Поскъпването на билета за автобуса – оправдано

Зафир Зарков: Необходимо е, за да функционира нормално ЦГМ
1 апр 2016 13:52,
52
Поскъпването на билета за автобуса – оправдано
Снимка: Dnes.bg

Увеличението на билета за градския транспорт е предложено на базата на разчетите, които са направени от Центъра за градската мобилност (ЦГМ). Това на практика се формира с един доклад, който обхваща дейностите в столичния градски транспорт изцяло, както и с анализа на пътникопотока, разходите и приходите в системата. Всичко това се формира на базата на финансите необходими, за да може градският транспорт да функционира нормално в столицата.

Това заяви общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR в подкрепа на предлаганото от Центъра за градска мобилност увеличение на цената на градския транспорт в столицата с 60% или 1,60 лв. на пътуване.

Зарков подчерта, че цените на всички карти за градския транспорт ще запазят досегашните си цени. В това число попадат както редовните пластики, така и картите с преференциални цени за ученици, студенти, пенсионери и хора с увреждания.

С поскъпването на билетчето ще бъде въведена и карта, включваща една наземна линия плюс метро.

Според общинския съветник от ГЕРБ поскъпването на билетите е напълно оправдано, тъй като е формирано на пряк анализ на разходите, които се правят в градския транспорт.

По думите му преференциалните карти се доплащат или субсидират всяка година от бюджета на Столична община с 95 млн. – средства, които се осигуряват от парите на всички софиянци.

В подкрепа на планираното увеличение, Зарков заяви, че през последните години са били закупени около 200 нови превозни средства за градския транспорт. Голяма част от тях - с европари, но въпреки това съфинансирането било в размер на десетки милиона лева. Оттук насетне предстояла доставката на над 300 нови превозни средства, които да подновят изцяло автобусния парк, добави той.

В разговора участва и Стефан Марков от Реформаторския блок, който защити контратеза. Той изрази негодувание от това, че общинските съветници не били информирани за поскъпването на билетите от първа ръка, а от медиите.

"Подходът на Центъра за градска мобилност за нас е неприемлив. Това беше изказано и от другите групи, не само от РБ, че когато има нещо толкова важно за толкова голяма група хора, които в масовата си част ползват градски транспорт, като доклад трябва първо да стигне до Общинския съвет. Това е легитимен орган, принципалът на ЦГМ, който трябва да вземе решението. Не е приемливо за мен и колегите ми да го разбираме от медиите“, посочи Марков.

По думите му вече било станало традиция за важните неща да се разбира от медиите.

"Няма защо ние да сме на всяка цена против или за, когато не сме видели обосновката", добави той.

Марков информира, че докладът на ЦГМ ще бъде внесен в понеделник, когато ще започне и обсъждането на предложението.

"Ще се намери перфектният баланс, което трябва да осъзнаем, че е доста отговорно решение между това дружеството да не фалира и гражданите да получат цена, която да е според стандарта в България", заяви той.

Вижте целия разговор във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
0
 
2
 
! Отговори
vlady преди 8 години
Редно е ползващите редовно градски транспорт да имат възможност за предплатена услуга със сериозна отстъпка, а рядко ползващите да плащат значително повече за всяко пътуване. Преди 1989г. нямаше нищо подобно дори редовните потребители бяха ощетени - не е нормално за едно пътуване в месеца или 20 и повече да се плаща еднаква цена на брой.
41
0
 
2
 
! Отговори
vlady преди 8 години
До АнонименСега поне има по-нормално съотношение между билет и карта - при билет 6ст и карта 5лв никой няма да си купи карта. Нормално е предплатената услуга да е значително по-изгодна - месечната карта трябва да е около 30 пъти цената на билета.
40
0
 
2
 
! Отговори
123 преди 8 години
Е нищо де, Марешки като отвори бензиностанции и в София, ще си остане Фандъкова да си се вози самостоятелно в градския транспорт, а хората ще си ползват колите :)
39
0
 
2
 
! Отговори
123 преди 8 години
До !!!Предвиждам сериозен ръст на гратисчиите и на трафика на личните автомобили
38
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Бойкот на автопусния транспорт в София,насила ни карат да караме колите си.
37
0
 
9
 
! Отговори
П.Петров преди 8 години
Понеже, не могат да откраднат пряко пари от еврофинансирането, ще вдигнат билетчето, за да щипнат директно от портмонетата на софиянци. Пак да гласувате за ГЕРБ!
36
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
И според тоя е нормално зимата в най-големия студ да чакаш 30-40 мин. и накрая да ти дойде нещо на повече години от теб самия, по-студено от пещера. И заради това "удоволствие" да плащам 1,60?! Като направите автобусите чисти и удобни и да идват по разписание, тогава имайте претенции за цените на билетите.
35
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Цена на абонаментна карта за един месец сега е 60 лева, а преди 1989-та - 5 лева. Поскъпване 12 пъти. За същото време разликата в заплатите е между 2,5 и 3 пъти, т.е. картата е поскъпнала реално около 4-5 пъти. Билетите - почти същото, само дето от 6 ст. на 1,60 е почти 27 пъти увеличение, т.е. реално билета поскъпва около 10 пъти за този период.Какво излиза? Първо трябва заплатите да се вдигнат около 10 пъти, а после може и билета да стане 1,60 лева. Така ще запазим бедното ниво от преди 1989
34
1
 
10
 
! Отговори
Joko преди 8 години
До кога провинциални Ц***рвули ще дават акъл за София. ТоА Зафир Зарков от къде се пръкна, май беше в Ловеч !
33
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Цената на билета в София е безумно скъпа за това, което покрива, в сравнение с другите европейски столици. Не се подлъгвайте по цената за пътуване само с едно превозно средство. Обикновено хората пътуват с повече от едно превозно средство и трябва да се сравнява цената за пътуване от една точка на града до друга точка, с N на брой превозни средства.
32
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Със средната заплата преди 1989, след всички задължителни удръжки, на човек му оставаха пари за колкото 3000-4000 билета, което се менеше през годините.Със средната заплата през 2015 година, след удръжките, на човек му остават пари, колкото за 450-500 билета. Със новата цена от 1,60 за билет, през 2016, ще имаме пари за около 380-400 билета.С абонаментните карти е подобно.Напред към светлото капиталистическо бъдеще!Ура-ура-ура!
31
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Браво на Фандъкова - само геноцид за това проЗДо племе, което я избира непрекъснато. До дупка.
30
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
От 26 години градският транспорт в София е в една спирала към дъното.Нещата се повтарят, но закономерно следват едно от друго.Примерно:Увеличава се цената за пътуване --> намаляват пътниците --> разреждат транспорта --> ново намаляване на пътниците заради разредения транспорт --> закриване на някои "неефективни" линии --> намаляване на пътниците --> увеличаване на цената за пътуване --> и т.н. в същия кръговрат.
29
2
 
10
 
! Отговори
!!! преди 8 години
Предвиждам сериозен ръст на печалбите на търговците на велосипеди
28
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Казано в прав текст им трябват пари за да платят за обществената поръчка за китайски автобуси спечелена от Гриша Ганчев + комисионите
27
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Цената на билета трябва да е 50ст.и да има само качване от предната врата или постоянна контрола а не инцидентна.Така ще има най-голяма събираемост на средства.Знаят го много добре,но не го правят заради шведите които при всички случаи пътуват гратис.
26
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А с колко ще намалее пътникопотока? А какво направи ЦГМ, за да привлече повече клиенти, има ли един проведен разговор с училищата, за да има сутришни автобуси за учениците, а с колко от големите работодатели има проведени разговори за поемане на транспорта на служителите им, а по какъв начин се работи с хотели, хостели, със забележителности и т.н.. Самото увеличение ще доведе до още по-малко пътникопоток, т.е. до нужда от още по-голямо увеличение. И на каква база се смятат разходите на ЦГМ.
25
1
 
17
 
! Отговори
против мафията преди 8 години
Софийскит автобусен транспорт се превърна на Топлофикация София т.е на М.А.Ф.И.Я.
24
0
 
10
 
! Отговори
Шофер преди 8 години
Не е оправдано, защото взимат от нашите данъци независимо дали използваме или не транспорта!
23
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
60 % увеличение е по-висока хиперинфлация и от кризата при Виденов и Виденов веднага компенсираше заплатите и пенсиите, а сега от Борисов никаква компенсация. Щом растат цените, значи и заплати и пенсии трябва да се индексират с 60 или 70 %.