Тротоарите като паркинги! Автоидилия или идиотия

3 600 000 кв. метра тротоари в столицата плачат за ремонт
13 авг 2015 08:53,
57
Тротоарите като паркинги! Автоидилия или идиотия
Снимка: архив, Булфото

Около 3 600 000 кв м. тротоари в столицата чакат да бъдат ремонтирани. Това е около 60% от настилката в града, каза пред "Монитор" зам.-кметът по транспорт Любомир Христов. Той обясни, че за тях ще се направи програма за ремонт през следващите години.

"Паралелно с поправянето на големите булеварди и метрото извършваме пълна подмяна на тротоарите и осветлението", каза още Христов.

Още по темата

По думите една от причините те да са в окаяно състояние е, че не са виждали ремонт от както са наредени преди 40 години. Друг фактор са и колите, които години наред безобразно паркират върху местата за пешеходци и чупят плочките.

"За съжаление не можем да ги възстановим с такъв темп какъвто ни се иска", обясни още Христов.

Един квадратен метър тротоар излиза на общината между 50 и 70 лв. в зависимост от материалите. Столицата обаче няма толкова пари, че да подменя настилката за пешеходците толкова често. Цената зависи от вида на настилката и основата и. В София има 6 180 000 кв. м тротоари, а подмяната на тези над 3 600 000 кв. ще струва минимум 200 млн. лв.

Това е причината от "Московска" 33 да ремонтират пешеходните пространства на етапи. Само пред последните три години са  успели да подменят около 600 000 кв.м обясни Христов. По натоварени пешеходни зони се поставят плочки с тактилни ивици, които облекчават придвижването на хора с увредено зрение. През тази година кметството е отделило около 3 млн. лв. за тротоарни настилки и трябва да подмени 60 000 кв. м. изпочупени плочки.

Нови настилки ще има по тротоарите по булевардите "Ал. Малинов", "Витоша", "Цариградско шосе", "Сливница", "Монтевидео" и "Дондуков". Достъпни ще са и тротоарите по  улиците "Кракра", "Солунска", "Kняжевска", "Цар Симеон", "Шумако", "Рилска обител", "Никола Генадиев", "Цар Асен", "Княз Борис I", "Мала планина", "Бигла", "Златовръх" и площад Руски паметник.

През следващите години е планирано майсторите да подменят тротоарите и в кварталите "Младост", "Надежда", "Дружба" и "Люлин".

За да опазят плочките от автомобилите, които шофьорите качват на тротоарите, през последните години кметството е монтирало над 120 000 колчета.

Със сигурност в София има над 600 000 автомобила и нито "Пътна полиция", нито общината е в състояние да постави 600 000 пазачи, отсече Христов.

Вече седмици наред майки от столицата се бунтуват срещу общините и разбитите тротоари. Сравняват разходката с детска количка по улиците на столицата с опасна фитнес тренировка.

Гневът им е предизвикан от разбитите тротоари, стърчащите железа, отворените шахти и неизползваемите рампи в подлези и тротоари.

За да направят живота си по-лесен те са се захванали сами да се борят с проблема. Създали са група във Facebook "Път за бебешките колички".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


57
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
1
 
! Отговори
Ирина преди 8 години
Чудесна новина! Нови, равни тротоари.....за по-комфортно паркиране на коли върху тях. Никога няма да се оправим!
36
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
както винаги в БГ сме скъпи на триците....а не е ли по-разумно да се вложат пари в няколко многоетажни паркинга, след което да се разчертае центъра с места за паркиране с паркомати.. и събирането на такси да започне..както е навсякъде по БЕЛИЯ свят?? паркираш без да си платиш билетче -100 лева...качиш колата дори с едната гума на тротоар -500 лв
35
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 49Другарю, какви комунисти,какво БСП те гони в София? В София от 1990 командваха СДС (грозните издънки на БКП), а след тях ГЕРБ (отново издънки на някогашната БКП, синове и щерки на бивши партийни другари).И нищо не се прави за хората. Всичко се прави за личния джоб-и при Усмивко,и при Поборко,и при даскалицата.Безразборното сторителство на парче все още определя действията на кмет,ОС и гл.архитект!Унищожават се паркинги и градинки. После говорим за ред...Е,няма как да стане!
34
1
 
6
 
! Отговори
anonumvs преди 8 години
Един квадратен метър тротоар излиза на общината между 50 и 70 лв. ?!?!?!?!??!Ето това е наглост! Най-скъпата плочкаджийска дейност е фаянсът. Един квадратен метър добър фаянс с реденето струва 40 лева - 20 лева плочки и 20 лева лепене. Тоест прости бетонни плочки с редене върху пясък трябва да са много по-евтини. Как не ги е срам да завишават двойно цената и да си го обявяват публично?!
33
1
 
2
 
! Отговори
българин преди 8 години
Е, НЕМА друга такава *** като София, България, нигде по света, дето колите заемат тротоарите, разбиват ги, а пешеходците ги заобикалят по уличното платно и падат в дупките по тротоарите. НЕМА!!!! Бул. Бр. Бъкстон, например - ДЕСНИЯТ тротоар, от 6-то РПУ към околовръстното, Бояна и пр. е ТРАГИЧЕН. Левия го пооправиха преди години, но десният, след автобусната спирка на А63, е само ДУПКИ, ПРАХ и КАЛ, а през зимата - трапове като тресавища. Хората минават на отсрещния и вървят по уличното платно
32
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
На всички другари разбирачи ще им кажа , че чак в последните 10 гон.дини се прави нещо добро в София. По времето на БКП-БСП нищо не се е направило .
31
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
В управлението на държавата и градоустройството цари тотална некомпетентност. Точно на тях им е работа да осигуряват паркинги и адеекватен градски транспорт. На входа на града трябва да има безплатни паркинги и удобен транспорт до всяка точка. Така се прави в белите държави. Отделно от това е пълно малоумие да се разрешава строеж на жилищна сграда без да има по едно осигурено паркомясто за всеки апартамент. Същото важи и за офисните сгради. Всяка трябва да има адекватен паркинг.
30
0
 
7
 
! Отговори
кк преди 8 години
Прави ми кеф да чета и се наслаждавам на коментарите. Как всички се стремим да се изджаскаме, че сме по-умни, повече видели и повече знаещи от другите.Но след като в София положението е такова, какво е в провинцията? Плачевно....Защото всичко в нашата Мила Родна Страна става на парче. Всеки се стреми да докаже, че като дойде на власт, започва да прави чудеса....Никой не се обвързва да разработи градоустройствен план, по който ще се работи 30-40 г напред, и това да бъде критерия ни при избори
29
1
 
3
 
! Отговори
do 43 преди 8 години
Добре, явно сме на едно мнение. Мисълта ми беше, че София за големината си не е урбанизиран и уреден. И че целият проблем идва от несъщестуващото градоустройство. Дори не съм видял, къде си писал Бъглария с малка буква.
28
2
 
4
 
! Отговори
do 41 преди 8 години
Точно това казвам, не е урбанизиран. Къде е метрото? Две линии метро, градска мрежа не правят. Как се стига до крайните квартали? С автобуси минаващи веднъц на 30 мин или по разбити пътища с кола? Това ли разбираш под урбанизация. Не ми говори за старите градове в Европа, защото живея в Германия и знам как им функционират големите градове. Ще ти кажа само, че в старите градове с малките улици има ПОДЗЕМНИ ПАРКИНГИ, че да се запази историческият вид на града! Говори ми ти за градовете на Европа!
27
3
 
14
 
! Отговори
до 18 преди 8 години
Щутгарт е 600 хиляден град, т.е. 2,5 пъти по-малък от София. Регионът наброява около 1 милион. Всеки божи ден се стичат хора от по 120 км да работят в него. Хайде, велики столичанино и селяномразецо, обясни ми, КАК АДЖЕБА, такъв малък и тесен град съумява да събере целият трафик? Да ти кажа ли? С 6 лентова магистрала и 10 лентов разпределителен покрай града и с много подземни и надземни паркинги и добра градска мрежа. Нарича се градоустройство. Май, ти велики гражданино, си!!!
26
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Никой не ви е длъжен да осигурява паркинги ли?!?! ТИ НОРМАЛЕН ЛИ СИ? Ти знаеш ли как функционира една държава и един град като инститиция и организация. Или ти у село ви само на племена живеете. Ама като ви слушам в този форум, разбирам защо България е такава държава. Защото българинът е ***, *** и нагъл!
25
3
 
3
 
! Отговори
do 33 преди 8 години
Това е хубаво, но работи само за силно урбанизиран град или регион, т.е. автобуси, трамваи, МЕТРО най-вече. Градски транспорт, с който да стигнеш всяка една точка и по възможност да не ти капе на главата когато вали или да не дишаш изгорели газове при 40 градуса температура. Нали? Иначе варианти много, ама някой трябва да ги реализира, вместо да касира пари от сини и зелени зони, разположени върху тротоарите!
24
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
22 - *** млади германци ви показаха високо качество на живот, на което вие казвате мизерия и си превръщате в роби на напрегнат живот
23
1
 
11
 
! Отговори
Рони преди 8 години
Живея в провинциален град не далече от Тел Авив, Проблеми с паркинг при нас няма, но когато отивам по работа в Тел Авив - никога с колата не влизам в града. На края на града има огромни безплатни паркинзи. Има 3 бързи начина да се влезне в града, 1. - влакчета през 5 минути, 2. - автобуси през 2 минути. 3. - градски велосипеди на ниска цена плаща се само с кредитна карта. Велосипедите могат да бъдат с батерия и върнати на всякъде в града и отново да бъдат наети- страшно бързи и удобни Акъл тр
22
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
поне да глобява не може ли ?> защо инспектори минават 1 път годишно, колко инспектора има в общината 2-*** ?! Защо паяците се занимават само със зоните ? и то избрани места от тях, да посочваме ли местата за скатаване ??
21
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
вход. Строг контрол на числеността на колите увеличаване на данъците за автомобила. Човек първо трябва да мисли дали има място за паркиране, после доходи и едва тогава да си купи кола.
20
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
СО няма управленския капацитет да реши проблема с тротоарите. Вместо това се впуска в дълги оправдания как нямала капацитета да следи за паркирали автомобили. Сметката е ясна и проста - 800 000 автомобили в София и 130 000 места за паркиране. Колкото и колчета да слагат тези коли няма как да се изпарят. Въвеждане на платена зона за паркиране на територията на Сф, да видим как едно семейство ще се замисли преди да си купува втора или трета кола! Да не говорим и за трошките на трупчета пред всеки
19
5
 
9
 
! Отговори
Gosh преди 8 години
До анонимния 24, тия на които "плащаш" огромните заплати са ти осигурили градски транспорт - автобуси, тролейбуси, трамваи, метро, маршрутки, за да не се налага всеки втори *** с 1500лв от продадената нива да си купува кола и да затруднява движението. Паркинги искал... ха. За пренаселената София вече трябва да въведат данък за влизане на лични мпс в центъра и да се пускат само велосипеди и скутери
18
3
 
6
 
! Отговори
КАТ преди 8 години
Обикновено гаражите са частни, а не общински. Общината не е длъжна да осигурява на всеки място за паркиране. Вместо да слага колчета, да глобява и да събира глобите и ще има достатъчно пари за ремонт на всички тротоари.