В София: Купуваме ли си билетче за рейса? Три пъти по-малко!

Продажбата на карти бележи двукратен ръст, отчитат от ЦГМ
26 мар 2018 10:50,
28
В София: Купуваме ли си билетче за рейса? Три пъти по-малко!
Снимка: архив "Булфото"

Тройно е спаднала продажбата на еднократни билети за градския транспорт в София. По-малко хора си купуват и от талоните за десет пътувания. Двоен обаче е ръстът на онези, които си купуват абонаментни карти, показват данните на Центъра за градска мобилност.

През 2015 г. в столицата са продадени над 9,5 млн. билети, а за миналата година - 3,8 млн. На 1 юни 2016 г. влезе в сила решението на СОС за увеличаването на цената на билата от 1 на 1,60 лв., пише "Монитор".

От ЦГМ отчитат и спад в продажбите на талоните за десет пътувания, на които също бе променена цената от 8 на 12 лв. От тях през 2015 г. са продадени 1,2 млн. талони, а през 2017 г. 700 хиляди.

Още по темата

Увеличава се обаче броят на продадените абонаментни карти – с над 68%. През 2015 г. ЦГМ са продали 3,8 млн бройки, а през изминалата над 5,7 млн. лв. При всички видове карти се наблюдава близо двукратно увеличаване на продажбата.

Годишната абонаментна карта бележи най-висок интерес сред пътниците. Срещу сумата от 365 лв. на година столичани могат да използват цялата градска мрежа. През 2015 г. от нея са се възползвали 226 човека, година по-късно – 16 808, а през 2017-а броят на издадените карти достига 25 018.

През 2020 г. в София се очаква да заработи електронна система за таксуване в градския транспорт. След поредица от обжалвания на обществената поръчка преди дни се стигна до получаването на оферти и стана ясно, че 10 кандидата искат да изградят тикет система.

Все още не е ясно дали пътниците ще бъдат таксувани спрямо времето, което са прекарали в градския транспорт, или на изминало разстояние. Всеки пътник ще може да зарежда превозния си до

кумент от компютър, мобилен телефон или банкова карта. Транспортните средства пък ще бъдат оборудвани с камери. Всичко това ще струва на ЦГМ 88 млн. лв, които ще бъдат изплащани в продължение на 10 години на фирмата одобрена да я изгради.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
6
 
10
 
! Отговори
Мда преди 6 години
Софиянци,Суджуците ви доят най-нагло,вас и цялата държава,щото придърпват всичкия и ресурс в столицата!Колко мислите,че ще продължи това?Да не остане столица без държава,заради любовта ви към Банкянеца?
6
4
 
11
 
! Отговори
тити преди 6 години
Е няма за пенсии няма за магистрали но сега ще гушнат някои хора милиони.Ей крадливо племе.Нещастници
5
1
 
15
 
! Отговори
А бе преди 6 години
Какви са тия 88млн. за изграждане на тикет система????Пълна лу*д*ост!То почти всяко квартално магазинче вече има ПОС терминал,тия ще хвърлят такива огромни суми!
4
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ЖоНай-рентабилно е изобщо да не се купуват билети и карти при тия цени.Статията е спекулативна и подвеждаща.При мизерните доходи на населението,сегашната цена на билета е трикратно завишена и истината е че гратисчиите са в пъти повече от преди увеличението.
3
4
 
11
 
! Отговори
vlady преди 6 години
Нормално е месечната карта да струва приблизително колкото 30 билета - така при 20 работни дни и две пътувания на ден излиза по-евтино и съответно много хора я купуват. Редно е пътуващите от време на време да плащат повече за сметка на редовните клиенти с предплатена услуга.
2
7
 
28
 
! Отговори
Жо преди 6 години
НАЙ-РЕНТАБИЛНО е да си купиш годишна карта за цялата градска мрежа. Е, трудно е да се разделиш с 365 лв, но ще пътуваш неограничено за 1 лв на ден. И още нещо- ако си загубиш картата, срещу 7 лв ще ти издадат нова, а изгубената карта ще я блокират като невалидна.Няма да станем нормална държава докато защитаваме гратисчиите, крадците на ток, парно и вода, неплащащите данъци.
1
5
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От както направиха билета 1.60, не съм се качвал на автобус и трамвай. Три пъти съм ползвал метрото.