Поскъпването на билета за автобуса – оправдано

Зафир Зарков: Необходимо е, за да функционира нормално ЦГМ
1 апр 2016 13:52,
52
Поскъпването на билета за автобуса – оправдано
Снимка: Dnes.bg

Увеличението на билета за градския транспорт е предложено на базата на разчетите, които са направени от Центъра за градската мобилност (ЦГМ). Това на практика се формира с един доклад, който обхваща дейностите в столичния градски транспорт изцяло, както и с анализа на пътникопотока, разходите и приходите в системата. Всичко това се формира на базата на финансите необходими, за да може градският транспорт да функционира нормално в столицата.

Това заяви общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR в подкрепа на предлаганото от Центъра за градска мобилност увеличение на цената на градския транспорт в столицата с 60% или 1,60 лв. на пътуване.

Зарков подчерта, че цените на всички карти за градския транспорт ще запазят досегашните си цени. В това число попадат както редовните пластики, така и картите с преференциални цени за ученици, студенти, пенсионери и хора с увреждания.

С поскъпването на билетчето ще бъде въведена и карта, включваща една наземна линия плюс метро.

Според общинския съветник от ГЕРБ поскъпването на билетите е напълно оправдано, тъй като е формирано на пряк анализ на разходите, които се правят в градския транспорт.

По думите му преференциалните карти се доплащат или субсидират всяка година от бюджета на Столична община с 95 млн. – средства, които се осигуряват от парите на всички софиянци.

В подкрепа на планираното увеличение, Зарков заяви, че през последните години са били закупени около 200 нови превозни средства за градския транспорт. Голяма част от тях - с европари, но въпреки това съфинансирането било в размер на десетки милиона лева. Оттук насетне предстояла доставката на над 300 нови превозни средства, които да подновят изцяло автобусния парк, добави той.

В разговора участва и Стефан Марков от Реформаторския блок, който защити контратеза. Той изрази негодувание от това, че общинските съветници не били информирани за поскъпването на билетите от първа ръка, а от медиите.

"Подходът на Центъра за градска мобилност за нас е неприемлив. Това беше изказано и от другите групи, не само от РБ, че когато има нещо толкова важно за толкова голяма група хора, които в масовата си част ползват градски транспорт, като доклад трябва първо да стигне до Общинския съвет. Това е легитимен орган, принципалът на ЦГМ, който трябва да вземе решението. Не е приемливо за мен и колегите ми да го разбираме от медиите“, посочи Марков.

По думите му вече било станало традиция за важните неща да се разбира от медиите.

"Няма защо ние да сме на всяка цена против или за, когато не сме видели обосновката", добави той.

Марков информира, че докладът на ЦГМ ще бъде внесен в понеделник, когато ще започне и обсъждането на предложението.

"Ще се намери перфектният баланс, което трябва да осъзнаем, че е доста отговорно решение между това дружеството да не фалира и гражданите да получат цена, която да е според стандарта в България", заяви той.

Вижте целия разговор във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
просто се сещам как се отива при шофьора с точно приготвени пари 1.60 ? :D
21
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
За да функционирам нормално, и на мен ми е необходимо 60 процентно повишение на заплатата.За пенсиите да не говорим, мутри гербави.
20
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
И картите са безумно скъпи по 50-60 лева на месец или 600-800 лева за 1 година, а после не може да я продадеш ако не пътуваш и Фандъкова си краде. И то при условие че метрото и трамваите бяха уж безплатни с еврофондове, трябваше да е 10-12 стотинки билета. Фандъкова и Борисов може да построи метро и трамваи и за билет от 10 лева, но кой ще пътува тогава с тях.
19
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Вие, сиреч народът, сте рая.Хората си имат сделки за сключване.Мислете позитивно, хванете се за ръце в прввозното средство и пейте.В противен случай ще ви диагностицират с депресия.Както се казва битката за човечеството се води във вашите мозъци.Помислете си добре: заслужава ли си да сте недоволен човек като може дс сте щастливо прасе?
18
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
За какво отиват данъците на хората, кой ще даде отчет. Ако сметнем съвсем минимално за един 7 етажен вход по 3 апартамента с данък примерно 150 лв. са 3150 по 5 входа е 15750 лв. Я някой да сметне колко такива блока има и за каква сума става въпрос, дори сумата ще е по голяма от примера. И на тях все не им стига.
17
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А кой гласува за Фандъкова и ГЕРБ? Аз не познавам такива.
16
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тия зорлем искат да искарат хората пред общината. При намаляваща цена на горивата те ще вдигат цената на билета. Само крадат и се чудят от къде повече да крадат. Защо не спестява до сега за нови автобуси, къде са парите. Всеки плаща данък на общината, къде са парите. Започват здраво да наглеят. Винетки, автобуси, те утре и въздуха ще искат да им плащаме.
15
0
 
18
 
! Отговори
Antonim преди 8 години
Колкото по-скъпи билети - толкова по-малко приходи. Много хора ще си помислятдали да се возят или да се хранят. Най-много да има бити и свалени от автобусите контрольори. Цената е безумна!!! Ено време при цена на билетчето от 6 стотинки и цена на картата за цяла градска мрежа за 3 месеца от13,50 лв. почти нямаше гратисчии. А сега е пълно, особено по линччите, по които се возят роми.
14
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Цените на горивата падат - поскъпването на билета било оправдано.Цените на горивата се вдигат - билета поскъпвал заради горивата.Това е "логиката" на ГЕРБ.
13
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Оправдано е да се вдигат цените на билетите, оправдано е да падат цените на горивата а да се вдигат цените на услугите, оправдано е да не мърдат заплатите и пенсиите всичко е оправдано. Защо не отидете в Анадола гн Зарков и вас да ви оправдаят та накрая всички да сме оправдани а не само ние.
12
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До НаблюдНищо не ги оправдава но фандъка видя от свинкята, яташко унуче че номера с лилетките мина.
11
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До СелянинСтой си на село и не се меси в градските работи или гепенето ти харесва?
10
15
 
3
 
! Отговори
Селянин преди 8 години
Хайде стига сте се оплаквали пьк точни вие които не си знаете парите бе Атакисти и Бесепари!
9
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Оправдано е сега билета да струва не повече от 50 стотинки. Цена над 50 ст. е неоправдано висока. Разликата над 50 ст. май се присвоява от ГЕРБ.
8
0
 
4
 
! Отговори
бла,бла преди 8 години
Вземам си едно колело и си карам до офиса... Мразя да карам колело, изключително тъпо занимание ми е, но ще го направя. Само дано останат в транспорта, да се возят без пари!
7
1
 
24
 
! Отговори
bzzzzz преди 8 години
Тия зорлем ме качват в колата. 1.60+1.60 e около 2 литра нафта. При 6/100 са си 30 километра.Зимата ми е топло, лятото ми е студено, пускам си и музика. Разликата в конфорта е неоспорим.На всичкото отгоре пътуваме двама. Да сивзимат билетчето и ....
6
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Абе защо такситата са под10г, а автобусите над 10г. ?
5
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Щели да купят нови автобуси, ами като ги купят тогава да вдигната цената, а не предварително. Все едно аз да вдигна цената на ябълките щото съм щял да си купувам трактор
4
1
 
24
 
! Отговори
Наблюд преди 8 години
Много странно.. преди 2 години дизелът беше 2.50 лв, ако не и повече.. сега е 1.60 лв.. Кое му е оправданото, че не мога да се сетя??!!??
3
1
 
35
 
! Отговори
Как става така, че? преди 8 години
Интересно - една маршрутка вози макс 15-25 човека. От Обеля до Дружба - 1.50лв. И работят на печалба.Междувременно рейсовете возят по 120-150 човека и маршрутът като дължина е много по-малък от разстоянието от Обеля до Дружба. И постоянно са на загуба.Питам аз - как така маршрутките возят по-малко хора за по-дълго разстояние и са на печалба, а рейсовете возят поне 5 пъти повече хора за по-късо разстояние и постоянно са на загуба.