3 г. след откриването: От Северната тангента падат панели

Скоростната отсечка струваше 180 млн. лева
Обновена: 18 юни 2019 09:50 | 18 юни 2019 09:50,
105
3 г. след откриването: От Северната тангента падат панели
Снимка: bTV

Част от скоростната тангента започна да пропада едва 3 години след официалното откриване на трасето.

Борис Бонев от "Спаси София" заяви, че при преминаване под моста на река Искър хората са забелязали, че голяма част от панелите, които са под мостовата конструкция са напукани и част от тях са паднали.

"Вече имаше гаранционен ремонт на Северната скоростна тангента, едва три години след откриването й, въпреки че струваше 180 млн. лева. Дори и да е малка вероятността, ако един такъв панел падне върху преминаващ човек под моста, може да се случи неприятен инцидент. Нов обект за 180 млн. лева не би трябвало да изглежда по този начин", категоричен беше Бонев, който забелязва дефектните панели.

Още по темата

Инж. Иван Досев от АПИ обясни, че кофражните панели не са носещи конструктивни елементи. Според него те вероятно са паднали още при наливането на бетона, това не се е случило след пускането на строителството.

"Тези панелки имат конструктивна армировка, която е изчислена така, че да може да издържи теглото на бетона преди да е стегнала пътната плоча. Вероятността да падне е малка, тъй като има армировка, която не се е скъсала, това нещо не носи никаква тежест и върху него няма натоварване”, заяви инж. Иван Досев пред bTV.

През април 2016 г. Северната тангента беше открита от премиера Бойко Борисов и министърът на регионалното устройство и благоразвитие. Отсечката свързва северозападните и югоизточните квартали на столицата.

За да бъде изградената Северната тангента старите пътища бяха премахнати,  но на тяхно място не бяха построени нови.

Така жителите на квартал „Бенковски", които де факто живеят на 50 м от отсечката, трябва да се качат на скоростния път по два маршрута: единият е дълъг 10 километра, а другият - 8. Детелините са готови, но подходи до тях няма.

Картите показват няколко несъществуващи улици, които би трябвало да осъществят връзка с магистралата.

След протестите на жителите от "Бенковски", "Нови Искър", "Илиянци" и "Требич" от Министерския съвет отпуснаха пари за улици.

Ангажимент на столичната община е да изгради уличната мрежа и локалните трасета, които обслужват малките населени места и селата, които са в рамките на София, твърдят от МРРБ.

3 години по-късно изградени отсечки няма, а кога скоростната тангента ще се свърже с пътната мрежа на София - не е ясно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гробарите разрушиха всичо,което пипнаха. Таива термите бг история не познава.
35
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
20 години минимум трйбва да издържат такива конструкции. в швейцария на всеки 20 години се санира или подменя. нащите *** са пестили я от цемент я от нещо друго и сега житкат със с-класите втора ръка по слънчака. еваларка.
34
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Малко ни се виждат. През 2015 година някъде в едно забутано село в България пристигна съобщение, че на мостът който немска фирма е пострила през втората световна война му е изтекла гаранцията и те не носят отговорност. Представяте ли си 70 години гаранция за мост, въпреки че са го строили по време на война и едва ли знаят къде е България.А в германия няма обект с гаранция под 5 години.
33
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вече като Бойко каже: "Ще строим еди-какво-си" и направо ме втриса.Защото ми е ясно какво ще стане - едни хора ще си натъпчат джобовете, направеното ще се разпадне макс до 2-3 години, после ремонт, пак тъпчене в джобовете за едни хора и така.А за нас - друсането по дупките, висенето в тапите покрай ремонтите и т.н. красоти.
32
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
разбирач, като умре некое детенце затиснато от кофражен шперплат какво правим? вайкане, обещантия, съзаклятия и още един погубен живот. защо не е демонтиран шперплата когато е прикючил строежа? как са видели от долу какво е ако е било шперплат? как са контролирали качеството? голям разбирач....опит за убийство е това. искам да видя шефа на фирмата в дрънголника.
31
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А как е в Нидерландия, как е в Нидерландия. Качествено ли ги строят тангентите в Нидерландия, качествено ли ги строят тангентите в Нидерландия? Като Германия ли е?
30
10
 
7
 
! Отговори
Българин преди 4 години
А аз предлагам на следващите избори да дадем свободно на Бойко Борисов и ГЕРБ и да изберем г-жа Корналия Нинова от БСП и бесепе да строи качествено по тангентите и по градиентите и да дигне серезетата и мерезетата да зимаме големи серезета и мерезета да имаме мангизи да си радваме на живота, да си купуваме хубави неща от мола, да си доставяме удовлствия, да се забавляваме и да грабим с пълни шепи от живота, а не да живеем в мизерия както днес при Бойко Борисов и при ГЕРБ.
29
0
 
21
 
! Отговори
1234 преди 4 години
Когато следващата издънка на герб убие човек, а това ще стане, искам народен съд от сега за изпъшнителя и възложителя
28
0
 
26
 
! Отговори
Торонто Шиптърс преди 4 години
Всичко герберско е скъпо, но за сметка на това е некачествено.
27
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
когато в Германия направят път, мост и прочие той изтрайва десетки години. когато у нас направят нещо то се разваля на другия ден.Ремиотираха Витошка - след една седмица се нацепиха плочките. Ремонтираха НДК - след една седмица се нацепиха плочките. Направиха АМ СТрума - след една седмица се свелече - Граф Игнатиев за четвърти път го ремонтират...
26
0
 
20
 
! Отговори
хсплескан преди 4 години
Искам да попитам аз, по въпроса за платените ***. Ама първо да се изкажа по темата - нереално е за 3 години да се разпада.Поне да се бяха научили от татовото строителство. Не че и тогава не се крадеше яко, ама това, което е строено тогава, си стои.Та за троловете - как така само 20 коментара?Защо?Когато има статия за Русия коментарите са по 500, а за нещо толкова важно за нашите джебове 20? Не разбирам.
25
0
 
16
 
! Отговори
Кух профил преди 4 години
Че цели три години малко ли ви се виждат??? По евро-ГЕРБ стандарта ремонта трябва да почне още по време на строителството. Има средства да освояване....
24
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Е па 3 години си е супер. Повечето обекти на Тиквата и Фандъка не могат да изкарат и година.
23
0
 
16
 
! Отговори
D преди 4 години
Има ли учудени??
22
4
 
10
 
! Отговори
Много рязбирачи преди 4 години
Това е кофражен шперплат, който след като изсъхне бетона се отстранява, и няма никакво отношение към здравината на конструкцията.
21
0
 
17
 
! Отговори
1234 преди 4 години
За това предлагам тотална забрана на герб да строят и ремонтират каквотонибда било! Като откраднат 50 пр какво очкват да стане? Предарочни избори и наемане външни инженери строители материали, всичко. Строителния бранш е на ниво 1878г! Това е катастрофа и е пълен абсурд да се дават млр да за ремонти. Нужна е силна регулация, наказания, контрол и черни списъци за държавни поръчки!
20
21
 
1
 
! Отговори
ГЕРБ FOREVER преди 4 години
Така ще ъде, докато по Северната Тангента карат пиани и дру сани кумунисти с дарти трошки, нарочно за да трошат направеното от народа, требе да се забрани сас закон на *** кола да карат, за тях каруци и на село да копат, СМЕЛО, БОЙЧЕ, С ТЕБЕ СМЕ, ММММАЧКАЙ ***
19
0
 
24
 
! Отговори
Булгаристан преди 4 години
Като за Тиквата е добре. 3 години да изкара нещо строено от Обръчите на Шайката, това си е рекорд. Обикновено бутафорийките се разпадат след 1-2 месеца.Но на *** селяндурина явно така му харесва. Щом гласува за мутрата от СИК.
18
1
 
13
 
! Отговори
Гoшу преди 4 години
лентички се режат но не за ваше благоденствие а само за отбрани приятели. Никой не ви е длъжен с нищо, режете лентички и вие и ще имате $$$ и за хеликоптер. Някой да ви спира да летите?
17
0
 
27
 
! Отговори
гепи ООД преди 4 години
камъните падат падат от мостето, камъните падат падат от мостето, камък ми падна на сърцeeeтоооозащо ли не сме изненадани. какво ли още ще падне след като тиквоний се омете есента.