Стъклени прегради, влакове без машинисти – третият метролъч

Новата метролиния ще бъде много модерна, увери шефът на "Метрополитен"
11 фев 2016 18:00,
30
Стъклени прегради, влакове без машинисти – третият метролъч
Снимка: bgonair.bg

Третата метролиния ще е на нов тип модерно ниво, коментира изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

По думите му новата линия ще бъде с автоматика, която е по-съвременна и по-модерна, в полза на сигурността на пътниците. Метровлаковете ще бъдат с опция за движение без машинист, посочи инж. Братоев, но добави, че в началото все пак ще има машинисти.

"Вече мина процедурата и е избран доставчик на влаковете - фирма Siemens. Самите станциите ще бъдат с перони, които ще бъдат отделени от влаковете със стъклени преградни стени от около метър и половина височина, които ще имат врати и при пристигането на влака ще се отварят, пътниците ще се качват, след това ще се затварят и влакът ще продължава. Това е една тенденция, която през последните години се налага на модерните нови линии", поясни инж. Братоев.

За третия метролъч в ОП "Транспорт" са заложени 401 млн. евро, пресметна той.

"Това е за централния участък от бул. "Владимир Вазов", през центъра на града до Красно село - първите станции - 8 км с 8 метростанции плюс още 4 метростанции от Красно село през Овча Купел до жп линията София - Перник. В долната част на Горна Баня ще има още 4 км трасе. Средствата са за общо 12 км метро, 12 метростанции, 20 метровлака и ново депо", уточни шефът на "Метрополитен".

Метрото нямаше да е това, което е в момента, ако не бяха европейските средства, смята експертът по усвояване на евросредства Атанас Кирчев. По думите му са усвоени около 97-98% от всички европари. Сега остава въпросът какви са ефектите от това усвояване, попита той.

"Всички инфраструктурни проекти имаха някакъв проблем в началото - освен метрото и магистралите. В началото тези проекти бяха в подготовка, а накрая се засили усвояването", добави той.

Вижте цялото интервю във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
11
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Влакове без машинисти.. за да не плащат заплати разбира се...
8
2
 
21
 
! Отговори
ggg преди 8 години
Каква инфраструктура на северозапада ви гони. Хора НЯМА в северозапада. Всичките са в София. Северозапада скоро може да не е част от България...
7
9
 
14
 
! Отговори
ggg преди 8 години
Срашни крадци...страшни...
6
10
 
19
 
! Отговори
Станислав преди 8 години
Изключително успешно се опитва да се насади едно мнение че София видиш ли изяждала парите на бедната провинция, което на практика няма абсолютно нищо общо с истината. 50% от данаците на софиянци отиват за да се издържат други градове и села или по-скоро за да се издържат кметовете и общинарите им, както и лъскавите им автопаркове. Метрото се строи основно с европейски средства, останалата част идва от бюджета на София.За да не се обединят робите се настройват едни срещу други, стратегия стара
5
14
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Линиите централна гара Горна баня и София Банкя, София - Перник и сега ги има, но БДЖ няма пари за нови влакове. Строежа на дублираща се линия под земята е пръскане на излишни държавни пари и фалит без да има печалба метрото ще е обречено а ще конкурира и БДЖ с по-малко пътници.
4
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
В пиков час ще е много интересно със отварящите се стъклени прегради.
3
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да бе да,без машинисти!?Лично дедо Боки ще управлява мотрисата.
2
12
 
15
 
! Отговори
ЕвроШефа преди 8 години
Северозападa не е БГ, БГ=София,кога ще го проумеете?
1
27
 
32
 
! Отговори
Дечко преди 8 години
Ще хвърлят 1 млрд за спорен икономически ефект. С тези пари щяха да вдигнат инфраструктурата на Северозападна БГ.Или пък да напраят наземна инфраструктура с много по-малко пари