Дупка до дупка ли? Кърпенето ще престане, зарече се Нанков

Над 3 млрд. лева ни трябват за инфраструктура след 2020 г.
52
Дупка до дупка ли? Кърпенето ще престане, зарече се Нанков
Снимка: архив, БулФото

Кърпенето на дупки - подход през последните 30 години, трябва да престане и пътищата да се ремонтират цялостно, смята регионалният министър Николай Нанков.

На конференция за пътната безопасност той заяви, че над 3 млрд. лв. ще са нужни на България за инфраструктура за периода 2020-2030 г. За тези средства са подадени мерки и дейности пред ЕК. От тях 2,6 млрд. лв. са средствата по съществуващи пътища и около 730 млн. млн. са по предвидените за изграждане до 2030 г. автомагистрали и скоростни пътища. Глобалната цел на европейско ниво е за това десетилетие жертвите по пътищата да намалеят с 50%.

Министърът уточни, че около 8000 км републикански пътища и 12 000 км общински се нуждаят от спешна цялостна рехабилитация и напомни за системния проблем, свързан с недофинансирането в пътния сектор.

"Тол системата няма да е панацея", каза Нанков. По думите му тя ще даде почти три пъти по-голям ресурс от съществуващия и немалка част от него ще бъде насочен за подобряване на пътната безопасност. За целта ще се използват и бюджетни, и общински средства.

Министърът коментира, че България е лидер в черната статистика на Европа по жертви по пътищата. Според него факт е, че държавата полага неимоверни усилия за пътната безопасност и че по тази тема трябва да бъде ангажирано цялото ни общество.

Зам.-кметът по транспорта в София Евгени Крусев обясни обаче, че кърпенето на дупки след зимата вече е започнало и за това са предвидени около 39 млн. лв. Според него общината постоянно получава сигнали за проблеми с нови дупки, отнася се сериозно към всеки от тях и реагира по най-бързия начин според ситуацията.

Всяка година трафикът се увеличава с 10-15%, увеличава се и броят на товарните автомобили, което носи много проблеми, а финансирането продължава да не достига, коментира и шефът на Пътната агенция инж. Дончо Атанасов.

"Успяваме с бюджета, който имаме, и правителството дава доста пари през последните години, но все още не достига финансиране, а пътят е жив организъм и когато днес не го направиш, утре вече е късно", каза той.

По думите му днес ще бъде направена първата копка на АМ "Хемус". "И се надявам в рамките на тази година да стартират всичките й процедури до Велико Търново, както и на автомагистралата от Русе до Велико Търново. Наблягам на строителството на автомагистрали като една изключително важна част от пътната безопасност и важен фактор за значителното намаляване на жертвите по пътищата. Състоянието на тунели, на мостове също е важно за пътната безопасност, но те изискват огромен финансов ресурс", каза още инж. Атанасов.


52
Още от
Напиши коментар Коментари
47
0
 
1
 
! Отговори
Д.Костов преди 3 месеца
От 40 години цялата инфраструктура в София(тук живея,затова) не е подменяна.Това са :тротоари,бордюри,градинки(повечето),улици,трамвайни линии и прочие.Коя "държава" има такова неотношение към раята си?!Рая,защото си траеме.Онзи ден набих спирачки за да не блъсна минаващ колоездач на червено,точно през трамв.линии.Изкопани и седят от години така.Унищожих от удара по тях предните гуми.При застрахователя ми викат:"Ми,то така си е."Казвам,осъдете общината,той:"Няма смисъл!"С тези мисли,така ще е .
46
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
3 милиарда лева ли ви спъват? Това ли е цената да караме по хубави пътища? Че вие давате по 2 милиарда лева на година за невидимата програма по санирането, за която всички плащала. А никой не ме е питал мен дали искам да се саниран блок в Долно Нанагорнище за 2 милиона лева, в който живее тумба нови българи, които след месец ще изгорят дограмата. Или е важно за нас разни Цоло Вутовци да слушат Шушана и да се поливат с шампанско за 40 Хил. Евро? Щото те "санират". Ето къде отиват парите!
45
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Гробарите начело с Бибитко и Цецо Пипоня, ако купят още едни избори, наистина ще можем да караме по шосетата ни само с БТРи.
44
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Къде са парите от винетките, от данъците за колите, от застраховките къде са та ще взимате от EU само с тези пари пътищата трябваше да са масълце, Нанков и тоя песссс умрял, знае как да затваря очите на сляпото стадо,колата ми е на 3000 км бмв вчера за Бояна като тресна в една дупка пълна с вода джантата стана като яице а пък миналата седмица ми сложиха 2000лв глоба за без винетка на кой да се оплача на папата ли.
43
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Куче влачи пале с пари, диря от палето няма.. Така е било и така ще бъде докато не се събуди тоя прост народ.
42
2
 
21
 
! Отговори
БАБА КУНА преди 3 месеца
КОЛКОТО И ДА ТРИЕТЕ НАПИСАНОТО ОТ МЕН Е ЯСНО, ЧЕ И ТЕЗИ 3 МЛР. ЛВ. ЩЕ БЪДАТ ПЛЯЧКОСАНИ ОТ ГЕРБ КАКТО СЕ СЛУЧИ С ПАРИТЕ ЗА САНИРАНЕТО !!!
41
0
 
6
 
! Отговори
vlady преди 3 месеца
До Прасчо
Откъде толкова пари? Нормално е пътят да се ремонтира, когато се покаже чакълът, така се спестяват много пари и се създава работа на автосервизите.
40
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Ако изкарате още един мандат и ще караме само джипки и АТВ-та, ако изобщо може да се кара по тези пътища. Лилето няма ли да излезе да каже две топли думи да ни успокои и тя. Махайте се за нищо не ставата освен да плямпате. Даже новите ви пътища са под всякаква критика, защото няма никакъв контрол, освен върху паричния поток, който се излива във вашите джобове.
39
4
 
5
 
! Отговори
Прасчо преди 3 месеца
Нанков правилно смята, но "смята" подхода с кърпенето за нередовен, което и самата истина, но по интересно е какво смята Министерство на финансите относно пълното ремонтиране на пътищата. Примерно в САЩ има норма за ремонт на пътищата, ако не се бъркам /а сигурно за всеки щат е различно/ в Илиной беше 7 години. След седмата година, дори да е без забележки пътя, асфалта се изрязва и се полага съвсем нов. Без никакви компромиси и уговорки. През останалото време поддръжка, но не по документи !
38
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Голямо лапане се очертава.
Трябва първо да сепромени технологията на асвалтиране съобразена с геогравското ни местоположение заради сезоните
Сега все едно асфалтират в Африка
37
4
 
21
 
! Отговори
от влашко преди 3 месеца
Боко може ли да ни обясни как в "бедната и изостанала" Румъния , абсолютни навсякъде , където минава медународен път е асфалтирано като стъкло, дори и в най-малките села, асфалтираха, напавиха канавки и тротоари, маркировки, светофари, всички къщи санирани и измазани, с нови дограми, във всяко село - спретнати паркове, цветя, площадки , поплиция, библиотека,....нямаше нито една съборетина, незаконни сметища, горящи гуми и каруци с брано железо и тухли ??? Кога ще ги стигнем бе БОКО ???
36
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тук ремонтите се правят да изкарат месец - два, всичко останало, като пари за ремонти се краде, от кръгове около управляващите... та затова всяка година положението става все по зле, защото ерво парите ще свършват скоро и краденето е като за последно.
35
1
 
20
 
! Отговори
Макак така? преди 3 месеца
В държава с температурни амплитуди от 60 градуса(-20 зима и +40 лято) и толкова малко основни и много натоварени пътища, няма как да очаквате читав асфалт.
Той пък трябва да се прави с гранит, не с варовик, както го бъркат тук. С цел здравина, сцепление, устойчивост на атмосферни условия и т.н. Варовикът се рони, полира и в комбинация с некачественото изпълнение става пълен леш за няколко години.
Изберете си - компетентни строители или качествени материали. Тук нито 1 нямаме, а искаме и двете...
34
0
 
15
 
! Отговори
Vuio преди 3 месеца
Ела да видиш в Северозапада....лунен пеизаж!! Отпускат вс. година по нз колко млн. Дойде бако с 1 лопата фракция, метне в дупката както си е кална, сипе стопен асфалт от казана 1 канче и тъпчат с квото има....айдее готово вика!!!! 20 млн!!! А и винетки скъпи!!! С 4 винетки си изплащам опелчето!
33
1
 
16
 
! Отговори
Ehhh преди 3 месеца
Вярно е че преди Бойко нямаше кой знае какво, но за 10 години какво се направи??? Отсечка от Перник до Благоевград 60км, няколко км преди Кулата също, свърза пътя след Пловдив до Бургас хайде още 150 ги кажете....А за тия 10 години колко милиарда наляха....за няма и 200км общо?!?!? По 2 млн на км са 400 млн, това са пари от винетки само за 1 год?!?! А другите??? А еврофондове? Милиарди са това!!!
32
1
 
23
 
! Отговори
от Видин преди 3 месеца
2 петилетки БГ е ЕС = 10 пропиляни години членство
Време , за което дори и най-забутните селски пътища трябваше да са асфалтирани и сигнализирани със знаци. Въпреки якото крадене все пак направиха Дунав мост 2 - който води до НИКЪДЕ,а Видин - София по Е-79 е като рали Париж-Дакар - не се знае дали ще пристигнете живи и здрави с частично или напълно потрошена кола, чуждите тираджии и немски туристи минават транзит и се кръстят, не са виждали подобна трагедия дори и в Индия и Бангладеш.
31
9
 
9
 
! Отговори
ДО 29 преди 3 месеца
Защо фабрикуваш фалшиви новини - БСП вкараха България в ЕС и НАТО , и построиха Магистрала Люлин , Струма и Тракия .
Най-успешния Президент в Първанов .
30
0
 
6
 
! Отговори
ВЯро преди 3 месеца
Вярно, че го няма Плевнелиев , но си е опасно.....
29
19
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До To6 27

Наистина сте за психиатър това червените потурковци. Кажи какво направиха БКП-БСП за над 50 години управление. Нищо но от сърце. Всичко направено е от ГЕРБ и Борисов.
28
5
 
12
 
! Отговори
Azov преди 3 месеца
Мен само ме притеснява тия големи ресурси (х3) дали няма да потънат в джобовете на посткомунистическия политически елит и прибилижените им бизнесмени. Иначе няма проблем да плащаме по-високи данъци и таксти, това по презумпция води до по-добро качество на живота, стига да не изчезват безследно, естествено.