Промените по "Графа" днес: Колчета или кръгове, вместо опасните "перки"

Показаха новите предложения за ограничители по столичната улица
Обновена: 9 апр 2019 17:00 | 9 апр 2019 16:30,
60

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Показаха новите предложения за ограничители по "Графа".

Вместо бетонните плочи, които столичани определиха като "перки на акули", вариантите са високи антипаркинг колчета и стоманени кръгове.

На място експертен състав към Направление "Архитектура и градоустройство" разгледа различните предложения за ограничители по трасето. Присъстваха и зам.-кметът по транспорта Дончо Барбалов, главният архитект на София Здравко Здравков и ректорът на УАСГ проф. д-р инж. Иван Марков.

Още по темата

Експертна комисия ще реши кои ограничители в крайна сметка ще останат на емблематичната улица, чиито ремонт продължава.

До промяната се стигна, след като "перките на акули" предизвикаха спорни коментари. Първоначално столичани не харесаха вида им, а с времето се оказа, че крият и опасности за пешеходците.

След няколко инцидента с пострадали на острите ръбове на "перките", столичната кметица Йорданка Фандъкова реши да ги премахне.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
0
 
13
 
! Отговори
ИДИЛ преди 5 години
След дълги спорове с Ал Кайда, накрая Ислямска държава е поела отговорността за ремонта на Графа
45
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Схемата на герберастите е една и съща.Затварят се улици,паркове,пътища за ремонти с месеци,години.Мотат се малко на брой работници за по няколко часа.Затруднява се нормалното движение на хора и мпс-та за дълъг период от време.През това време се скапват от пренатоварване съседните улици,тротоари(пътища,пътни платна).След това се започва ремонт на тях.И така до безкрай.Те си пълнят банковите сметки,а гражданите живеят във вечен тормоз,неудобства,мръсотия.Важно егерберастите да стават все по-богати
44
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имотите на крадливите и некадърни герберасти са само начало. Банковите сметки са следващото, което ще изскочиТогава скандалът ще е тотален
43
0
 
12
 
! Отговори
най-после преди 5 години
монтирайте ''пехотни мини'' и фирма да подържа експерименталният участък
42
0
 
12
 
! Отговори
решение преди 5 години
Да се набият заострени железни колове е правилното решение.Отвреме навреме ще се набучи някой,но това няма да направи впечатление на никой.
41
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колчета и както бяха някога с маркировка бяло-червено,за да се виждат добре,помежду колчетата с увиснали във форма на обратна дъга вериги!Хем е естетично,хем е най-удачното.
40
4
 
17
 
! Отговори
хм преди 5 години
добре де защо трябва да слагат ограничители не мога да разбера? никъде по света няма такава простотия. те така или иначе няма да спрат никого да си пресича когато иска, най- много някой да се спъне и да падне на релсите....слага се светлинна/звукова сигнализация че преминава трамвай, нищо повече, ама явно мн скъпо ще им излезе и се циганят с тия колчета
39
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колчета
38
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Идейно, ако има и халка на колчето, при дъжд лесно ще може да привързваме лодките за колчетата.
37
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А можеха да оставят перките на акули и надгробната плоча - само трябваше да добавят надпис "помни, че си смъртен", за да придобие всичко дълбок смисъл...
36
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ако ги монтират, се очаква некой новософиянец да се подхлъзне на некой кръг, или да се удари в некое колче!
35
2
 
13
 
! Отговори
... преди 5 години
Значи тръгнете от там, че това не е РЕМОНТ и всиско си идва на мястото! ТОВА Е ПРОСТО ОТКРАДНАТИ 24млн лв. Инак ни проекта е проект, освен ако проектанта не е някъв дето е почнал строителния техникум, *** се оказал по-добър в метенето на улуците и го е напуснал преди да завърши 8-ми клас! Ни ремонта е ремонт кривините на някой места могат да одиват дори сляп човек а полагането на плочки на места е все едно да наръсиш с чакъл улицата! После за красота пък да се говори еми сори ама ....
34
1
 
19
 
! Отговори
лично мнение преди 5 години
Металните колчета са най-практични и винаги си ги е имало на улицата,възприемам ги като част от Графа, придават един старинен изискан облик на централна столична улица. Високи са, забелязват се в тъмното и от не толкова трезви граждани,трудно ще бъдат сритани и извадени като перките.Триъгълните камъни не пасват за центъра,а тия малки светещи лупи,които са едно от предложенията почти не се забелязват,представете си да падне сняг и сигурно няма и да светят като светещата зебра срещу ректората.
33
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какви кръгове,бе,вие с всичкия ли сте.При първия сняг няма дя има ни кръгчета,ни квадратчета.Голями тъпоъгълници!
32
3
 
15
 
! Отговори
стефчо преди 5 години
Щом това е най-дискутираната теза за последните 4 месеца,значи Българина е богат човек без работа!
31
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-добре е през есента да бием шута на некадърната кметица и да изберем някой читав и независим градоначалник,че ни писна от герберските безумия.
30
2
 
21
 
! Отговори
Реставратор преди 5 години
Най-подходящи са колчетата при оптимално разстояние, но трябва да са по-високи (~ 80-90см.) за да се ползват и като моментна опора при нужда от възрастни хора (и не само от тях) - при дъжд, сняг, хлъзгаво време и т.н. !
29
1
 
11
 
! Отговори
До 25 преди 5 години
Виж сега,ние не сме виновни,че ти си луд.Няма как да знаеш колко човека са се спънали и посатрадали в Испания от техните перки.Лошото е,че ние автоматично копираме от другите дори недомислята,вместо да вземем едно просто решение.
28
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Ограничителите" не може ли да са с униформи и да закачат глоби на чистачките на неправилно паркиралите автомобили? В цяла Европа е така. Колчетата не вършат работа. Или не, едно колче на бюрото би свършило повече работа от всеки общински бюрократ.
27
2
 
6
 
! Отговори
!!! преди 5 години
Мантинели, светещи и като ги доближиш да вият като вълк - иначе все ще има пешеходци под трамвая и все друг ще им е виновен!