ето какво хuбави неща ни носи членството в ЕС и НАТО - красива и модерна европейска столица, а ако бяхме останали с Русия София щеше да бъде една *** клоака."Казано от истински квартален . София Е *** клоака, един болестотворен пренаселен коптор, доближаващ най-лошите градове в Югоизточна Азия и Южна Америка както по дух, така и по мръсотия. Дори градове като Минск и Новгород са далеч по-европейски от балканския бардак с претенции за развит град (че и столица на културата !)
26
1
 
18
 
! Отговори
Sofianec преди 9 години
Има ли петиция за спиране на проекта ?Готов съм да в подпиша7 млн са нищо за това колко проблеми допълнително ще създадат както здравословни така и с увеличаването на колите.
25
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
А защо няма такива проекти по малките градове и села ???
24
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не приканвайте хората да спортуват там, при положение че показахте колко е прашен въздуха. Освен това и шофьори и минувачи ще са в постоянен стрес да излети някоя топка, фризби или перце, лента (бухалка) за художествена гимнастика и човек притичващ подир тях.
23
5
 
1
 
! Отговори
Иво преди 9 години
Проекта не е лош, но няма да отпуши трафика. За да стане това са нужни 2 простички неща1. Всички улици да станат еднопосочни, а на местата за ляв завой - кръгови2. полицията да излезе от канцелариите и на всеки 500 метра да има двойка патрулиращаи полицаи, които да регулират трафика, движението реда и паркирането. Като вредни да вземат процент от парите за глобиИначе нищо няма да стане- пак ще си стоим в задръстванията.
22
2
 
15
 
! Отговори
SOFF преди 9 години
Жал ме е да гледам такива нескопосани аматьорски проектчета. Перловската река е толкова малка в сухо време. Веднъж на 2 години става 2 метра по-висока, а веднъж на 10 години стига почти до мостовете, на 1 метър под тях. Тогава всичкото инвестиция: пейки, статуйки и цветенца отива по дяволите, може и някой заплес да се удави. Недейте да рушите неща, правени от великия инж. Иван Иванов - бивш кмет на София. Той е истински ИНЖЕНЕР, а авторите на тази идейка са художници и икономисти.
21
1
 
3
 
! Отговори
gogo преди 9 години
покриват канала отгоре и правят зелени площи с много дървета ,какви са тия площадки , какви са тия алеики между платната