Криза! При заплата от 1800 лева – няма шофьори за автобуса

В София липсват 150, наемат 400 души за метрото
Обновена: 31 дек 2018 10:07 | 31 дек 2018 08:52, Камелия Цветанова
439
Криза! При заплата от 1800 лева – няма шофьори за автобуса
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Столичният автотранспорт търси 150 шофьори, които да обслужват линиите на градския транспорт. Толкова не достигат в момента в общинския автобусен превозвач.

Криза за шофьори има и за тролейбусните линии, които се обслужват от другото общинско транспортно дружество "Столичен електротранспорт" ЕАД, съобщи "24 часа".

Причината за липсата на кадри е, че за шофьорите в градския транспорт по европейски регламент се изисква категория D.

Тя обаче дава право на управление на тежкотоварни камиони и повечето шофьори предпочитали да станат тираджии заради по-високото заплащане, обясниха експерти.

Засега проблем с намирането на ватмани няма, тъй като те могат да работят само с B категория, освен специалното свидетелство за управление на мотриси, което се изисква.

По-трудно успява да събере нужните кадри и третото общинско транспортно дружество "Метрополитен" ЕАД. Там криза за машинисти няма, но се търсят общо 400 различни специалисти, които ще обслужват новата трета линия на метрото.

"По-трудно намираме кадри. Сега ни отнема повече време, отколкото при пускането на втората линия, но се справяме", каза шефът на "Метрополитен" ЕАД проф. Стоян Братоев.

За 12-те станции на третата линия, първите осем, от които ще бъдат пуснати през есента и зимата на 2019 г.,
се търсят 60 машинисти, ръководители на движението, диспечери, ремонтен персонал и други специалисти.
В опит да задържи шофьорите и да направи работата в градския транспорт по-атрактивна Столичната община и транспортните синдикати са започнали преговори за увеличение на заплатите.

За разговорите съобщи в петък столичният кмет Йорданка Фандъкова по време на пускането на поредните 30 нови автобуса, които ще обслужват най-дългата линия в града - 111, която свързва кварталите "Люлин" и "Младост".

"Коментираме транспортната рамка за 2019 г. с партньорите ни от синдикатите. Преговаряме за условията за работа на шофьорите. Много е важно да можем да ги задържим, защото работата е много тежка. Планираме и покачване на заплащането", каза Фандъкова.

Вече е имало една среща между общината и синдикатите, които са поискали 20% увеличение на заплатите, разказаха присъствали на разговорите.

Дали искането им ще бъде удовлетворено, или повишението ще е например с 10%, колкото ще е увеличението на заплатите на работещите в бюджетния сектор, ще стане ясно по време на преговорите, които ще продължат след Нова година.

Липса на кадри има и в "Столичен електротранспорт", който обслужва тролейбусните линии в столицата.

Увеличението на заплатите обаче няма да е само за шофьорите, а за всички работещи в сферата на столичния градски транспорт. Става дума за около 7000-8000 служители на общинските дружества "Столичен електротранспорт", "Столичен автотранспорт", "Метрополитен" и Центъра за градска мобилност.

В момента средната брутна заплата на шофьорите в "Столичен автотранспорт" е около 1800 лв.

В нея обаче влизат нощен труд, социални придобивки и други.

Шофьорите в общинското дружество са 1200, а недостиг от около 150 души има общо за трите поделения.

Над 1700 лв. пък е средната брутна заплата на ватманите и шофьорите на тролейбуси в "Столичен електротранспорт".

Около 1800 лв. средна брутна заплата получават машинистите в "Метрополитен".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


439
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма шофьори, но пък в Мевере-то на държавна хранилка и привилегии са над 60 000-при държава с около 6 млн население-1 на 100 човека-мевереец. Съкратете меверето и милицията, направете съкращение в комунистическите служби-разни дансаджииници, гедебопщини,убовщини-с новото име и като нямат друг избор ще карат автобуса. Прекалено много лица са нищонеправещи, и затова няма кандидати да работят.
16
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Роми болИмаме 1 милион роми--абе ти т.н. роми, братчеди на ром-ул и рем ли са? Щото аз знам за *** - джипси им викат по цял свят ...
15
0
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Даам някакъв работодател се изцепи, че давали "европейски" заплати. Добре, тогава да вкарат работници от Германия, Холандия, Франция, а не за 200 е на месец от Украйна и Молдова...
14
3
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някакви български работодателчета ревяха по медиите, че тук имало минимална работна, ами добре, да уважим искането им да въведем минимално почасово заплащане да кажем 10 лв. на час, което е около 1/10 от това в Дания например...
13
0
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тия пак нямали кадри ... сега пък шофьори... до вчера бяха черноработници, оня ден пък се търсеха инжИнери, а миналата седмица даскали ...
12
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А за кражбата с частните линии нищо не казват?Публична тайна е, че най-дългите като маршрут градски автобусни линии са дадени на точно определени частни превозвачи, с безумна цена на километър, която после се отчита, където трябва.Дори преди няколко години на един от тези превозвачи СО, "без да иска" му беше превела 6 млн. повече и стана скандал за 5-6 дена.Е после същият тоя поиска да си направи частно министерство на транспорта през лоби в парламента...
11
1
 
87
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Крайно време е българските медии да започнат да използват нетните заплати в дописките си, а не брутните!Като отидеш в магазина всички ти искат истински пари, а никой не те пита каква ти е брутната заплата
10
5
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 12 Викаш много по- малко е напрежението и стреса в работата на шофьор на градски транспорт, отколкото на склададжия? Кефиш!
9
1
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пробвайте 3500лв заплата колкото на някой клатикуровец пък може да стане.
8
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименНе 1500, а по-скоро 1300 лв., и то както пишат с всички класове, извънредни и нощни...
7
2
 
61
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Отново се вижда, че отсъствието на субекта наречен "държава" си казва думата. Когато само в София 3 специализирани техникума бълваха шофьори, а армията имаше още 2-3 школи, криза за шофьори нямаше. Когато лобитата приеха закони единствено и само частни школи да прибират парите за шофьорски курсове - стана проблем. И това при всички купени книжки през тези близо 30 г., заради които се чудим защо стават катастрофи, а същевременно се продават книжки?!?
6
3
 
72
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това 1800 като му сложиш данъците и удръжките става около 1500, а помислете си за тези пари дали си заслужава да си късаш нервите по цял ден в огромни задръствания, с една камара луди и на пътя и вътре в автобуса, да носиш отговорност за толкова много хора и да се прибираш изцеден от работа всеки ден!Ами няма как да стане
5
1
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
че и в страната средната заплата е над хиляда лева, ама повечето работници взимат само около петстотин и петдесет лева! бруто!
4
3
 
64
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ама напишете че тези 1800 лева са брутна, а не нетна заплата. Че кой ще ти носи отговорност в тоя трафик в София за една камара хора и толкова напрежение и да взимаш 1200 -1300 лева, като един склададжия в София взима толкова?
3
0
 
62
 
! Отговори
истина е преди 5 години
Само луд може да вози чисти шведи и селяци за толкова пари !!
2
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като спряха търговията с шофьорски книжки и се видя че хората и една Д -категория не могат да вземат. Пък после се чудите защо няма високо технологични пройзводства в Бг
1
2
 
74
 
! Отговори
1926 преди 5 години
Пробвайте с 2800.