5000 шофьори в София с глоби, колите им на тротоара

Паякът отнесъл 350 коли, глобили 842 – паркирали в зелено
Обновена: 22 май 2017 09:31 | 22 май 2017 08:37,
67
5000 шофьори в София с глоби, колите им на тротоара
Снимка: архив, Bulphoto

5000 шофьори са отнесли глоби, защото са зарязали колите си върху столичните тротоари. Това сочи справка на Столичния инспекторат от началото на годината. На място са спипани 1003-ма водачи, които са получили глоба с фиш за 50 лева. Съставените актове пък са 842.

Отделно инспекторите са наказали и 842-ма шофьори, които са си зарязали колите в градинки и паркове. Съставените актове за установяване на административно нарушение за паркиране в зелени площи са 155. Стойността на глобата варира от 50 до 500 лева.

Паякът пък е отнесъл 356 коли на наказателен паркинг. Всеки ден инспекторите обхождат районите и налагат съответните глоби за това, че колата е оставена в тревата или до катерушките. За вдигане на автомобили от зелени площи и детски площадки се работи и по сигнали на граждани, подадени на горещия телефон 02/9875555.

За да спрат катеренето на коли в детски площадки, инспекторите поставят кашпи по тротоарите. Миналата седмица са монтирани антипаркинг съоръжения върху тротоар на ул. "Пчиня" в район "Красна поляна". Там софиянци масово бяха пропищели от наглите шофьори и бяха написали десетки жалби до инспектората. В края на март се спря и влизането на коли в Южния парк от страната на бул. "Гоце Делчев". Там отново се поставиха антипаркинг съоръжения, а като допълнителна мярка се сложиха и три кашпи с цветя, пише "Монитор".

По улица "Цар Симеон" също са поставени ограничители, за да се опазят зелените площи. Там най-много нарушители имало при градинката до бл. 334. Кашпи пазят от ромски набези и парк "Въртопо". Там от каруците се стоварваха боклуци и бяха направили сметище в района.

От инспектората напомнят, че престоят и паркирането на тротоари, в паркове, градини, зелени площи, пешеходни подлези, детски и спортни площадки, на територията на детски ясли, детски градини и училища са забранени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


67
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Обективно, София може да поеме много повече коли, както е по света, но си трябват експертни решения, а в общината след 1989-та година експерти няма. Преди 1989-та общината имаше планове за построяването на подземни паркинги в центъра на София, но дойде 1989-та и новите политически назначени калинки в общината ги хвърлиха в коша.
41
0
 
9
 
! Отговори
??? преди 6 години
Преди време живях в ж.к.Младост. До блока ми имаше 3 разширения за париране отстрани на улицата за 80 коли. Блока беше 8-9 етажен с около 160 апартамента. На практика всички паркоместа се използваха, но дойде 1989-та и започна едно диво строителство между блоковете. От тези 80 паркоместа, останаха 40, а се появиха няколко нови блока и хора с коли в тях, които също искат да паркират някъде. Гаражите в самите нови блокове не могат да поемат и половината от колите на хората в блока. Кой е виновен?
40
0
 
1
 
! Отговори
бачкер преди 6 години
Каквото и да ти говорят, знай ,че става дума за пари!Данък платихте ли в общината? Къде им е статистиката, само търкат креслата.По повод на чуждите коли:Дайте да изместим управлението на страната в Каварна, оне там земята е скъпа и го няма Цонко.Е тогава в Кайнарджа или Тутракан , като се махнат апаратчиците и обслужващия персонал ,такъв простор ще ви се отвори, че ще карате само лимузини...
39
1
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Ако работата ми е в квартали на София, където няма Синя или Зелена зона, то обикновено няма къде да се паркира, освен в нарушение. Платени паркинги по правило няма, а аз не мога да си купя "1000" гаража из цяла София, за да има къде да паркирам. защо стана така е повече от ясно - заради разрешеното от общината презастрояване и строежите върху съществуваи паркинги, казано накратко - заради мафията.
38
3
 
1
 
! Отговори
Minfin преди 6 години
Tova e laja.
37
0
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Аз като човек живял доста време и то на няколко различни места в София и видял какво ли не, добре виждам откъде дойдоха проблемите с паркирането както и какви проблеми има с паркирането в София. Ще го дам с пример - обикновено ходя пеша, но имам три паркоместа в гаражи в Центъра на София, но когато ми се наложи да си върша работата с кола, започват проблемите. Ако работата ми е в Синята или Зелената зона, там има ограничение по време, а това време почти винаги не ми стига да си свърша работата.
36
4
 
2
 
! Отговори
Край преди 6 години
Реалиста да ти кажа. Фандъкова не иска нищо да забранява - даже и да налага спазването на законите не иска - тия иска да прави щото така се харчат пари и има за "нашите". На Софиянци им трябва здрава законна сопа. Ама няма кой да им я удари че на изборите фандъкова иска пак да я изберат.
35
9
 
12
 
! Отговори
пацо преди 6 години
Българите са селяни с претенции. Никои не е длъжен да осигурява парко места за таралясниците. Я паркирайте в Париж или Лондон, а може да пробвате и във Виена че е колкото София. Паркингите стоят празни, ганъо иска в хола да си вкара тенекето. Вдигане на данъците за старите неекологични коли, яки глоби за спиране в градинки и по тротоари. Ей на съседа няма два лева, през няколко месеца е без работа, жена му чистачка, ама имат 2 коли пред разпад, и спира в градинката че нямало къде и нагъл нагъл..
34
3
 
3
 
! Отговори
Край преди 6 години
Реалиста да му кажа - София не може да поеме повече коли нито като паркиране нито като движение. В подобните на София градове по света е скъпо да имаш кола и така се ограничават колите. Изхода за транспорта на София не е в повече лични коли и всеко човече с кола. Изхода е силен градски транспорт мотопеди, велосипеди и само тези дето си плащат скъпо с коли.
33
0
 
10
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Докато има хора, които си мислят, че проблемите се решават със забрани, а не с работа и мисъл, няма да паркираме нормално. Общината ще продължи да разрешава ново строителство и върху паркинги, колите ще се увеличават, паркоместата ще намаляват, а мафията в общината ще продължи да ни глобява за това, че общината ни е отнела местата за паркиране.
32
3
 
3
 
! Отговори
Край преди 6 години
До "Реалиста" дето пропуска нещо - надземните и подземните паркоместа са ПЛАТЕНИ. А нашенчето не ще да плаща. Кв. Медицинска академия е целия в коли по тротоарите щото софиянчето не ще да си плати Зелената зона по Георги Софииски или по бул. Прага дето места колкото щеш.
31
1
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Реалността е, че колите ще се увеличават, както навсякъде по света и тези коли трябва да могат да бъдат паркирани без да се правят нарушения на правилата за паркиране. Решаването на проблема с паркирането очевАдно не е във възможностите на хората паркиращи колите си, а проблема може да бъде решен само от държавата и общината. Държавата трябва да промени законите в подходяща посока, най-вече нормите за новото строителство, а общината трябва да подпомогне и организира строителството на паркинги.
30
6
 
7
 
! Отговори
Край преди 6 години
Тротоарите са за пешеходците. И това че имате барутник "нов внос" не ви дава право да им ги отнемате. Не мразя колите - имам две ОБАЧЕ имам и два гаража. Хората са по-важни от тъпите ви бангии. Безплатно паркирате има само на село. В големите градове се ПЛАЩА колкото по-голям и цивилизован - толкова по-скъпо.
29
0
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Това, което липсва в София са подземните и надземните многоетажни паркинги. Строителството им трябва да се насърчи, като може и общината да вземе участие. Очевидно сегашните строителни норми влошават проблема с паркирането и ако не се забрани изцяло новото строителство, то поне да се променят нормите. В момента строителите лесно изпълняват нормите за паркоместа, като обявяват част от апартаментите за ателиета, за които не се иска паркомясто, а там си живеят хора и никой не следи да са ателиета.
28
3
 
4
 
! Отговори
Край преди 6 години
До наглеца - реалист. Закона ЗАБРАНЯВА паркирането на тротоар - разрешено е САМО когато е изрично оказано със знак. Ето текста "Допуска се престой и паркиране на моторни превозни средства с допустима максимална маса до 2,5 тона върху тротоарите, само на определените от собствениците на пътя или администрацията места, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 2 метра за преминаване на пешеходци".
27
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А къде да се паркира?
26
4
 
8
 
! Отговори
Телфера преди 6 години
Не е ли длъжна Фъндъкова да осигури БЕЗПЛАТНИ парко места за ВСЕКИ жител и гост на града?
25
2
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
За нормалното паркиране в София трябва да има някаква мисъл в кметове и общинари, но такава от 27 години няма. Нормално е колите да се увеличават и в София те са доста по-малко, в сравнение с повечето подобни градове в Европа, САЩ, Канада, но там проблем с паркирането в такъв мащаб нямат, а в София има. Има защото само с корупция, некадърност и тупане в гърдите и рязане на ленти, София не може да се развива. Сега за да се нормализираме, първо трябва да се забрани всякакво ново строителство, док
24
0
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Този дето пише с името "Край", пак започна с глупoтевините си. Законът разрешава да се паркира на тротоара, нещо повече, много от паркоместата в Синята и Зелената зона в София са очертани върху тротоарите - изцяло или отчасти. Справка - Закон за движение по пътищата, член 94, алинея 3.Тук съвсем друг е проблемът и "наглостта *** шофьорите" е измислица на хора, които не мислят или мразят хората с коли. Проблемът е единствено в това, че общинарите разрешиха презастрояването, вкл. и върху паркинги.
23
8
 
3
 
! Отговори
Край преди 6 години
Между "паркирам на тротоара щото няма къде" и "крадем щото нема работа" Няма никаква разлика. Да не мислите че в Мюнхен има къде или в Истанбул или в Букурещ.