Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

Метрото ни стана тема на предизборен дебат в полската столица
Обновена: 23 авг 2018 16:48 | 23 авг 2018 13:00,
127
Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!
Снимка: архив, Dnes.bg

Градският транспорт на София се превърна в тема на предизборния дебат във Варшава. Полската столица трябва да избира кмет през октомври, а кампанията набира скорост.

Преди дни един от кандидатите, сегашният зам.-министър на правосъдието Патрик Яки, намеси българската столица във варшавското състезание.

 

Акцент в кампанията му е строителството на две нови метростанции, а като положителен пример за бърз и евтин строеж Яки даде софийското метро.

Това предизвика действащият зам.-кмет по транспорта на Варшава Рената Казановска да  направи презентация пред журналисти, в която разкри реалното състояние на градския транспорт в двете столици.

Още по темата

Ето какво пише в част от слайдовете на Казановска, преведени от организацията "Спаси София":

"В София всеки може да види канибализацията и безстопанствеността на наземния градски транспорт за сметка на метрото. Няколко трамвайни маршрута бяха закрити, включително такива, довеждащи до метрото. Инвестиции в подвижен състав почти няма. Между 2006 и 2018 Варшава закупи 281 нови трамвая, София – само 25. Наземният градски транспорт се влошава с всяка година, а интервалите на движение на трамваите не спират да растат".

Зам.-кметът на Варшава обясни и че София е построила новите си метростанции с едва 105 метрови перони, което налага 80-метрови къси влакове. А за новата, трета линия в София, влаковете са едва 60-метрови.

"Дори днес е сигурно, че те ще са недостатъчни за пътниците и очакваните бъдещи пътникопотоци", обясни Казановска.

Метрото във Варшава, макар и с по-малко станции от софийското, превозва двойно повече пътници всеки ден.

В презентацията на Казановска се казва, че метрото в София оперира на три пъти по-големи интервали от варшавското. В 16 часа интервалът във Варшава е 4 минути, а по новата М2 линия в София – 8-9 минути.

След 20 часа интервалът в София достига 14 минути, а във Варшава е 8-9 минути до полунощ.

Софийското метро е с последен курс преди полунощ, докато варшавското работи до 3 през нощта.

Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

"Бърза градска железница? В София просто няма такава система", също е сред направените коментари от официалните представители на община Варшава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Метрото не е лошо нещо, но има няколко детайла, за които полякинята е права:1. Бързо и евтино - факт, то се вижда с просто око. Разбирай - трудно ще е качествено.2. Пероните не са препълнени, но СЕГА. А тези неща се правят с поглед в бъдещето.3. Интервалите наистина са много големи. В Прага, например, има часовник не само за минутите, но и за секундите до идването на следващата мотриса. И е макс на примерно 3 минути в пиков час. Освен това е бавно.4. В метрото ни тече вода, то даже се и чува
22
10
 
8
 
! Отговори
Дани преди 5 години
Да допълня. За мен метрото си е супер и не ме интересува лъха или не на корупция, има или няма откраднато. Има забележки но си е ок. Като пътуваш в меотрото (но не в България) как разбра, че става на венециански канал?Не че не ти примемам коментара, но пътувай тък редовно и тогава дай адекватен на ситуацията коментар.Или наистина мислиш, че само тук в БГ има дертове?Метрото ни покрива всички гари и дори летище, с което не всеки метрополитен може да се похвали.
21
4
 
19
 
! Отговори
До trafalgar преди 5 години
Ти изобщо ползваш ли метрото? Освен, че е на големи интервали е претъпкано и смърди. И тече при най-слабия дъжд. Сигурно ще ръждясва. София е единствената столица дето нямаше метро до края на 90-те години. И накрая както и да го строят не може до покрие цяла София. И не виждам причина да махат трамваи и тролеи. Всичко у нас е евтино и некачествено, но не очаквах чак едни бедни поляци да го забележат. Статията е да разберем , че второто метро дето ще строят във Варшава да не бъде като нашето.
20
7
 
9
 
! Отговори
лелка преди 5 години
Варшава и София са много различни. Първо във Варшава живеят сигурно 2-3 пъти повече хора. Освен това имат много широки булеварди, с по няколко ленти. Но ако направим сравнение например с Рим, може да се окаже че в София е по-добре. Там имат само 2 линии. Надземния транспорт е много нарядко, на по 20-30 мин. Уличките са много по-тесни от софийските, тротоари почти няма. И римското метро е с течащи тавани, слабо осветление.
19
13
 
12
 
! Отговори
trafalgar преди 5 години
Метрото ни е супер и ще се развива още-това е ясно за всички които го ползваме! Наземиния транспорт е по стара соц. схема. и е отвратително- на голям интервал е всичко, а след 21ч става ужасно нередовен...Сутрин в 5ч се друсат едни трамвай празни, няма работници за заводи с първа смяна, но никой не променя схмеата..в петък вечр или събота вместо да е до 2 ч. през ноща ,транспорта съвсем умира!корупция и тъпота!
18
6
 
29
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Във Полша много правилно са оценили некадърността на Борисов, Фандъкова и бандата им относно транспорта в София. Даже може и още да се каже. Да напомня, че по-късите перони на метрото ги започна Борисов като кмет, за да реже по-бързо ленти.
17
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Благодарение на Спаси София разбрахме, че метрото ни се строи бързо и евтино, а другите кусури са дреболии.
16
6
 
24
 
! Отговори
Анонимен до Дани преди 5 години
Ми супер ви е метрото, само където ако завали по силно и продължително се превръща във Венециански канал.Пътувам всеки ден с метро но не в България такова чудо не съм виждал.И пак ще напиша лъха от всякъде на корупция, схеми, източване и кражба на пари.Нищо в България не се прави като хората.
15
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Жената е от Москва, всеки път като ходи до София и се вози в метрото ни се радва много. Според нея е супер
14
1
 
5
 
! Отговори
чист въздух преди 5 години
До АнонименИ въздухът става все "по-чист и по чист"
13
0
 
22
 
! Отговори
... преди 5 години
Значи отсечките на метрото в Дружба, Младост и сега като чета и тия дето се правят по М3 и особено Овча купел, са меко казано ЗЛЕ ситуирани направени и измислени въобще! Няма лесен достъп до тях, метростанциите са направени така, че по малко от 200-300 човека са на разстояние около 100м от тях! Някой метро станции по сегашното метро инвалиди и майки с колички могат да ги използват само по принцип, има и оште но ми свършват буквите! За надземния транспорт наистина интервалите на атобусите са УЖАС
12
15
 
19
 
! Отговори
Дани преди 5 години
Метрото си ни е супер за броя пътници, които пътуват. Да, може да се намали интервала. наистина на Експо център в 18:00 часа 10 минути са адски много. За пример давам, че миналата седмица в Москва в час пик след като замина влака, 20 сек по-късно дойде следващия, но и хората са много повече. Дължината на метростнациити ни си е супер. Аз препълен перон не съм видял за да са по-дълги. Не че го хваля, но не мисля че ние зле метрото.
11
1
 
27
 
! Отговори
клм преди 5 години
Интервалът на метрото по линия 2 е прекалено много. Сутрин и вечер е някакъв ужас.
10
7
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От всякъде лъха на корупция, схеми, източване и кражба на пари но вожда Борисов ни казва че всичко е точно.Живея в град три пъти по голям от София, и мога да ви уверя че от единия край до другия край по дължина, ще го измина много по бързо с градския транспорт от колкото в София по същия начин.Просто сме жалка картинка.
9
23
 
17
 
! Отговори
Гогата преди 5 години
Кво ни е на метрото, бе ?! Супер си е ! Ей, това политик предизборно е гадно създание !
8
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Обаче пък как иначе щеше да става плътна непробивна тарапана и да не се диша в подлезите и влаковете на метрото като заприиждат в софияученици, студенти и отваканцувалият се народ през м. септември? Чарът на столицата...
7
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Бирено мече 7Е не си съвсем прав картофената люспа веднага би ти опонирала, че са заменили изгодно едни трошки с други по-малко амортизирани швейцарски краставици и ги търкалят до Люлин.
6
8
 
37
 
! Отговори
Българина преди 5 години
Ето това е разковничето, с по малко метростанции Варшава превозва три пъти повече,защото някой гербер скъсил пероните влаковете и удължил интервалите, за да се открадне повече! Точно като зала Армеец ако се сещате, оряза бб местата но не и парите. А относно достъпа, по *** зала щеше да в само ако беше в кремиковци. Никакъв обществен транспорт, но за сметка на това паркинга е малък...
5
52
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Лъжи и манипулации. Столична община трябва да поиска извинение от община Варшава. Естествено е метрото да бъде приоритет и гръбнак на транспортната система на обществения транспорт в София - бързо, чисто, комфортно. Но се закупиха и много нови автобуси, тролейбуси. Наистина се купуват малко нови трамваи, а и старите не се модернизират, но трамваите са много скъпи и не съм сигурен, че си струват инвестицията. Не случайно не са широко застъпени в нито един голям град. Май само Виена и Прага.
4
4
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
кх кх кхтова за канибализма е напълно вярноколкото повече метро, толкова по-малко наземен транспорт, толкова повече коли в Сф е положението, както и да го гледаме