5500 места повече в "зелена зона", ако СОС гласува!

4 столични квартала са предвидени за разширяване
14 юни 2018 16:00,
99
5500 места повече в "зелена зона", ако СОС гласува!
Снимка: Bulfoto, архив

Новина за столичани и гости на града е разкриването на нови места за платено паркиране от 1 ноември тази година. Зелената зона ще бъде разширена в кварталите "Оборище", "Лозенец", "Възраждане" и "Красно село" и ще се увеличи с 5500 места.

Зам.-шефът на транспортната комисия към СОС Зафир Зарков заяви, че до дни докладът ще бъде внесен за обсъждане. Разчетите на Центъра за градска мобилнист показвали, че новите места могат да се обособят до 1 ноевмри, ако СОС гласува разширението през лятото.

За новите места за платено паркиране в четирите квартали се говори от месеци. Идеята беше обсъждана на заседания на транспортна комисия, пише "Монитор". Район "Триадица" също иска зона около пазара "Иван Вазов".

Зарков обаче заяви, че засега тази идея няма да влезе в доклада за разширение на зелената зона. В "Красно село" зелената зона трябва да обхване карето от улици между булевардите "Иван Гешов", "Пенчо Славейков", "Ген. Тотлебен" и улица "Георги Софийски".

Във "Възраждане" се предвижда платено да стане паркирането между булевардите "Сливница", "Константин Величков", "Александър Стамболийски", улиците "Гюешево", "Партений Нишавски", "Българска морава", "Камен Андреев", "Добруджански край", бул. "Ген. М. Д. Скобелев" – ул. "Опълченска" и ул. "Димитър Петков".

В район "Оборище" се предлага да се плаща за паркиране в карето между булевардите "Христо и Евлоги Георгиеви", "Данаил Николаев" и "Ситняково" и улиците "Черковна" и "Султан тепе".

През октомври миналата година в район "Средец" в участъка между булевардите "Цариградско шосе", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Михай Еминеску" и улиците "Мизия" и "Хан Омуртаг" бяха разкрити 1193 платени паркоместа и отделно още 31 инвалидни.

В "Лозенец" също бяха въведени 3500 места за платено паркиране. Новата платена зона обхвана участъка между булевардите "Евлоги и Христо Георгиеви", "Драган Цанков", "Джеймс Баучер" и "Черни връх". Сега районният кмет Любомир Дреков предлага да се плаща за спиране на колите и в останалата част от квартала.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


99
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Следващия път, пак за тези да гласувате
56
15
 
6
 
! Отговори
до 53 преди 5 години
30 години по-късно пак комунизма ви виновен
55
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Местата за паркиране в платените зони обикновено намаляват двойно след въвеждането на платеното паркиране. Паркирало се е от двете страни на улицата, сега само от едната и то платено. В нормалните държави правят друго. Ако ширината на улицата го позволява, правят паркоместа и от двете страни на улицата и то без да катериш тротоари, както Фандъкова прави в София.
54
14
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Заглавието да се чете:БЕЗПЛАТНИТЕ МЕСТА ЗА ПАРКИРАНЕ В СОФИЯ НАМАЛЯВАТ С 55000А наведените "медии" и техните служители да правят като вятъра.
53
16
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Истината е, че платената зона за паркиране създава в пъти повече проблеми, отколкото решава. При това зоната решава проблема на един, а на 100 или 1000 други създава допълнителни проблеми. Принципно платена зона в жилищен район е много лоша идея.
52
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Чудя сеКакво има да се чудиш, щом са празни - значи е скъпо. Цената в такива паркинги трябва да е символична, за да не е пречка за обикновения човек да си остави колата. То като с чадърите по морето. Надули цената и заети 20% а всички хора на свободната зона се нагъчкали. Ами намалете цената, за да се напълни и печелете.
51
12
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София се паркираше нормално до към 1996 година. После настана ад заради презастрояването, неадекватни норми за паркоместа при новото строителство и застрояването на паркинги. Държавата и общината създадоха проблема, а сега ние плащаме заради тях, корумпирани политици.
50
13
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Навсякъде по света правят закрити паркинги, само в София подходящите за паркинги места, Фандъкова ги подарява на мафията за нови строежи-мастодонти, а общината няма закрити паркинги. Платените зони също са в услуга на мафията. Приходите от платените зони ги прибира мафията.
49
16
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Крайно време е да се върне софийското жителство - който иска софия пъво да си купи гараж, оти баце напълни софето с калинки!
48
7
 
18
 
! Отговори
Чудя се преди 5 години
Чудя се къде са подземните гаражи и паркингите построени по времето на комунистите БКП/БСП??? Единственият, за който се сещам, е този на НДК. Но защо стои празен и никой не го ползва??? Защото никой не иска да плаща. Сега, при спирките на метрото изградиха паркинги и никой не иска да ги ползва. Всеки иска да се набута в центъра с кола и после реве, че трябвало да плаща. Така е и така ще бъде. Преди да има зони, се въртях като пумпал и нямаше места да паркирам. Сега вече е ОК!!!
47
2
 
3
 
! Отговори
До Край преди 5 години
Продължение В същото време броя на колите в България на 1000 човека изостава от средното за ЕС, а в Германия е доста над средното за ЕС. За да е вярна статистиката, с която ни манипулираш от години, трябва всички автомобили в България да са само в областните градове, а в останалите градове и в селата, да няма нито една кола. Освен това към София прибавяш всички лизингови коли в България, както и почти всички фирмени коли в България. След това правиш сравнение с ЛИЧНИТЕ коли в другите държави
46
14
 
8
 
! Отговори
Не се сърдете! преди 5 години
Иво Христов ви го каза *** се обидихте - не може да гласуваш за тиквоний и да искаш безплатно паркиране. Края на еврофонтаните наближава и гепаджийте търсят начи да прибират пари! Но и това няма да ги спаси!
45
7
 
15
 
! Отговори
Няма безплатен обяд преди 5 години
Който има кола (коли) да е мислил за паркирането. То навсякъде по света се заплаща, а в идеалните центрове даже не се допускат коли. Ако не ви харесва, отивайте си на село и там няма да плащате. Хем искате в центъра, хем да не плащате. Такова животно вече няма. София толкова се разрастна, че площта на центъра вече се увеличи и е на много по-голяма площ. Бягайте да живеете в гетата в периферията на София. Там е безплатно. Искаш ли център - плащаш! За делова работа в центъра не ходя с кола.
44
0
 
3
 
! Отговори
До Край преди 5 години
Хайде стига си лъгал за броя на колите. Берлин е град с много малко коли, но другите градове в Германия са с в пъти повече коли. Знаеш ли, че по същата официална статистика, която ползваш, броя на колите на 1000 човека население във всички областни градове е от порядъка на между 500 и 900 коли на 1000 човека население, което е в пъти повече от подобните градове в Европа? Видин е като София по официалната статистика.
43
14
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всеки жител на София си е платил, за да паркира "безплатно" на общинска земя. Всеки собственик на МПС плаща данък МПС. Тъмното е, че при толкова малко коли на човек от населението в София, паркирането е толкова голям проблем. За София няма официални данни за притежаваните от гражданите на София лични МПС, но по груба оценка те са около 100-200 на 1000 човека, а в подобните градове в ЕС, са обикновено 600-800.
42
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най -глупави са внушенията, които ни правят онези от 80-те процента, сравняващи София с несравнимо по-голями градове, с много повече жители и с много повече коли на човек от населението, като Ню Йорк, Вашингтон, Лондон, Париж и много други. Много често в подкрепа на манипулацията си използват напълно погрешните данни за броя на колите по градове в България, вкл. и за София.
41
2
 
14
 
! Отговори
Spectre преди 5 години
До До SpectreТи кое не разбра бе? Аз НЕ сравнявам градове. Аз казвам, че НЕ СЪЩЕСТВУВА голям град, в който можеш да паркираш безплатно в центъра и около центъра.
40
14
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво ли ще стане когато колите в София станат 3-4 пъти повече, т.е. колкото колите в другите подобни градове по света? При кмет Фандъкова е ясно, цяла София става Синя зона с паркиране до един час на цена 20 лева или евро. В същото време Фандъкова ще закрие и последните тролейбусни и трамвайни линии, а автобусите ще са през час-два по малкото останали линии. Метрото ще си е почти същото, само може да го продължат до Банкя.
39
1
 
15
 
! Отговори
До 41 преди 5 години
"В единият офис, 1-2 пъти седмично се събират над 30 човека, иначе са 5-10. В другият редовно са 5-10 човека, а в третия са по-малко 4-5 човека. Нормите според теб са наред, а според мен паркоместата трябва да са не девет, а 39 или повече." Как си представяте площите на гаражите да са по-големи отколкото жилищата. Ами тогава да се продават гаражи, с някое и друго жилище към тях. Или да се направят подземни гаражи на 10 нива??? Офисите да плащат паркирането на гостите си...
38
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Който кмет е некадърен да се справи с проблемът с паркирането, въвежда платени зони за паркиране. В голямите градове по света, са направили много други неща преди да започнат с платени зони в един тесен център. Само в София направо се въвеждат платени зони и то с по-голям обхват. Никак не са умни сравненията с платените зони по света.