Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София

Предвижда се и скок на данъка на дизеловите автомобили
Обновена: 27 юни 2019 08:00 | 27 юни 2019 07:00, Александър Попов
191
Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София
Снимка: Булфото, архив

Столичната община може да въведе Червена зона за паркиране в центъра на София. Това е заложено в план за устойчива градска мобилност на кметството с хоризонт до 2035 г., който ще бъде гласуван от общинския съвет днес.

С тази мярка ще се цели да бъде стимулирано ходенето пеша и придвижването с велосипеди и градски транспорт за сметка на автомобилите.

Червената зона ще бъде най-скъпата за престой от 1 час и ще обхване най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти. Отделно пък Синята зона да бъде разширена извън сегашните си предели.

Зелената зона също може да нарасне по места, в които се наблюдава засилен натиск от паркирали автомобили по уличното платно.

Цената за паркиране пък е възможно да скочи при запълняемост на местата в зоните над 85%. Според общината това е индикатор за необходимостта от увеличаване на цената.

Обмисля се и създаване на "жълти места" за платено краткотрайно паркиране в близост до здравни, обществени, културни и други сгради и обекти, където е необходимо да бъдат осигурени допълнителни места за колите.

Предвидено е още и поскъпване на данъка за дизелови коли след 2025 г., както и въвеждане на ограничения за автомобили с по-замърсяващи двигатели, които се ползват за доставки и логистика, съобщава "Монитор". Влизането на товарните автомобили в центъра също ще става под контрол. Идеята е да се забрани движението на товарни коли над 4 тона в централната част от 7 до 21 часа, същото се отнася и за автобусите с над 22 пътнически места.

Общината ще се опита да стимулира и използване на велосипеди, чрез изграждането на велоалеи. Удобството на пешеходците също намира място в плана, чрез по достъпно преминаване - повече тротоари, повдигане на пешеходните пътеки, както и подобряване на уличното осветление в пешеходните зони и публични пространства.

За осъществяването на плана са необходими 3.869 млрд. лв. Близо 1.6 млрд. лв. ще са нужни за доизграждането на третата линия на метрото и разширение на първите две линии. В наземния транспорт се предвижда да бъдат вложени 1.646 млрд. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


191
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
93
2
 
25
 
! Отговори
Стамат преди 4 години
А кога общината ще построи паркинги ? Давам пример за организация на паркирането САЩ, големите градове, 4-5 етажни паркинги и никакви коли по улиците, през 2 преки по 1 паркинг!!! И не паркинг като на стадион Васил Левски 200 лева месечен абонамент и да си седи почти празен, заетостта му обичайно е около 30% !Скъпи общинари, друго можете ли, освен да скубете стотинките на гражданите ?
92
5
 
17
 
! Отговори
asdf преди 4 години
Откакто има зелена зона до дома ми е по-добре за паркиране. Спирам си почти винаги пред входа. Преди беше кошмар и беше пълно с трошки, които никой не мърдаше. Аз съм доволен и цената е 100 лв на година за първи автомобил, 200 за втори и 400 за трети, може по 3 коли на апартамент. Аз направо си платих за 2 години и готово. предположих, че ще ги вдигнат. Тези които не ги устройва са най-вече разни приходящи от всякъде. Не че имам нещо против хората от други градове, но ми писна от заръствания.
91
0
 
12
 
! Отговори
Vesko преди 4 години
Защо общината не започне да върши правилно нещата, и да използва разрешителните за строеж като инструмент за регулация. Нека да се предостави в определени квартали, определенна бройка разрешителни за паркинги, за сметка разрешителните за жилищна и офис площ. Както могат да използват същия инструмент да предоставят и строежи на детски градини и ясли. Спазват се законите на пазарната икономика и същевремноо обищината регулира с ясна визия качеството на живот в града.
90
5
 
4
 
! Отговори
Всички дивотии преди 4 години
идват от София-- оня ден спрях до един магазин м едно село и при мен дойде един ром от тези който общината на селото задължава да дават 15 присъствия и вика -5лв от нула до 1час за синьо зелебена червена зона--в селото се движим пеша и с велосипеди и каруци пълна екология ти си дошъл да паркираш и да замърсяваш !.... утре така и по всички села --пари трябват ,куче влачи, кавал свири майка плаче ! И е правилно ще ида в София и ще плащам-- дойде ли софииска кола на наш терен да плаща....
89
1
 
9
 
! Отговори
aaa преди 4 години
До АнонименАбсолютно точно казано.Защото колкото и да се увеличава цената това по никакъв начин не увеличава парко местата. както казва колегата - може да си изградят многоетажни паркинги - надземни и подзени(под паркове, градинки, училища и т.н). Тогава се прави годишен,месечен, почасов и пр. абонаменти. Хем хората ще са доволни, хем общината ще избие инвестицията и няма да е на загуба, а да не говорим по този начин как ще се освободят улиците и на всички ни ще ни стане по-приятно.
88
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сегашното решение кой устройва:1. Чиновниците - имат си гарантирани безплатни места - ОК;2. Местните - на теория плащат малко, но заради 1) трудно намират места и понеже половин София е зона не смеят да мръднат, защото навсякъде скъпо;3. Приходящи заради 1) и 2) плащат най-скъпо на час, а места няма.Докато 2) и 3) се карат за кой-повече, 1) си ползва безпроблемно.Ако се повиши цената само за 3) реално и 2) са прецакани, защото няма да мърдат никъде и в собствената им зона ще е по-трудно.
87
0
 
0
 
! Отговори
АБВ преди 4 години
за 88 беше коментара
86
1
 
21
 
! Отговори
Кривондел преди 4 години
А може ли някой да отговори къде изчезват парите от този многохиляден платен паркинг, наречен "зона"? Каква е печалбата на това общинско дружество? Къде отиват парите от паяците, които за 60лв. преместват никому непречил автомобил на 2 километра? Интересно, нали? Никой от общината не казва.
85
1
 
13
 
! Отговори
АБВ преди 4 години
До Анонимен 91Замислям се. Пак се замислям. Сетих се! Защото имат зелена, синя и червена зона! А сега по-сериозно. Тези от общината са същите като тези от парламента. Целта им е да взимат пари от обикновенния човек за да могат да си живеят охолно. А зоните са много изгодни - чертаеш една бяла линия и назначаваш един човек със 800 лв. заплата да събира пари от едно каре. Заплатата му се изплаща за един ден. Останалото е за разходите по чиновниците и печалба. И всичко е заради грижата за човека!
84
6
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
3. Останалите места са на местни срещу 150лв/година - смешна цена. И е нормално че ще има 85% заетост дори при 100лв/час, защото тази заетост идва от други места. Ако всички плащат една тарифа тогава би имало смисъл;1. Служебен абонамент до 10% от местата в дадена подзона, като е горе долу равномерно разпределен;2. Годишни винетки - 10% от цената на свободно ползване. ЗЗ: 2750ч/год = 2750лв*10% = 275лв за първа кола; СЗ: 3300ч*2лв=6600лв, за местни 660лв/год.4лв/ч - 1320лв/год.
83
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А зона с червени фенери КОГААА???
82
0
 
6
 
! Отговори
Димо Падалски преди 4 години
..... А няма ли да има ...... "ПАРЛАМЕНТАРНА ЗОНА" ...... Като "приходите" от нея ще ОТИВАТ ДИРЕКТНО в касите на "бедничките" Българските партии ..... Сега както предстои да им орежат Държавните субсидии на по 1 лев ...... ( Което , разбира се , ме съмнява да стане ... ) .... Живи ще трябва да ги ожалим тия "бедни и жални" Български оядени *** ... Опс ! ... Пардон ! ... Исках да кажа ... Политици ! ... Как тогава Другарката Нинова ще КУПУВА АПАРТАМЕНТ НА СИНЧЕТО .... В .... "МАНХАТЪН" ?!?! ..
81
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
като идете на запад и цъкате с език ,колко готино и чисто и подередено било ,ами ха замислете се ,ЗАЩО Е ТАКА
80
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма ПРАЗЕН тротоар в Софето бе, алоооооооуууу???!!! Нали има закон 200 лв глоба?????!!!!Опаааааа................................................................
79
11
 
13
 
! Отговори
Анна преди 4 години
Защо трябва да има паркоместа за всички? На мен не ми е приятно градът ни да гъмжи от коли, бълващи отрова, която дишам, докато чакам по спирките. Ще слезете от колите по един или друг начин, като ви стане скъпо, ще се научите и без коли.
78
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хубаво червена зона, но:1. Какъв е смисъла от по-висока цена и по-малък период едновременно? Самата цена ограничава по-дълъг престой. Отиваш да свършиш работа, но да кажем има опашка, изтича часа и какво правим? Бонус за такситата;2. Ограничение от час за едни, за други - неограничено. Точно в най-горещите зони места няма защото там всякакви институции са заели огромна част от местата служебен абонамент - държавата плаща и по 5000лв да направят мястото на чиновниците не им пука.
77
8
 
5
 
! Отговори
asdf преди 4 години
Аз честно казано съм доволен от зелената зона. Така има къде да паркирам. Преди беше ужас.
76
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз не мога да схвана каква е целта на тия зони. Казват, че така паркираните коли не пречат на движението. Може и така да е, ама защо като си платиш и вече не пречиш на въпросното движение?! Май и това е като "глобалното затопляне". Да се взимат едни пари, уж за наше благо.
75
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Предлагам Софка Маринова за кметица на Софето, да затвори центъра да паркира Лоренцо с гелосания перчем, Борисовата градина може да я насече за огрев на вилата, за *** винетната такса от Цариградско да си плати партийната каса, Митката пистолета да пече кебапчита на 9 септември да почита *** на Цеска-Септемврийско знаме
74
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това, че няма места за паркиране е индикатор общината да изгради нови многоетажни паркинги, а не да вдига цените. По високите цени не генерират автоматично повече паркоместа. Новите каркинги могат да съберат всички коли от улиците и по този начин ще се облекчи и трафика в София.