Ремонти 2017 в София: "Дондуков", "България", Графа ...

В плановете на общината – повече пешеходните зони и велоалеи
4 яну 2017 13:22,
54
Ремонти 2017 в София: "Дондуков", "България", Графа ...
Кадър: bTV

И тази година в София предстоя мащабни ремонти. В плановете на Столичната община е цялостно обновяване на бул. "Дондуков". Там ще има ново по-безшуно трамвайно трасе и нови тротоари. Възможно е и паветата да бъдат сменени с друга настилка, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова.

Сериозни промени предстоят и по ул. "Граф Игнатиев", където предстои цялостна реконструкция на трасето. Там се очаква да се направи пешеходна зона, която да се съвместява с движението на трамваите.

Още по темата

По Графа ще се подмени и ВиК инфраструктурата, останала от построяването на улицата преди десетилетия. От общината се надяват ремонтът да бъде завършен до края на 2017 година.

Продължава реконструкцията на бул. "Монтевидео" в "Овча купел". Трасето на трамвайна линия №5 ще бъде цялостно реконструирано и линията вече ще бъде скоростна.

По бул. "България" ще продължи реконструкцията на трамвайната линия. Кръстовището на две нива на бул."България" и "Гешов" остава за неопределеното бъдеще, стана ясно от думите на Фандъкова.

"Кръстовището няма да може да се направи през следващите 2-3 години. Надявам се, че някога ще може да се направи. Изискваше се повече от година да се блокира изцяло движението по бул. "България", посочи тя пред bTV.

Ще се работи в района на бул."Рожен" и Северната скоростна тангента, а бул."Петър Дертлиев" ще бъде свързан с магистрала "Люлин".

Фандъкова обясни и че на бул. "Мария Луиза" вече е внедрена система за даване на предимство на градския транспорт, а през годината ще се въвежда навсякъде.

В програмата на автотранспорта е залегнало купуване на електробуси като този, който пилотно тръгва по линия №84. Освен това започва процедура по закупуване на 120 автобуса, които ще се движат на природен газ.

Йорданка Фандъкова обясни, че за две години средната възраст на автобусите е паднала от 19 на 12 г., а след още няколко години ще говорим за средно 6 до 7-годишни возила, което е добро равнище за Европа.

"На 90% са подменени тролеите, а започва процедура за закупуване на още 13 нови трамвая, както и за придобиване на използвани такива от Базел", каза още кметицата.

Предстои да се удвоят двойно велоалеите и да се разширят пешеходните зони в столицата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
2
 
30
 
! Отговори
Истината преди 7 години
Истината е, че София се развива, но само кмета и хората му сякаш не го разбират. Не може да даваш разрешения за нови строежи на мястото на 1-2 етажни къщи с големи дворове, без да предвидиш инфраструктура за новите сгради, както се прави в София от 27 години, а и не само в София. Хаотично ново строителство без грам мисъл, безумни промени в организацията на движението и на градския транспорт и резултата всичко го виждаме - все по-задръстена София. По света правят друго, но от него няма подкупи, н
20
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не, че нещо, но колелото ми струва сигурно повече от доста коли, които се движат из столицата. Така че, парите не са ми особен проблем. Ако още смяташ, че колата е задължителен атрибут на човека с пари, значи още живееш в 1995 година.
19
10
 
11
 
! Отговори
До 20 преди 7 години
Купувай си ти колело, аз вече не искам! Писна ми от такива като теб, които нямат пари даже за градски транспорт, а за кола да не говорим и искат всички да станат като тях - на колело, като в Виетнам и Китай преди доста години. Карай си колелото през снега и не ми досаждай!
18
4
 
13
 
! Отговори
dragonfly преди 7 години
Вярно е, колите са много, но реално промяна в инфраструктурата със значително подобрение няма. Задръстванията или останаха или се преместиха на друго място. А за удобството велоалеи плащат предимно хората с автомобили под формата на пътен данък.От сутринта двама минаха на червено и щяха да бъдат сгазени по тяхна вина. Участват в движението,а знаят ли как? Какво ще ви е усещането, ако знаете, че всяко летище има сума ти малки самолети, чиито пилоти не са длъжни да знаят правилата му ?
17
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Червените *** са виждали София само на снимка.
16
9
 
8
 
! Отговори
трол преди 7 години
До Анонимен"има ли дори грам облекчение на трафика в София?"Лесно може да се провери. Ограничаваме околовръстното между Младост и България само до 2 ленти (примерно едното локално) и затваряме метрото за 1 ден. Не. За 1 час !!!. Само това. Ако после пак пишеш подобни глупости, значи освен *** си и ....Който твърди, че няма подобрения в трафика, значи е или не е живял в София преди 10 години или е просто ***.И не съм ГРОБар, аполитичен съм.
15
10
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Задръстванията ще намалеят, ако всеки престане да пътува сам в колата.Ще намалеят още повече, ако загаси цигарата, слезе от двайсетгодишната си трошка и си купи колело.
14
8
 
15
 
! Отговори
dragonfly преди 7 години
Защо общината мрази автомобилите? Проста сметка - отиване и връщане на работа в София изисква обикновено по 2 билета в едната посока - тоест 6.40лв на ден. Това са гарантирани пари на общината. Всеки друг транспорт е по-скъп за гражданите, но при него в общината не влиза нищо, освен такса за паркиране, които приходи по техни сметки са няколко млн. годишно /дали ?/. Затова г-жа Общината се опитва да свали хората от колите и да ги вкара в градския транспорт -чрез задръствания, велоалеи и прочие..
13
16
 
7
 
! Отговори
Бобо преди 7 години
Браво на кметицата и Бойко! Така трябва да се действа в една европейска столица. София е много повече от всички други градове в България. Класата си е класа!
12
1
 
14
 
! Отговори
Добре е преди 7 години
Хубаво е да се ремонтират, но съгласуваха ли го с Топлофикация, че те имат навика да разкопат точно след ремонта :)
11
3
 
16
 
! Отговори
ааа преди 7 години
Хубаво е да се ремонтират улиците,но после да не ги затворят пак за лошо строителство и доработка!?
10
19
 
14
 
! Отговори
Име преди 7 години
Червените *** са недоволни, че се ремонтират булеварди и тротоари :P
9
11
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
От какво сте пак недоводлни бе балканци?
8
19
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Всеки ремонт на ГЕРБ е подготовка за нов ремонт. Пари са това, не е шега работа.
7
18
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Става страшно. След всеки ремонт или промяна в организацията на движението, което прави Фандъкова, задръстванията се увеличават, в някои случаи двойно.
6
1
 
13
 
! Отговори
NZ преди 7 години
До 3. Всъщност околовръстното е част от републиканската пътна мрежа и Столична Община отговаря само за локалните и свръзките, но и аз искам да го направят.
5
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Искам само да знам с какво рисувате пешеходните пътеки - вар ли е, тебешир ли е? След две седмици се изтриват! Че и надпис "Погледни" върху асфалта изписали. И той се изтри.
4
4
 
21
 
! Отговори
Данче преди 7 години
а кой изпълнява поръчката за предимство на градския транспорт ??? акава няма ?! Румънските приятели със светофарите ли ? Или офшорката "системни комуникации" ? Изобщо как се смениха светофарите без общ. поръчка ? Или с договор за поддръжка за 40000 лева и раздуване до 18 млн.??
3
3
 
20
 
! Отговори
Гражданин преди 7 години
А Околовръстното и Симеоновско шосе нали беше за 2017-та? Вземете да свържете и участъка от кръговото на Младост 4 до магистрала Тракия!
2
17
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Нека реването започне, сега!