24/7 живот в бъдещите софийски небостъргачи... Скоро

Главният архитект: Не искаме пълни с офиси мъртви зони
82
24/7 живот в бъдещите софийски небостъргачи... Скоро
Снимка: pixabay

Бъдещите зони за небостъргачи в София ще функционират 24 часа, ще има офиси, жилища и места за забавления.

"Нямаме желание да създадем поредното мъртво сити в Европа. Ако трупаме офис сгради на едно място, не означава, че те ще бъдат изпълнени с функции“, коментира пред "Труд" главният архитект на София Здравко Здравков.

Още по темата

Къде ще са сититата на София, предстои да бъде посочено в Общия устройствен план на града.

Ще бъде урегулирано и разпределянето на строителството в тях, така че да са многофункционални. Това би могло да стане със законови промени.

Целта е тези райони да не се превърнат в пълни с офиси мъртви зони, които не функционират след 19 ч., а да има и други видове здания.

"Моделът за изграждане на ситита от европейските градове през 70-те години, през 21 век се оказва неработещ, защото създаването на монофункционални ситита ги обрича на обезлюдяване. Най-важната ни задача е да намерим място перфектно обезпечено с транспортни връзки и инженерно обслужване. Другото важно нещо е да направим правилния микс от функции, така че то да живее 24 часа. Защото когато се създаде един комплекс от високи сгради, който се освобождава в 19 ч. нощно време, той става изключително опасен", каза Здравков.

Голяма част от съществуващите и планирани бизнес сгради в София са около "Цариградско шосе" заради лесния достъп до тях. Строят се много офиси и близо до метроспирките.

"До края на 2018 в София се очаква да се завършат 17 мащабни офис обекта, между които и най-високите сгради в страната (Sky Fort и Millenium Tower)", твърдят експертите от "Визия за София“.

Междувременно заради забавяне на административни процедури, правителството удължи срока за изпълнение на комплекса "Гранд Каньон-София" с две години.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


82
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
101
0
 
1
 
! Отговори
Надя преди 1 година
България е прекрасна, но трябва да вкарат в затвора всички корумпирани политици които ограбват държавата. След като им конфискуват имуществото българите ще получават прилични заплати. Тези които забраняват и пречат за строителството на небостъргачите, по добре да емигрират или да ходят в някое село.
100
0
 
1
 
! Отговори
Ивайло Занев преди 1 година
Премиира предлага на българите да даряват заплатите си за въоръжаване на Украйна. Но и той като Бойко тиквата пречи за изграждането на нов Национален стадион. Трябва да се изградят и големи истински небостъргачи над сто етажа. Метрото трябва постоянно да се разширява с нови участъци. Тогава София ще се превърне в съвременен и модерен град. След като направят заплатите ни поне като тези в Гърция, много емигранти ще се завърнат.
99
0
 
1
 
! Отговори
Пешо Чикагото преди 1 година
Ако не свържат бул. Сливница с магистрала Хемус по добре София да не съществува. Около булеварда може да се изгради съвременен мегаполис. Тогава столицата ни ще прилича на Европейски модерен град. Там е подходящо мясато и за нов Национален стадион. Защото ще е близо и удобно на фенове и от вътрешността на държавата и има много място за огромни паркинги и хотели.
98
0
 
1
 
! Отговори
Дейзи преди 1 година
Това е хубаво в небостъргачите да не бъдат само офиси. В тях трябва да има жилища, молове, кафенета. До самия небостъргач да се прави огромна детска градина, защото е срамно в дво милионен град да не достигат детски градини. Освен това небостъргачи трябва да се строят навсякъде където не пречат на саямолетите. Самолетите минават над президентството, затова трябва да не пречат за изграждането на небостъргяачите. Истинските красиви небостъргаячи са символи на всеки град и държава.
97
0
 
5
 
! Отговори
Иван Софиянски преди 5 години
Около северната тангента може да се изграждат само небостъргачи. Дори и метрото от летището може да го прокарат под пистата в посока към северната тангента. Като ще има връзка и с метрото в кв. Левски. Покрай тангентата трябва да се прокара скоростен влак и там да се изгради голяма съвременна гара. Така с метрото ще има връзка с цяла София и с летището. За да има пари да се изгради това трябва лобистите за изтребителите да се откажат от налудничавата идея.
96
0
 
5
 
! Отговори
Евстатиева преди 5 години
Зад НДК до хотел Нилтън е прекрасно място за няколко 100 етажни въртящи небостъргачи. Това ще бъде голяма туристическа реклама за страната ни и душевна наслада. На всякъде трябва да се разреши строителството им в София. В Ню Йорк на триста метра от небостъргачите минават самолетите и не си пречат. Всичко е до манталитет и разбиране на хората.
95
0
 
4
 
! Отговори
Люсиен преди 5 години
Като не искате мъртви зони с офиси, тогава строите небостъргачи с молове ,кина и жилища. Но трябва да има и офиси. Хората правят небостъргачи със всичко необходимо в тях. Има хора живеят в тях, офиса им е в тях и магазините. Някъде имат и басейни в тях. Така човек може да не излиза от тях с месеци. Много са красиви въртящите както и тези със много зеленина и декоративни храсти по тях. Дали през този век столицата ни ще има такива небостъргачи, зависи от корумпираните в съвета.
94
0
 
3
 
! Отговори
Парашкева Трифонова преди 5 години
Всички *** от съвета които забраняват строителството на небостъргачи нека си ходят в някое прекрасно селце на чист въздух. Защото световна мода в строителството са небостъргачите. България трябва да е в крак с модата и да се строят високи истински небостъргачи над 100 етажа. В големите градове по света непрекъснато се удължава маршрута на метрото и се строят нови небостъргачи. Вече се строят много красиви небостъргачи. Това граничи с изкуство.
93
0
 
4
 
! Отговори
възмутените преди 5 години
По добре сега да се строят небостъргачи защото след 50 години ще трябва да се бутат сгради за да се строят небостъргачи. Селяците не трябва да се плашат от небостъргачите, както и с тази прословута гледка към Витоша.От небостъргача гледката е много по хубава.Кулите не пречат на гледката че са тесни.Но дългите блокове пречат защото са като стена пред погледа.Между кулите остава винаги празно място и се вижда прекрасна гледка. Затова на всякъде трябва да се строят небостъргачи. Освен пред пистата.
92
0
 
3
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
България ще се превърне ли в съвременна държава и да започне строителство на истински небостъргачи над 100 етажа. Нормалните хора вече строят противоземетръсни небостъргачи в океана и пустинята. Невежите хора наричат високите сгради небостъргач. Стандарта за небостъргач е от 40 етажа на горе. Време е и в България да има класически 100 етажни кули. Само на 6 км. пред и зад пистата на летището не трябва да се строят. За гледката към Витоша не пречат защото са тесни.
91
0
 
3
 
! Отговори
"властите" преди 5 години
Трябва да се разширят и направят нови улуци свързващи крайните квартали. Например от Бул Владимир Вазов по Слатинска река до депото в Слатина с надлез над линията и се свързват северните и южните квартали вместо да се минава през центъра. Пътя го има само пред депото трябва 30 м.да се направят с надлез и това ще бъде много важна връзка и с арена армеец. Освен това и на Бул. Вардар на мястото на линията и пазара може да се разшири с няколко ленти за движение и с надлези.
90
0
 
3
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
В София е необходимо да се продължи Бул. Сливница покрай Владайска река, Малашевци, околовръстното до северната тангента и от там по пряк път до магистрала Хемус. Така много ще се облекчи движението в София. Освен това ще е новата част на столицата където може да се изградят много небостъргачи, стадион спортни зали, паркове, широки улици и паркинги, много зеленина. Всичко което е необходимо при небостъргачите. Грешно е високите сгради да се наричат небостъргачи. В България още няма небостъргачи.
89
0
 
3
 
! Отговори
Гълабова преди 5 години
Световната мода за изграждане на красиви и нестандартни небостъргачи е завладяла съвременните държави. Освен че небостъргачите са наслада за очите, те са и за престиж и уважение на държавите които ги изграждат. В строителството на много високи и креативни небостъргачи постоянно се включват нови държави. Дори и консервативна Европа я е налегнала манията за изграждане на много небостъргачи. Постоянно се мени световната класация за най висок и красив небостъргач.България ще участва ли в класацията.
88
0
 
3
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
За да се поощри инвеститор които изгражда небостъргачи; съвета вместо да го рекетира трябва да му помага. Например: да му предостави място за строеж на друг небостъргач ако реши да строи. Да прекратят с бюрократичните спънки. Само така ще може да се изградят нови квартали с истински небостъргачи.Трябва да има стандарт за небостъргач. Например от 60 етажа нагоре. Защото някои невежи хора наричат 20 етажни сгради небостъргачи. Такива сгради се строяха дори през социализъма, но нямаше небостъргачи.
87
0
 
3
 
! Отговори
"властите" преди 5 години
България не е агресор. Затова не ни е необходимо да купуваме изтребители а добро отношение със съседните държави и да спазваме неутралитет независимо че сме член на НАТО. Вместо въоръжаване трябва да строим метро, небостъргачи, скоростни влакове, транспортни надлези, широки булеварди, много етажни паркинги, нови паркове, стадиони и спортни съоръжения. От София до Стара планина може да се построи нов град с небостъргачи колкото са в Ню Йорк. Важно е властите да се събудят.
86
0
 
3
 
! Отговори
Берлинската стена преди 5 години
Пистата на летището разделя северните квартали като Берлинската стена. Въпреки че са близо до летището, за два часа се стига до терминал две. Затова трябва под пистата да се продължи първият метро лъч към ж.к.Левски. От там до северната тангента. Столицата може да се разширява дори и до Стара планина. Това място е удобно за строителство на много небостъргачи. Защото около тях могат да се направят много ширики булеварди. Има място и за огромни паркове. Нали девиза на София е:"Расте но не старее".
85
0
 
3
 
! Отговори
Гинка Янчева преди 5 години
Успоредно на северната тангента трябва да се пусне скоростен влак. Влака може да ходи до Банкя и след време до Перник. В обратна посока да стига до морето. А метрото от летището да се продължи до скоростната тангента. Първоначално може да се продължи към Ботев градското шосе и след време към гара на скоростния влак до тангентата. Това огромно не застроено място трябва да се превърне в съвременен град.
84
0
 
3
 
! Отговори
Еничарите преди 5 години
Вместо политиците да ни заблуждават че сме бедна държава; нека да взимат наем за военните бази и вместо да купуват изтребители да разширяват метрото и да правят транспортни надлези на кръстовищата. На стотици кръстовища трябва да се изградят надлези за да няма замърсяване от задръстванията. Освен това в нови квартали с небостъргачи ще се правят широки улици за да няма задръствания. Когато изравнят заплатите ни като тези в ЕС нека да се въоръжават. България не е агресор.
83
0
 
4
 
! Отговори
възмутен преди 5 години
Вместо новите софиянци които се плашат от небостъргачите и протестират против тяхното застрояване; трябва да се застроява и към Стара планина а не само към Витоша. Там има много място за небостъргачи. Освен това строежа на метрото трябва постоянно да строи нови трасета на метрото. При оживени кръстовища трябва да се изграждат транспортни надлези на няколко нива. Това е необходимо за цялата столица за да няма замърсяване от задръстванията.
82
0
 
4
 
! Отговори
Роджър преди 5 години
В София около северната тангента има много незастроено място където може да се изградят много нови съвременни квартали. Голямо предимство е че ще могат да се правят много широки булеварди и улици с много ленти за движение място за паркиране велоалей и зелени площи. Може да се изгради огромен съвременен стадион. Под пистата на летището трябва да се продължи метрото от първия метро лъч към Ботев градско шосе и след това към северната тангента. Има място и за огромен увеселителен парк.