На "Дондуков": По платната – асфалт, под трамваите – павета

Новата визия на булеварда ще е с комбинирана настилка
18 май 2017 07:31, Василия Пейчева
19
На "Дондуков": По платната – асфалт, под трамваите – павета
Снимка: Архив, Булфото

Настилката по столичния булевард "Дондуков" ще бъде комбинирана. Пътните платна, по които се движат колите, ще бъдат с асфалт, а по павета ще се движат трамваите. Това съобщи зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.

Още по темата

Ремонтът на булеварда, част от който сега е изцяло павиран, ще започне на 1 юни и ще продължи до есента. Първо ще се работи в участъка между ул. "Кракра" и бул. "Васил Левски", пише "24 часа".

Общината дълго време обмисляше дали да остави паветата и дори пусна анкета на сайта си. Там най-много гласове събра предложението за комбинирана настилка, което е и окончателното решение за новата визия на булеварда.

"Като количество след ремонта паветата ще са повече, защото сега са само по част от булеварда, но те ще са само по трамвайните линии", уточни Крусев.

По-рано вчера в столицата тръгна и първият мини електробус. Той ще се тества 3 месеца по линия 314, която свързва "Младост" с Бистрица, за да се провери как се движи в планински участък.

"Подготвяме процедурата за покупка на 20 електробуса за градския транспорт. Тя трябва да е готова до края на юни. Ще обявим и още две за общо 142 газови автобуса. За няколко години успяхме да подменим 50% от автобусите в градския транспорт", каза столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Двата електробуса, които вече се тестваха, са изминали общо 30 000 км и са спестили 1200 кг вредни емисии. Те харчат 13-15 лв. за гориво при 60 лв. за конвенционален автобус.


19
Още от
Напиши коментар Коментари
17
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Гарантирам, че шума и прахоляка при асфалт на бул. Дондуков ще са по-големи в сравнение с сега - бул. Дондуков с павета. Само мотористите ще са ви достатъчни, за да разберете разликата в шума.
16
3
 
4
 
! Отговори
Стар софиянец преди 9 месеца
С асфалт прахоляка е дори по-голям, но как да го обясниш на льольото, който си иска асфалта, както е с всеки дошъл от село. За тях асфалта е върха на цивилизацията. Колкото до шума - спорно е кое е по-шумно. И при двете настилки има шум, различен е, но си го има. При паветата обикновено карат по-бавно, в рамките на разрешената скорост, а при асфалта по-бързо, т.е. с превишена скорост и шума на практика се изравнява. Имам опит с улица с павета и улица с асфалт и не виждам разлика, освен, че мотор
15
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Мафията постигна своето, а някои балaми си мислят, че е имало обществено обсъждане и че мафията се вслушвала в гражданите. Анкетата беше един от инструментите на мафията, с който ни внушаваха, че хората искали асфалт. Искаме един друг път. И аз мога да направя всякаква анкета, с каквито си поръчате резултати.
14
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
При последният малко по-силен дъжд случайно забелязах каква е разликата между улиците с асфалт и улиците а павета. Около 6 часа след дъжда, там където беше асфалт имаше все още огромни локви, вкл. и такива заемащи цялата улица по ширина. Там където бяха павета малкото локвички, които бяха останали бяха 10-20 см в диаметър, т.е. на практика нямаше локви. Лошото е, че ловките скриват дупките, а при асфалт дупките са страшни.
13
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
На Дондуков през 20-30 метра има пешеходни пътеки и не трябва да се шофира с повече от 40 км/час заради тях. Общинарите замислиха ли се поне малко, какво ще стане с пешеходците, като пуснат джигитите да хвърчат по асфалта? Хората искащи асфалт не се ли сещат, че при асфалт Дондуков ще го затварят изцяло или на части по няколко пъти в годината за ремонт на този "хубав" асфалт?
12
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Мафията пак победи - асфалт.
11
8
 
6
 
! Отговори
Мафия преди 9 месеца
Предварително си го бяха решили да бъде асфалт, но като видяха, че хората не го искат, решиха само наполовина да затрият хубавият досега булевард. Асфалт там искаха само джигитите, за да карат не с 60-70 км/час както досега, а с над 100. Асфалт предпочита и мяфията, защото чрез него се краде много повече, отколкото ако има павета.
10
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Това е нагласено, до скоро резултата беше само за асфалт. От общината са долни продажници. Питам кой ще ви подържа паветата, като бул. Прага, бул. Борис 3 и др.
9
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Шанз Елизе не паметник на културата и емблема на ПАРИЖ. И естествено не може да се пипа.
Ум имаш ли да го сравняваш с Борис или или другите софийски сокаци????
То бива грандоманщина и самомнение шопско, ама твоето е извън пътя....
8
5
 
2
 
! Отговори
72 604 64 73 преди 9 месеца
И за какъв въздух става въпрос след като все още се купуват дизелови автобуси от Китай ...
7
8
 
6
 
! Отговори
Циклоп преди 9 месеца
Какво да кажат французите с тяхната Шанз ел'изе , която е павирана ?

Но ние винаги сме по-ербап
6
3
 
17
 
! Отговори
Аз преди 9 месеца
Принципно идеята е оптимална. Павета по платната, по които се движат колите води само до шум и прахоляк. Да бъдат под трамваите, под евентуални парко места или по тротоарите е най-добре! Мен ме притесняват не толкова какви ще са настилките, а качеството на ремонта. През годинитре се доказа, че общината не контролира ефективно изпълнителите и винаги следват ремонти на ремонтите...А никой не иска отново да блокират центъра за ремонт, веднага след откриването на булеварда...
5
3
 
6
 
! Отговори
Жоро Павето преди 9 месеца
А КАКВО ЛИ ЩЕ СТАНЕ С ИЗЛИШНИТЕ ПАВЕТА. МАЙ ЩЕ ОТИДЯТ НА НЯКОЙ НАЧАЛНИК В ПРИЛОЖЕНИЕ
4
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
А платната на Дондуков по принцип са паркинг, така че ще се кара по павета пак :)
3
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Ще гласувам пожизнено за кмета който асфалтира "Цар Борис".
А вероятно и всички които живеят по цялото му протежение от Руски паметник та да Княжево.
2
3
 
10
 
! Отговори
Иван преди 9 месеца
Не ми се мисли какво ще стане след 1-та година. Ще бъде един романтичен лунен пейзаж!
1
6
 
8
 
! Отговори
Дора Габе преди 9 месеца
И на тоя наклон по ширината на платното, след първото горещо лято асфалта ще е на ул. Стара Планина. Баси тъпаците...