Експериментът в Dnes.bg: За 20 мин. "събрахме" глоби за 20 000 лв.

Готвят солени глоби за паркиране без да имаме алтернатива
Обновена: 4 май 2016 15:44 | 17 апр 2015 08:35, Александър Попов
234
Експериментът в Dnes.bg: За 20 мин. "събрахме" глоби за 20 000 лв.
Снимка: Dnes.bg

Глоба от 200 лева грози шофьорите, които паркират в градини, паркове, на детски площадки и тротоари, извън обозначените за това места. Промените в Закона за движението по пътищата бяха приети на първо четене, но предизвикаха доста полемики.

Вносителите защитиха по-високите глоби с аргумента, че сегашните 20 лв. не стряскат нарушителите.

В Експериментът е Dnes.bg заснехме в рамките на 20 минути няколко улици в краен столичен квартал. Ако бяхме санкциониращ орган и глобите бяха влезли в сила щяхме да напишем актове за над 20 000 лева.

Факт е, че заснехме доста шофьори, които използват градинки и тротоари за парко места. Още от сега може да гарантираме, че когато тези глоби станат факт хазната ще бъде доста освежена. И то не защото шофьорите не искат да спазват правилата, а защото е невъзможно.

Има една приказка, че българинът спазва закона, когато му бръкнат в джоба. В този случай депутатите извадиха "голямата секира", но има едно голямо НО. Не се предлага никаква алтернатива за паркиране.

Което предполага, че ще има напрежение между граждани и контролиращи органи. Самите 200 лева пък може и да не са проблем за депутатите, но за повечето хора това е половин заплата. И ако бъде приета промяната в закона много хора ще бъдат изправени пред доста сериозни трудности и трябва да измислят как да не нарушават закона. При положение, че не им се предоставя никаква възможност. И бъдете сигурни - тези глоби ще станат повод и за корупция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


234
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
151
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Спрял съм колата от движение вече втора година, чувствам се прекрасно, не вися в задръствания, не дишам газове, не псувам никого и никой не псува мен. Откакто не карам кола, с изненада открих че животът е хубав и спокоен, а хората са добри и възпитани.
150
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Кой разреши презастрояването на София, а и не само на София? Който е разрешил презастрояването, той да плаща глобите, а не той да глобява.
149
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Идеята на тези глоби, както и на Сините и Зелените зони, е да ни дерат, а не да направят живота ни по-добър. Това ограбване е скрито зад красиви приказки, ан които много наивници се хващат. Всъщност работата е проста - политиците, както и общинарите, правят това, от йкоето ще им капне нещо в джобчето. От тези 200 лева глоба, 199 лева ще отидат при мутрите, а 1 левче ще отиде за банкет на общинарите и кмета, а вие си приказвайте как било в Дания и Германия. Кой го интересува как трябва да бъде?!
148
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ми дайте да не си купуваме коли,ама такъв закон няма,сега със задна дата ли ще го вкарват
147
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Строи се нова сграда. За нея има някакви изисквания за паркоместа, но.... първо тези изисквания са много леки. Второ, строителите ги заобикалят като обявяват част от жилищата за ателиата, за които не се изисква паркомясто. За офисите и магазините най-долу също не се иска парккомясто. Накрая какво се получава - заради тази сграда колите са примерно 50, но само за 15-20 има паркоместа. За някои за това са виновни хората, че си купуват коли, а не строителя, че заобикаля закона, както и лошия закон.
146
0
 
21
 
! Отговори
наивник преди 9 години
Може ли някой да ми обясни какво ще подобри тази глоба,освен че ще напълни нечий бюджет?Значи колите са много повече от паркоместата,като въведем глобата на балконите ли ще ги качим?Дори да ползваме няколкото паркинга при метрото ,те отново няма да могат да поемат всички коли.Или който не си осигури паркомясто ще трябва да продаде колата си?Нека умните се изкажат,наистина моля смирено за отговор
145
3
 
7
 
! Отговори
До 182 обчо преди 9 години
50 ст на час - ако ходиш на работа с метрото само за паркинг ще платиш поне 10-12 часа по 50 ст, което е 5-6 лева. По 20-22 работни дни - 100-120 лева. Плюс сумата, за пътуване с метрото и става прекалено много. Естествено, че ще си търсят по-евтин вариант
144
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До обчо50 ст на час е 6 лв на ден,по 22 дни-отиде яденето на детето ,а и не всеки има възможност да ползва метро
143
5
 
9
 
! Отговори
обчо преди 9 години
Факт е, че няма достатъчно места за паркиране. Но факт е, че българинът оича да паркира по най-малкото финансово и териториално съпротивление. В Лоценец, който се сочи като един от най-натоварените квартали, до станция Джеймс Баучер на метрото винаги има свободни 400 места в паркинга. Обаче той се не ползва, защото струва пари - 50 ст. на час или безплатно, но с карта за градски трансорт. В същото време на 10 метра от неуго колите са една върху друга.
142
0
 
13
 
! Отговори
Bedstvie преди 9 години
Много интересно - значи раждаш се и започваш да купуваш - апартамент, парко място и т.н. От кой обаче? От тези които ограбиха държавата! Отиваш на море - не можеш да се добереш до плажа, защото ЯСНО КОЙ го е преградил с хотела или вилата си и т.н. ОК под наем, ще живея под наем, ще купувам необходими неща за живеене на кредит. Прекрасно, живот под наем и на кредит! Защото ни се плащат заплати - трохиии! Ние сме си крепосни - това е!
141
2
 
1
 
! Отговори
KIKI преди 9 години
Да се направи паркинг сграда и да плаща в минимални суми и нищо няма да загубят!
140
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В центъра на София беше пълно с къщи с дворове. Една по една тези къщи изчезват и се строят многоетажни сгради, при които подземните гаражи могат да поемат около 20% от колите на живеещите в сградата, а някъде и по-малко.
139
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Основната причина да няма паркоместа са корумпираните кмет и общинари. Паркоместа имаше достатъчно, но чрез рушвети се застрои какво ли не и паркоместата намаляха почти наполовина, а броя на блоковете се увеличи значително.
138
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Държавата и общината очевидно са длъжни да осигурят места за паркиране. Това става по много начини - като не разрешават презастрояване, като се въведат адекватни норми за строителство, като не се допуска застрояването на общински паркинги, като се насърчават хората да си строят подземни паркинги, като самата община строи паркинги и т.н.Примерно в старите комплески на София, паркоместата бяха съобразени с блоковете, но след 1989-та на мястото на паркингите се построиха нови блокове, без
137
0
 
0
 
! Отговори
фифи преди 9 години
До до 169Не регистрира ОБЩИНАТА, а КАТ
136
4
 
5
 
! Отговори
до 169 преди 9 години
Мисля, че имаше закон, че общината не може да регистрира повече автомобили, отколкото паркоместа може да осигури.
135
2
 
6
 
! Отговори
Бургас преди 9 години
Елате в к-с Възраждане, навсякъде има заети ИЗЦЯЛО тротоари от тарикати, паркирали плътно до сградите на целия тротоар, даже и по току що ремонтираните улици, тревните площи са вече само кал и мръсотия с коли върху тях, градинките напр. около ул. Сан Стефано са пълни с автомобили. И паяка си подминава, подминава и вдига само лесно достъпни коли. ЗАЩО ?
134
4
 
12
 
! Отговори
нов експеримент преди 9 години
спрете колите за 1-2 дена в софия.........никакви коли.........всички по автобуси,тролей ,трамвай и метро и да видим дали ще успее да поеме градския транспорт целия поток от хора
133
8
 
20
 
! Отговори
void преди 9 години
Никой не е длъжен да осигури места за паркиране на всички собственици на автомобили. Проблемът е, че всеки мисли как да си купи автомобил без да се замисля има ли къде да го държи. Ако всеки пожелае да си купи каравана или моторна лодка, които да ползва през отпуските и, пак ще трябва да се оплаква, че няма обособен паркинг. Може да е разочароващо за много българи, но разходите за автомобил не се свеждат само до закупуването му, поддръжката и консумативи, а включват и паркиране.
132
1
 
9
 
! Отговори
123 преди 9 години
Освен, че болшенството шофьори спират и паркират, неправилно в нарушение на ЗДП, същото правят и с ограничението на скоростта...МАСОВО! Някаква лудница е! Булевардите са състезателни писти!!! Еле па моторите! Да сте виждали мотоциклет, да се движи в ограничението на скоростта ??? Само, когато спира или ускорява и то за кратък момент. Може би скутерите само, понеже не могат!Ако КАТ-Пътна полиция си вършеше работата, щяха да имат повече приходи от "Агенция Митници"!