Електрическите скутери тръгнаха в София, но по джоба ли са ни?

Цената за 10 минути е по-голяма, отколкото ако си наемеш Spark
Обновена: 22 авг 2019 12:36 | 22 авг 2019 12:30, Нели Христова
149
Електрическите скутери тръгнаха в София, но по джоба ли са ни?

От днес в София тръгва услугата за споделени електрически скутери Lime. Но дали тя ще е по джоба на българина?

На пръв поглед, цената изглежда нормална – 1,50 за отключване на скутера и по 30 стотинки за всяка минута от ползването му. Когато пресметнеш крайната сума обаче излиза, че да наемеш малката машинка е по-скъпо, отколкото да си вземеш такси или да си наемеш Spark. Електрическата кола под наем е 0,29 стотинки на минута, като първите 12 минути струват 3,48 лева.

Още по темата

За около километър и половина, които изминаваш за около 10 минути, цената на скутера излиза на 4,50 лева.

По света цената на Lime е подобна. В Букурещ е малко по-евтино, като цената за отключване е 3 леи, което означава 1,24 лв., а за всяка минута се плаща 25 стотинки.

В Атина пък е малко по-скъпо. Там отключваш скутера срещу 1 евро и се возиш за 16 евроцента на минута.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

За сега Lime е единствената фирма, която предлага подобна услуга на българският пазар, а София е първата източноевропейска столица, която може да се похвали със споделени електрически скутери. Очаква се обаче да се появи конкуренция, която, може би, ще свали цените на услугата. Или пък ще ги повиши?

Пред електрическите скутери стои и друг въпрос – ще успеят ли да се справят със зимата и снега, които могат да изтощят батериите им за няколко минути.

Остава открит въпроса и дали столицата ни е готова да поеме този нов поток от придвижващи се, достатъчни ли са велоалеите и ще има ли конфликт с пешеходците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


149
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
72
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Те зелените тротинеткаджии ако понаваха Хеклер и Кох ... ехей. Те даже и адвокати не познават, които да могат да ги измъкнат от пандиза след услугите на Хеклер и Кох.
71
5
 
7
 
! Отговори
iceblast88 преди 4 години
Какво напреднало мислене: Някои се е замислил как братята ще си пренасят набраното "жилезо" без да се налага да си натоварват и нараняват кръста! Хвала на вас евроджендъри!!! Колко сте се замислили за братята си от махалата, ще им дадете "бакър" на колела които много по лесно се самопренася до пункта за издаване на метали!!! Само им кажете колко мед и "халумин" има в едно такова и точно за два дена няма да има нито една тротинетка останала в СОфия!!! Даже и не еко-грийн и тем подобни ще изчезнат
70
3
 
4
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Има неща който в нормалните страни работят но у нас не,идват тежки избори и ще сме свидетели на още временни чудеса!!!
69
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
пореднатауж "зелена" простотия,която ще доведе до различни проблеми
68
4
 
8
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
Един зад врата и ще се запознаеш отблизо с господата Хеклер и Кох. Много отблизо. В първата канавка и ще зимуваш при чер-еите.
67
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Един зад врата на тротинеткаджията, взимаш му го и почваш да му навърташ сметката баце. Па той нека се оплаче после на арменския поп че не той е карал тротинетката, като му поискат 300 лева сметка.
66
9
 
11
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
Най-добре е в София да се забранят сите автомобили на всякакъв тип горива и да се оставят само ел.задвижвани превозни средства. Ще се ряшат всички проблеми с паркирането,градския транспорт и наглите дрифтъри и камикатзета. А за тарикатите по 10 години пандела или каторга до второ пришествие.
65
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Букурещ, а не София, е първата източноевропейска столица, която може да се похвали със споделени електрически скутери.
64
2
 
10
 
! Отговори
цензуриран-емигрант преди 4 години
В EU столиците се чудят как да ги урегулират, че е ад!В Южна Америка също вече пропищяха от това да са разхвърляни из града и пречейки на пешеходците.Мой познат е франчайзър и след 6-ят месец % на брак и счупени надвиши планираното и човека просто изхвърли бизнеса, като абсолютно безпереспективен. Резон има за еВелосипеди свързани със системата за градски транспорт и/или еАвтомобили под наем, като СПАРК!Тротинетките са и опасни от гледна точка на липсата на урегулираност!
63
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не стават ама е така да разведри малко покрай чумата и акулите :))))Не излиза сметката а и може преспокойно което и ще стане да те пречука някой с кола и др МПС
62
1
 
26
 
! Отговори
Стоев преди 4 години
"София е първата източноевропейска столица, която може да се похвали със споделени електрически скутери."Букурещ понеже е в Северна Америка :)
61
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Бългериъ фърстВече започнаха конфликтите с пешеходците. Един екземпляр щеше да ме блъсне на зебра. Внимавай, тези са като гейовете, недосегаеми. Сега няма да те водят в милицията да те глобяват както при соца, но може да се окаже, че трябва да напуснеш работа и на много места не може да работиш и да ти откажат визи ако искаш да пътуваш някъде, сега сме демокрация и се действа по друг начин срещу неправоверните.
60
9
 
20
 
! Отговори
Защо? преди 4 години
Тези тротонетки всъщност са МПС. Защо нямат регистрация в КАТ? Защо нямат табели с номера? Защо нямат застраховки? Защо нямат годишни технически прегледи? Защо не плащат данъци и винетки, след като ползват обществени пътища, алеи и улици?
59
5
 
30
 
! Отговори
Картофчо преди 4 години
Годишната карта за цялата градска мрежа е 365лв. По 1лв. (един лев) на ден. Ако само отиваш на работа и се връщаш, без да ходиш на друго място ти излиза 50ст. (50 стотинки) на посока. Ако пообиколиш по магазини може да ги докараш до 20 стотинки на посока на движение. Билета за градския транспорт е 1.60лв. Тези искат цената на билетчето само за да се качиш и отделно почват да ти начисляват такса! Та страшна ефтиния са тези тротинетки :) И не са скутери, а тротинетки! Скутерите са със седалка ;)
58
14
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
*** все недоволен.
57
1
 
18
 
! Отговори
Бългериъ фърст преди 4 години
Вече започнаха конфликтите с пешеходците. Един екземпляр щеше да ме блъсне на зебра. Получи един хубав ритник от мен. Ако полицията продължава да бездейства, ще има доста саморазправи. Българите, така или иначе, не се понасят помежду си и тези тротонетки ще допринесат за ескалиране на конфликтите. Да отнемат шофьорски книжки при нарушение на правилата и да носят каски, както е в цивилизованите страни.
56
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По принцип колоездачите не ги имат за хора на пътя - шоферите се дразнят, дават *** газ, бибипкат, псуват, заобикалят яростно и прочие !Не знам тези тротинетки с какво око ще се гледат от пишман щоферите на пътя, които се имат за безсмъртни, че са си купили кола за 100 хилки със съмнителен бизнес!
55
6
 
23
 
! Отговори
Внимание! преди 4 години
Това е МПС като всички други и сега всякакви умници без никаква представа от движението по пътищата ще почнат да правят простотии - ще засичат, ще се появяват изневиделица, няма да признават светофари и знаци. Ще стане страшно!!!!
54
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Перките ще ви се сторят лесна работа в сражение с тези скутери. Във Франция и Германия се чудят как да регулират движението им - толкова много злополуки както с водачи така и с пешеходци а в София просто не ми се мисли какво ще е.
53
20
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най-доброто решение за София е да се забранят всички велосипеди и тротинетки - ръчни, крачни и електрически. Това е истината. Не моеж заради удобството на един, други 10000 човека да изпитват неудобства. Крайният резултат от велосипедисти, тротинетки, велоалеи и т.н. е по-мръсен въздух в София.