За е-тротинетките: За сетен път сложихме каруцата пред коня

Експерти призовават да бъдат забранени, докато не бъдат изготвени правила
28 авг 2019 10:35, Габриела Джекова
37

Е-тротинетките набраха голяма популярност в столицата само за дни. Те бяха разрешени по решение на общината, за да се намали трафикът и да се подобри качеството на въздуха.

Тротинетките трябва да се движат по обособени велоалеи, но се оказа, че правилата не се спазват, а това създава предпоставка за инциденти.

Още по темата

Експерти призовават те да бъдат забранени, докато не бъдат изготвени правила за управлението им.

"Столичната община няма инструмент, който да позволи възпирането на една такава компания да предоставя своята услуга в града. София се опитва да регулира и да работи близко с компанията, за да създаде правила", обясни Петко Анчев от проект "Зелена София" на Столичната община.

По думи на председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов това е доста срещан модел в страната - първо да позволим нещо да се случи и после да берем плодовете.

"За сетен път сложихме каруцата пред коня. Не е оправдание, че операторът е навлязъл в държавата", категоричен бе той и коментира, че скорост до 30 км/ч води до тежко нараняване при инцидент и все още не ясно кой ще следи дали ограничението се спазва.

Анчев обясни, че тротинетките за споделено пътуване от компанията, която ги предлага, имат програмиран софтуер, който не им позволява да развият по-висока скорост от 20 км/ч.

"Тротинетките нямат място по тротоарите, това ще бъде дефинирано в закона. Мястото им е във велоалеите и в най-дясната част на пътното платно", обясни Анчев пред Bulgaria ON AIR.

Столичната община работи, за да бъдат приети промени в Закона за движение по пътищата, но става въпрос и за култура на придвижване на българите. Според Иванов обаче се мисли повече са интересите на бизнеса, а не за безопасността на пътя.


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
0
 
! Отговори
до кореняк-селянина преди 1 година
До Анонимен 34

Ми тръгвай си,какво чакаш!?Хем от "МЛАДОСТ-1500" си съвсем близко до село!
36
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Нямат място на тротоара"...че колко са читавите тротоари в София 🤔
35
0
 
1
 
! Отговори
Munchen_DE преди 1 година
Няма да забравя колко хубаво и спокойно стана в София по време на кризата през 2008 - 2009. Явно е здравословно да се случва от време на време.
А и последните 2 изречение говорят достатъчно - бизнес интереси и културата на българина. Тези двете са основните камъни, които вече 30 години обръщат каруцата!
А и да има закон, кой ли ще следи за него и кой ще го спазва?!
34
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако просто всички селяни си вземат количките и се върнат от където са дошли, абсолютно вскички проблеми в пркерасната ни столица ще се решат!!!
33
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нищо не заслужавате чичковжи и лели! Утре децата ви като се издушават от колите ви, ще се радвам искрено!!!
32
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Велосипеди, тротинетки - пълна забрана за София. Това искат хората с изключение няа няколко смaхнaти.
31
0
 
12
 
! Отговори
До 27 преди 1 година
Помня времето, когато в София масово се греехме на твърдо гориво. Тогава промишлените замърсители тепърва се изграждаха. Улиците се миеха всеки ден. Въглищата и дървата бяха с добро качество и София беше с по-малко на брой население. Замърсяване имаше, но не както сега, когато масово се горят гуми и какво ли не за отопление.
30
0
 
3
 
! Отговори
нормален преди 1 година
Добре, ама никой не повдига въпроса за забрана на велосипедите.
Направи ми разлика, по отношение на трафика между велосипед и тротинетка.
29
2
 
22
 
! Отговори
До № 15 - нормален преди 1 година
"А, не може ли просто за тротинетките да важат правилата за велосипедите?"
А какви са правилата за велосипедите? Карат масово срещу движението по улиците, въпреки, че в правилника пише точно обратното; карат и по тротоарите; Пресичат по зебри, карайки, а не бутайки колелото; минават на червено и т.н. Никой не ги глобява, защото нямат регистрационни номера, не се изисква книжка, полицаите не могат да ги настигнат (а и не се опитват) ...
28
1
 
14
 
! Отговори
Партиен член преди 1 година
То по велоалеите е рисковано да караш колело, те и тротинетките искат да се карат там. В цял свят велоалеите са асфалтирани и после на места боядисани. Тук някой умник ги шпаклова с нещо си, което се напука и олюпи и сега са по зле от Тракия.
27
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Истината

Ти помниш ли София, когато се грееха хората на твърдо гориво - Център, Лозенец и други "елитни" квартали... Не е било толкова отдавна (вж. филма "Топло" 70-те).
ФПЧ, АБВ и дрън-дрън вяха нищо и половина. Тогава проблемите на града бяха промишлените замърсители.
26
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хаосът е пълен, ама в София вече от 10 години сме си в хаос та сме свикнали.
25
0
 
22
 
! Отговори
Истината преди 1 година
Единственото значимо замърсяване на въздуха в София е с фини прахови частици(ФПЧ). Според поръчково изследване на Столична община, замърсяването с ФПЧ приписвано на автомобилите се дели на две: 4% от замърсяването е от ауспусите на колите и 96% е от вдигнатите във въздуха ФПЧ от неизмитите от Фандъкова улици. При това когато има наднормено замърсяване, отоплението замърсява в пъти повече от всички останали замърсители взети заедно, които наднормено замърсяване сами не могат да причинят.
24
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Тротинетките нямат място по тротоарите, това ще бъде дефинирано в закона. Мястото им е във велоалеите и в най-дясната част на пътното платно"

И като не го спазват - какво? Ще им вземете книжката за тротинетката ли? :)))

По цял свят са пропищяли, че използващите ги не спазват правилата. Просто ще се отрегулира самичко - като се нагребат 10-20 ентусиаста върху предните капаци на мощни черни джипове, после си поемат и дозата бой, сами ще се научат да карат където не бият и блъскат.
23
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Гаро

Ми ши си купиш уее!
22
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ПЕТКО АНЧЕВ СЕ Е СМАХНАЛ. В ПЛАТНОТО НА УЛИЦИТЕ ИМА ТАКИВА ДУПКИ ЧЕ ВЕЛОСИПЕД НЕ МОЖЕ ДА МИНЕ.
21
0
 
0
 
! Отговори
До: anon преди 1 година
Смешният си ти, с ограничената си мисъл!!!
20
0
 
17
 
! Отговори
Гaро преди 1 година
''за да се намали трафикът и да се подобри качеството на въздуха'' Сериозно???
Наистина ли някой мисли че точно тези масово ще се ползват за превоз - на цена по висока от такси??
В момента се ползват само и единствено ЗА ЗАБАВЛЕНИЕ.
19
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
16ти, нелепо е за сравняваш 1500кг задвижвани от двигател с кпд под 30% със скутер тежащ с водача 80кг и 80% кпд. Отделно шума, праха и мястото което заема.
18
2
 
3
 
! Отговори
до 16 преди 1 година
Става дума за въздуха В ГРАДОВЕТЕ. Където живеят по-голямата част от хората.